בנתונים שנתת על עבודה בקשר למחקר על: "...היחס: שטח הכנף/משקל הטיסן על משך טיסתו..." המשפיע היחידי הוא המשקל.
לכל כלי טיס ובמיוחד לדאונים יש גרף חשוב מאוד של ערך גלישה. כאשר לא טסים עם מנוע, כל כלי טיס הוא למעשה דאון. לכל מהירות טיסה (החל ממהירות ההזדקרות וכלה ב Vne - velocity never exceed המהירות שאסור להגיע אליה) יש שעור שקיעה מסוים. כאשר משנים את משקל כלי הטיס לא משתנה דבר בצורת הגרף והשינוי היחיד הוא בתנועה של כל הגרף לאורך הקו שמציין את שעור הגלישה המיטבי - (הציור התחתון בתמונה המצורפת) זאת אומרת הדאון יטוס בדיוק באותו ערך גלישה, ויעבור בדיוק את אותו מרחק אבל מהר יותר ולכן הזמן שהוא יהיה באויר מגובה נתון - יתקצר. זה מתאים ל"מחקר" שלך על טיסה כאשר היא לא ממונעת. אם אתה רוצה לבדוק את השהיה המקסימלית עם הנעה חשמלית וסוללה מסוימת, אתה פשוט צריך לבדוק מה צריכת הזרם של המנוע שיצליח להביא את כלי הטיס לטיסה אופקית וישרה במהירות לשהיה מקסימלית שבגרף (שיא הקשת של העקומה, מהירות V2 ) וזה המשתנה (נוסף למשקל) שאתה צריך להביא בחשבון.
פרוט הנתונים בשרטוט:
V1 - מהירות מינימלית - מהירות הזדקרות - מתחת למהירות זו אין כלל טיסה.
V2 - מהירות לשקיעה מינימלית (זמן מקסימלי באויר) בכלי טיס - במשקל הראשון.
V3 - מהירות לערך גלישה מיטבי (מרחק מקסימלי) במשקל הראשון - נקודת ההשקה בין הגרף ובין הקו של ערך הגלישה המיטבי.
V4 - מהירות לשקיעה מינימלית בכלי טיס - במשקל השני - גדול יותר.
V5 - מהירות לערך גלישה מיטבי (מרחק מקסימלי) במשקל השני - גדול יותר.
S1 - שעור השקיעה במהירות V1
S2 - שעור השקיעה במהירות V2 (מהירות לשקיעה מינימלית)
S3 - שעור השקיעה במהירות V3 (מהירות למרחק מקסימלי)
S4 - שעור השקיעה במהירות V4 (מהירות לשקיעה מינימלית במשקל השני, הגדול יותר)
S5 - שעור השקיעה במהירות V5 (מהירות שקיעה מינימלית במשקל השני, הגדול יותר)
![]()
נערך לאחרונה על ידי umbo; 02-03-2011 בשעה 09:54:10.