אחר צהריים טובים לכולם,
רציתי לשאול מה ההבדלים בין פרופ SF שבד"כ בשימוש ברחפנים לבין פרופ רגיל.
עברתי קצת באינטרנט אך לא קיבלתי תשובה חד משמעית לגבי רחפנים.
תודה.
אחר צהריים טובים לכולם,
רציתי לשאול מה ההבדלים בין פרופ SF שבד"כ בשימוש ברחפנים לבין פרופ רגיל.
עברתי קצת באינטרנט אך לא קיבלתי תשובה חד משמעית לגבי רחפנים.
תודה.
בברכה,
תומר עינבר
ל SF מומנט אינרציה נמוך יחסית ודחף סטאטי גבוה יותר מאשר פרופ רגיל בעל נתונים זהים.
גיא.
שזה בעברית - הוא יותר גמיש ויתקמר תחת עומס אבל השטח שלו גדול יותר ולכן הוא "מרוויח" יותר דחף?
זה מה שהבנתי באינטרנט, אך השאלה עוד לא נענתה, מה עדיף לרחפנים? רשום ש-SF צורך יותר אמפר אך מספק יותר דחף בסל"ד נמוך יותר, אז לא עדיף פרופ רגיל?
בברכה,
תומר עינבר
ממה שאני מבין פרופים רגילים יעילים יותר במהירות אווירית גבוהה ולכן לרחפנים צריך SF. בנוסף - SF יתנו תגובת מנוע מהירה יותר לצרכי הצלה וכו'.
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
תודה![]()
בברכה,
תומר עינבר
מהירות אווירית זה קשור יותר ל PITCH של הפרופ, ההשוואה נעשית בין פרופ רגיל ו SF בעלי אותו פרמטרי קוטר ופסיעה.
תגובת מנוע מהירה יותר היא לצרכי איזון פשוט של הכלי, דבר שהוא עושה כמה מאות פעמים בשנייה, לא קשור להצלה.
שים פרופ' כבד יותר על מנוע חלש, ותקבל כלי שאי אפשר לייצב אותו.
גיא.
האינרציה משפיעה על מהירות תגובה, לפרופלור כבד יותר תהייה הענות איטית יותר.
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM