חשב כך:
מס' השיניים בגלגל הרגיל בו אתה משתמש כרגע בחלוקה למספר שיני הפיניון הנוכחי.
לאחר מכן, תבחר פיניון לגג"ש הקוני (HELICAL) כך שיחס הגיר ישאר זהה או קרוב מאוד לזה שחישבת קודם.
אתה יכול פשוט לחלק את מספר השיניים בגג"ש החדש ביחס הגיר שקיבלת בחישוב וכך תקבל קירוב של מספר השיניים להן אתה זקוק בפיניון.
הייתרון של הגג"ש הקוני הוא שהוא עמיד יותר לטחינה כתוצאה מעומס שיוצר המנוע.
הלכה למעשה, אורך השן הקונית גדול יותר כי היא נמצאת באלכסון ביחס לעובי הגג"ש וכך, נוצר שטח מגע גדול יותר המסוגל לעמוד בכוחות גדולים יותר.
אה כן, הוא גם יותר שקט מגג"ש רגיל.
אם מדובר במסוק קטן (לא גודל 700 או 600) איני רואה צורך להשתמש בגג"ש כזה. הכוחות במסוקים קטנים אינם מתקרבים למגבלות החומר וכל שצריך הוא לכוון היטב את המאשינג...