בנוגע למטען קיר טיפש - הרי שמדובר בסיפור אחר וכאן אתה צודק.
אבל בניגוד למטען חכם שטוען בזרם קבוע, הטעינה במטען קיר היא בזרם משתנה.
כשהסוללה ריקה הפרשי המתחים בינה לבין המטען גדולים, ולכן יזרום זרם גבוה,
וככל שהיא תטען, הזרם ידעך יותר ויותר עד שהיא תתמלא.
למרות זאת, מומלץ שלא להשאיר את הסוללה מחוברת למטען מעבר לזמן הנדרש.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
זו רק חצי תשובה (או חצי מעגל), מטעני קיר מבוססים שנאי ולכן החצי הראשון של תשובתך נכון (תמיד יזרום זרם כלשהוא בסליל הראשוני של השנאי), יחד עם זאת בסליל המשני הזרם תלוי בהפרש הפוטנציאלים בין מתח היציאה של הסליל המשני למתח הסוללה - במידה והם שווים הרי שלא יזרום כל זרם (השאלה במקור מתייחסת לזרם הטעינה ולא למטען כצרכן).
כולם צודקים, רק צריך להתנסח היטב, היות והדיון בינינו כבר נחוג סביב עצם ביזבוז הזרם בשנאי, כמו שכתבתי כבר:
הייתי צריך להוסיף:כאשר מתח הכניסה ומתח הסוללה משתווים הזרם מתבזבז במטען עצמו, ולא מגיע לסוללה (כי בסוללה "אין מקום")
כאשר מתח הכניסה ומתח הסוללה משתווים הזרם מתבזבז במטען עצמו אם בכלל, ולא מגיע לסוללה (כי בסוללה "אין מקום")
נערך לאחרונה על ידי valaza; 17-05-2011 בשעה 01:14:27.