
נכתב במקור על ידי
Magneto
תודה על הכל התגובות ! אני בהחלט מבין יותר טוב את הנושא כעת.....
אני אסכם את מה שהבנתי ומה שרלוונטי כדי להתאים סוללה שתיתן את הביצועים הטובים ביותר וזמן טיסה ארוך.
תקנו אותי אם אני טועה.
מושגים:
mAh : מילאמפר(מיליאמפר\שעה (h = hour)) - נפח סוללה או כמות האנרגיה שבה , יותר אמפר = יותר זמן אויר
15-45C: נראה לי שזה קיצור לDisCharge - והוא "קובע את מקסימום הפריקה הרגעית" כלומר כמה מהר המנוע יגיב לפתיחת מצערת. זה מקביל פחות או יותר לעובי של צינורית הדלק בטיסן דלק. - לא מדוייק. ה-C לבדו לא נותן לך כלום. אתה תמיד חייב לדעת אותו ואת הקיבול (mAh) - כי רק המכפלה שלהם נותנת לך את זרם הפריקה המקסימלי. למנוע חשמלי יש תגובה מאוד מהירה ולא תרגיש הבדל בין C-ים שונים כל עוד אתה בתחום המותר. המנוע "מושך" מהסוללה זרם, ואם המנוע מנסה למשוך יותר ממה שהיא מסוגלת לספק הסוללה תהרס.
תאים : "כמות התאים קובעת את מתח העבודה לפי 3.7V לתא, למנוע ובקר יש תחום עבודה שהוא מומלץ לו ולכן כמות התאים הוא פרמטר שלא ניתן לשנות.
אם נדייק, כמות התאים שמחוברים בטור קובעת את מתח העבודה. אם תחבר את כל אותם התאים במקביל, תקבל עליה בקיבול וביכולת הפריקה (כמכפלה של כמות התאים) אבל המתח ישאר זהה למתח תא יחיד = 3.7 וולט אם מדובר בליפו.
KV (לא קשור לסוללה עצמה אלא לשילוב שלה עם המנוע ובקר): סל"ד לוולט.הוא מציין את הסל"ד בהם יסתובב המנוע ללא עומס, לכל וולט שתספק לו.
נתון של המנוע בלבד. לא של הסוללה ולא של הבקר ולא של שילוב שלהם...
הדבר הנוסף שחסר לי בפאזל של התאמת סוללה ביחס לביצועים הוא משקל.
לדוגמא : עם הטיסן שלי שוקל 580 גרם , כיצד אני יכול לחשב מה המשקל המקסימלי שאני יכול לשים עליו?
אני משער שעם אני מוסיף לחישוב סוללה שמספקת KV גבוהה יותר זה בטח מאפשר משקל סוללה גדול יותר גם?
תודה.