שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    מנסיונם של בעלי בקר דומה, עד כמה קריטי לעשות הגדרה של הבקר? הבנתי שהוא מגיע מוגדר מהמפעל.
    אני לא הגדרתי מראש (שכחתי ) ובסה״כ המסוק טס מצויין. השאלה היא עד כמה זה קריטי להטסה מורכבת יותר, כי כרגע אני רק מרחף ועושה הקפות ולא מבחין בשום בעיה עקב זה שלא הגדרתי אבל לא הייתי רוצה להיות מופתע בהמשך.
    ואם כבר בקר אז עוד שאלה - הבנתי שיש לעתים מצב שבו יש קאט רגעי בבקר ומתחילים אוטורוטציה, ואז הבקר חוזר לחיים. עכשיו, אצלי הבקר מוגדר בdefault על very soft start. כמובן שזה בטיחותי ככה, אך לוקח לבקר של אליין כמה שניות טובות לצבור מהירות מאפס, השאלה אם במצב כמו שתיארתי זה לא חיסרון והאם לא כדאי להעביר לsoft start רגיל?
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    סוף סוף אני יכול לענות לך....
    אתמול הגדרתי את הבקר ואני חייב לציין שהתהליך היה פשוט ביותר ובלי שום הפתעות.
    בוב טוען שמומלץ להגדיר את הבקר גם אם רוצים להשאר בערכי ברירות המחדל וזה בכדי "ללמד" את הבקר את גבולות סטיק המצערת (זהו השלה הראשון בהגדרה)
    לא יודע אם זה ישפיע לך על הטיסה בהווה/עתיד אבל מאחר והתהליך פשוט וגם מומלץ ע"י אחרים לא הייתי מהסס להגדיר אותו.

    :-)

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    מנסיונם של בעלי בקר דומה, עד כמה קריטי לעשות הגדרה של הבקר? הבנתי שהוא מגיע מוגדר מהמפעל.
    אני לא הגדרתי מראש (שכחתי ) ובסה״כ המסוק טס מצויין. השאלה היא עד כמה זה קריטי להטסה מורכבת יותר, כי כרגע אני רק מרחף ועושה הקפות ולא מבחין בשום בעיה עקב זה שלא הגדרתי אבל לא הייתי רוצה להיות מופתע בהמשך.
    ואם כבר בקר אז עוד שאלה - הבנתי שיש לעתים מצב שבו יש קאט רגעי בבקר ומתחילים אוטורוטציה, ואז הבקר חוזר לחיים. עכשיו, אצלי הבקר מוגדר בdefault על very soft start. כמובן שזה בטיחותי ככה, אך לוקח לבקר של אליין כמה שניות טובות לצבור מהירות מאפס, השאלה אם במצב כמו שתיארתי זה לא חיסרון והאם לא כדאי להעביר לsoft start רגיל?
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    תודה יוסי, באמת אם אעשה אבקש ממך טיפים...
    ראיתי את הסרטון של בוב ואני מבין שמדובר בתהליך פשוט. אבל הוא דורש לפרק את המנוע ממקומו, ואז לחבר ולעשות מאשינג מחדש.. לא ביג דיל השאלה עד כמה זה קריטי אם במצב הנוכחי המסוק טס נהדר גם מבלי שנעשתה שום הגדרה מעבר להגדרות היצרן. מצד שני, לא ממש הגעתי לשיא המצערת העליון ...
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    לפרק את המנוע ??? למה ???
    מקסימום תנתק אותו מהבקר.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    תודה יוסי, באמת אם אעשה אבקש ממך טיפים...
    ראיתי את הסרטון של בוב ואני מבין שמדובר בתהליך פשוט. אבל הוא דורש לפרק את המנוע ממקומו, ואז לחבר ולעשות מאשינג מחדש.. לא ביג דיל השאלה עד כמה זה קריטי אם במצב הנוכחי המסוק טס נהדר גם מבלי שנעשתה שום הגדרה מעבר להגדרות היצרן. מצד שני, לא ממש הגעתי לשיא המצערת העליון ...
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    לא צריך את המנוע מחובר לבקר כדי לבצע את ההגדרות לבקר?
    הבנתי מהסרטונים של בוב שצריך להיות מחובר. מצד שני לא מאד התעמקתי בתהליך, רק צפייה כללית כזו להתרשמות אז אולי לא הבנתי נכון
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    לא צריך לפרק כלום,

    אכן מומלץ ללמד גבולות מצערת, זה יותר נכון מבחינת לינאריות פתיחת מנוע ומונע תחומים לא מוגדרים שלך תדע מה קורה שם...גם אם לא שינית אף פרמטר...

