ציטוט נכתב במקור על ידי איזי צפיה בהודעה
לפני הרבה שנים "עיצבתי" כונס אויר כזה למנוע OS40 fp גמור. אפשר לומר שזה האריך את החיים שלו בכמה חודשים. ממה שזכור לי היה מאתגר לכוון אותו אבל המנוע תיפקד לא רע בכלל באויר.
הכונס שבניתי היה עם פתח גדול משמעותית מזה שיש לך בתמונה.
הבעיה עם כונס אויר כזה שכמות האויר הנכנסת לקרבורטור בזמן טיסה גדלה בהרבה, באופן שאיננו יחסי לפתיחת המצערת. היות והמחט בקרבורטור מתואמת למצב מסוים, היא אינה יכולה להתאים את כמות הדלק לכמות האויר המשתנה.
ניתן אמנם להגיע למצבי ביניים כלשהם, אבל לא לאופטימלי בכל מצב משתנה של המצערת.
בענין הארכת החיים של המנוע, נשמע לי מופרך מעיקרו. הארכת חיי המנוע זה דבר יחסי. זו עשויה לנבוע משימוש בדלק מתאים, שמירה על נקיון המנוע וסביבת פעולתו. כמובן, מצד שני, יתכן שמנוע אחר, אורך חייו קוצר בגלל סיבות שאינן קשורות לכונס האויר. דוגמת מנוע בתוך קאול עם איוורור בלתי מספיק וגם העדר הסיבות שנימנו לטובת הארכת חיי המנוע..