ראיתי באחד הפורומים בחו"ל מישהו שעשה הסבה לאינפרנו (לא זוכר ספציפית אם מדובר ב777 או ב7.5) עם מערכת 1/10.
מספר נקודות:
1. צריך קירור מאסיבי, הן למנוע והן לבקר
הבקר אמנם מגיע עם מאוורר, אבל הבחור עשה חור בחופה עם סוג של תעלה לכיוון המאוורר בשביל לקבל קירור "פנים" בנוסף לקירור שהמאוורר נותן.
המנוע צריך מערכת קירור (צלעות ומאוורר), ובנוסף יש צורך בתעלת אויר גם אליו.
ביחד עם כל אלו, הבחור דיווח על התחממות של המערכת.
2. הזרמים הגבוהים ביותר במכוניות מגיעים דווקא לא בתאוצה מ-0 לפול מצערת, אלא בבלימה חזקה, לכן הבחור ביטל לחלוטין את הבלימה במערכת החשמלית והשאיר את הבלמים שהיו על המכונית מלכתחילה (כמובן השאיר את הסרוו וכיוון בסרוו תנועה נכונה של הבקר והסרוו כאשר מחוברים לאותו ערוץ)
3. הוא שמר על המכונית קלה ככל האפשר, כדי לאמץ כמה שפחות את המערכת החשמלית (השתמש בסוללה 3 תאים 4000 או משהו בסגנון)
4. הפיניון הותאם למכונית לא לפי מהירות ("אני רוצה להגיע למהירות X אז אני אשים פיניון כזה") אלא בהדרגה, מפניון קטן עד הפניון הסופי, כאשר הפניון הסופי מביא את המערכת להתחממות מבוקרת אך לא גבוהה מדי בתנאי השטח הקשים ביותר למערכת (=על כביש, עם פתיחות חזקות, בלימה לא רלוונטית בגלל סעיף 2)
5. הבקר רוסן בתיכנות לפתיחה עדינה מאוד.
6. בסופו של דבר הוא לא קיבל "חיה רעה" אלא מכונית להסיע בכיף בכיף ליד הבית (במקום קטן יחסית) ובמקרה הטוב ביותר במסלול שטח טכני מאוד (שם אין יתרון של כוח אבל יש יתרון של רכב קליל.... גם משהו)
צפה למהירות סופית באיזור ה70 קמ"ש
איזה מערכת נשרפה לך על המכונית? מתי נרכשה?
אולי היא עוד באחריות...
בכל מקרה אני לא ממליץ לך להיכנס לסיפור הזה של מערכת 1/10, יותר מדי עבודה בשביל לחסוך כמה דולרים. גם הביצועים לא יהיו משהו וקח בחשבון שהסוללות שיש לך מתאימות למערכת 1/8.