הבעיה עם כונס אויר כזה שכמות האויר הנכנסת לקרבורטור בזמן טיסה גדלה בהרבה, באופן שאיננו יחסי לפתיחת המצערת. היות והמחט בקרבורטור מתואמת למצב מסוים, היא אינה יכולה להתאים את כמות הדלק לכמות האויר המשתנה.
ניתן אמנם להגיע למצבי ביניים כלשהם, אבל לא לאופטימלי בכל מצב משתנה של המצערת.
בענין הארכת החיים של המנוע, נשמע לי מופרך מעיקרו. הארכת חיי המנוע זה דבר יחסי. זו עשויה לנבוע משימוש בדלק מתאים, שמירה על נקיון המנוע וסביבת פעולתו. כמובן, מצד שני, יתכן שמנוע אחר, אורך חייו קוצר בגלל סיבות שאינן קשורות לכונס האויר. דוגמת מנוע בתוך קאול עם איוורור בלתי מספיק וגם העדר הסיבות שנימנו לטובת הארכת חיי המנוע..