    העלת נקודה מעניינת לגבי very soft start והתעוררות מRESET באויר,
    אל תשכך שאם חתפת RESET באויר תצטרך להוריד סטיק למטה כדי לא להכנס למוד תכנות...בעיה בפני אצמה

    אני חושב ש soft start מספיק בשביל מסוק, פשוט תלמד את המהירות הנכונה לפתוח סטיק בהתחלה...
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    1,568
    תודה!
    193
    הודה 325 פעמים ב 164 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    גיל,

    תכנות בקר הינו תהליך חובה! אין כאן שום המלצה ועל אחת כמה וכמה כיול מצערת זה אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות!
    כמו שאתה שם לוקטייט בברגים אותה חשיבות יש לתכנות הבקר (לפחות מבחינתי).
    לכל סוג של שלט יש את "חתימת המצערת" יחודית לו וחובה לתכנת הבקר לפחות את השלב הראשון הזה.
    בנוסף, גם תכנות ה BEC חשוב במידה ויש STEP DOWN בזנב אם המתח נמוך מדי ביציאת ה BEC.

    אם דילגת על שלב זה בתהליך הבניה אני ממליץ לך לחזור על כך רק בשביל השקט הנפשי שלך!

    חוצמזה, למה אתה משאיר "קופסאות שחורות" במערכת שלך ואתה סומך על מישהו אחר שתכנת את הבקר בשבילך ??
    תתכנת בעצמך כדי להיות בטוח שמה שטוב לך באמת זה מה שמתוכנת.


    ובמיוחד בשבילך הכנתי סרטון הדרכה לתכנות בקר של ALIGN.
    מוטי ברטוב
    הסדנא של מוטי - כל סרטוני ההדרכה מרוכזים במקום אחד
    שלט פוטאבה 8FG - סקירה
    Goblin570 3 Blades
    Goblin380
    "די לי בקרן אור אחת ויחידה, שתכוון אותי למטרה"

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    ד"א - אתמול עשיתי את התהליך יותר מפעם אחת (בכדי ממש להבין את הנושא) ובכולם המנוע היה מחובר.
    הדבר הבסיסי שהבקר/אתה צריך על מנת להכנס למוד ההגדרות הוא הדלקת השלט כאשר סטיק המצערת למעלה (ברירת המחדל שונה בין חברות שונות ולכן לפעמים צריך להפוך את כיוון הסרוו - אצלי עם Futaba הכיוון באמת היה הפוך) , מאחר ואתה כבר מטיס את המסוק וסטיק למעלה אכן עושה את מה שהוא אמור לעשות (:-)) אם תדליק את השלט כשהסטיק למעלה ואז תדליק את הבקר , המערכת תכנס למצב ההגדרה והמנוע לא יפעל (יותר נכון לא יסתובב כי למיטב הבנתי את הצלילים מקבלים מהמנוע) עד לסיום ההגדרה ו/או כיבוי המערכת והדלקה כשהסטיק למטה.

    אני מדגיש - אני אומר את הדברים הנ"ל בהסתייגות לאור הנסיון הדל שלי!
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    סבבה, אני אעשה. בינתיים יש צרות גדולות יותר. ריסוק אמיתי ראשון.
    יצאתי להטיס עכשיו. הייתה רוח חזקה אבל המסוק עמד יציב בלי בעיה. רק שהיו פה שני ח׳ברה ששאלו אותי כל מיני שאלות תוך כדי הטסה וברגע אחד, פתאום הייתי מוסח והמסוק החל לשעוט במהירות לקראתינו בnose in. תיקנתי עם סטיק מלא אחורה והרמתי הולד, הוא נכנס עם הזנב ברצפה, התהפך על הראש ונעמד על הסקידים.

    הנזק: להבים ראשיות ולהבי זנב, פלייבר, ציר ראשי וספינדל, בום, סנפיר זנב, תוקבת זנב אחורית, ציר אחורי, מזלג של הלהבים האחוריות, וסקידים. זה מה שרואים בעין. גג״שים לא נראה שנפגעו (הרמתי הולד בזמן), האלקטרוניקה נראה שעובדת בסדר למעט המנוע שלא בדקתי.
    יש לי הכל להחליף חוץ מהתושבת זנב והסליידר של הזנב... איזה עצבים! הבוקר קיבלתי הודעה שחבילת חלקי החילוף האחרונה מהלירוק בדיוק הגיעה היום... ויש שם הכל, חוץ מחלקי זנב, לא חשבתי שיש סיכוי שיישבר כ״כ מהר. למישהו יש? אחרת אני שוב מושבת לשבועיים...

    מצרף תמונות להשתתפות באבל
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1317730000.320822.jpg‏ 
Views:	96 
Size:	134.9 קילובייט 
ID:	54366   Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1317730023.454222.jpg‏ 
Views:	98 
Size:	135.1 קילובייט 
ID:	54367  
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    לאאאאאא!!!!!!
    וואי אחי אני מה זה מבואס בשבילך, מקווה שתתארגן על החלפים כמה שיותר מהר ותחזור לאויר! הייתי עוזר אם הייתי יכול אבל אין לי את החלפים הרלוונטים (למעט אלו שיש לך כבר)
    מסקנה - מישהו מז**ן לך את השכל בשטח? תנחת, שבור לו להב על הראש ותטיס בשקט.


