אוקי, בואו נעשה סדר בדברים:
כדי לקבוע יחס גיר (וזה מה שאתה שואל בעצם) ישנם מספר רב של פרמטרים:
1. באיזה מסוק מדובר ואיזו מהירות ראש אתה רוצה לקבל.
2. באיזה בקר מהירות אתה משתמש והאם אתה מעוניין במצב גוברנור או לא.
3. באיזה מנוע אתה משתמש ולאור כך, איזה הפסדים יש לו.
לא ניתן לתת נוסחא כוללת המכילה הכל שכן זה משתנה מבקר לבקר, מצורת שימוש אחת לאחרת וממנוע למנוע.
באופן כללי:
KV של המנוע, מוכפל במספר התאים ומוכפל במתח הנומינלי של כל תא. את כל זה מכפילים במספר שיני הפיניון ומחלקים במספר שיני הגיר הראשי. את כל זה צריך להכפיל בהפסדים ובגרף מצערת מונמך אם משתמשים בגוברנור (וגם אחוז זה משתנה מבקר לבקר) ומקבלים את מהירות הראש.
שוב אני מציע לדבר עם מישהו מנוסה בנושא (ואשמח גם לעמוד לרשותך) בכדי לקבוע באופן ספציפי אליך ולצרכים שלך את כל הנתונים, את התכנות של הבקר וכן את התכנות של השלט.