    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    סבבה, אני אעשה. בינתיים יש צרות גדולות יותר. ריסוק אמיתי ראשון.
    יצאתי להטיס עכשיו. הייתה רוח חזקה אבל המסוק עמד יציב בלי בעיה. רק שהיו פה שני ח׳ברה ששאלו אותי כל מיני שאלות תוך כדי הטסה וברגע אחד, פתאום הייתי מוסח והמסוק החל לשעוט במהירות לקראתינו בnose in. תיקנתי עם סטיק מלא אחורה והרמתי הולד, הוא נכנס עם הזנב ברצפה, התהפך על הראש ונעמד על הסקידים.

    הנזק: להבים ראשיות ולהבי זנב, פלייבר, ציר ראשי וספינדל, בום, סנפיר זנב, תוקבת זנב אחורית, ציר אחורי, מזלג של הלהבים האחוריות, וסקידים. זה מה שרואים בעין. גג״שים לא נראה שנפגעו (הרמתי הולד בזמן), האלקטרוניקה נראה שעובדת בסדר למעט המנוע שלא בדקתי.
    יש לי הכל להחליף חוץ מהתושבת זנב והסליידר של הזנב... איזה עצבים! הבוקר קיבלתי הודעה שחבילת חלקי החילוף האחרונה מהלירוק בדיוק הגיעה היום... ויש שם הכל, חוץ מחלקי זנב, לא חשבתי שיש סיכוי שיישבר כ״כ מהר. למישהו יש? אחרת אני שוב מושבת לשבועיים...

    מצרף תמונות להשתתפות באבל
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    תודה יוסי..
    אין מה לעשות, טעות של מתחילים. הייתי צריך להגיד לו לשתוק הרבה לפני כן. לומדים להבא. מזל שריסקתי כמה מטרים מאיתנו ולא על הראש של מישהו (ריחפתי רחוק אבל המסוק פיתח בשנייה מהירות אדירה לכיוונינו) אחרת זה היה עולה הרבה יותר מכמה חלקי חילוף. טפו טפו טפו
    נזמין חלקים ונשב לתקן. כבר התחלתי לפרק את מכלול הזנב שלא יהיה בינתיים לחץ על המרכיבים ועל הרצועה.
    עצבים כבר אין, סתם עצוב לראות את המסוק ככה על השולחן.
    נערך לאחרונה על ידי Friman; 04-10-2011 בשעה 14:00:56.
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Nov 2009
    הודעות
    866
    תודה!
    48
    הודה 87 פעמים ב 68 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    לי קרה לא פעם במנועים של רחפן שהם לא נכנסו למוד תכנות והתחילו לעבוד
    זה אומר שמצטערת עד הסוף למעלה מכניס מתח והמנוע מסתובב בפול
    בפעם הראשונה בפוקס הצלחתי לעצור את הרחפן מלקפץ למעלה עם פרופ מסתובב בפול גז
    לחשוב שיש סיכוי אפילו קלוש שזה יקרה במסוק ועוד ב500
    בקיצור
    לא שווה לקחת את הסיכון
    או לנתק מנוע או להוריד להבים
    dror
    T rex 700 DFC / vbar / KDE 495
    gaui x4
    T rex 450 pro fbl
    quad

    וכמה מעופפים מתחלפים
    DX 8

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    HOLD לא אמור לעשות את העבודה? אני שואל בשביל לדעת...
    ציטוט נכתב במקור על ידי dror_z צפיה בהודעה
    לי קרה לא פעם במנועים של רחפן שהם לא נכנסו למוד תכנות והתחילו לעבוד
    זה אומר שמצטערת עד הסוף למעלה מכניס מתח והמנוע מסתובב בפול
    בפעם הראשונה בפוקס הצלחתי לעצור את הרחפן מלקפץ למעלה עם פרופ מסתובב בפול גז
    לחשוב שיש סיכוי אפילו קלוש שזה יקרה במסוק ועוד ב500
    בקיצור
    לא שווה לקחת את הסיכון
    או לנתק מנוע או להוריד להבים
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Nov 2009
    הודעות
    866
    תודה!
    48
    הודה 87 פעמים ב 68 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    לא
    כיוון שגרף המנוע שלו על 0 או מינוס ולכן לא ניתן לכוון טווח
    dror
    T rex 700 DFC / vbar / KDE 495
    gaui x4
    T rex 450 pro fbl
    quad

    וכמה מעופפים מתחלפים
    DX 8

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    אני חושב ש HOLD מונע מהסיגנל מצערת להגיע לבקר ולכן לא תוכל להכנס למוד תכנות כך,

    אם סטיק למעלה בהדלקה לא מכניס את הבקר למוד תכנות תבדוק שאין לך SUBTRIM על ערוץ 3


    בנוסף ראוי לציין שיש בקרים כמו של קאסטל שהמנוע חייב להיות מחובר ולכן חייבים לנתק את הפיניון מהגג"ש,
    בקרים של אליין לא צריך (למען הבטיחות סביר להגיד שרצוי - אז אני חוזר בי שלא צריך - רצוי לנתק פיניון מגג"ש)
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין

    טוב, סנפיר זנב שרד אבל גג״ש ראשי נטחן קצת.
    אני מתלבט אם לשדרג לתושבת זנב ממתכת. את המזלג והזרוע של ה90 מעלות בכל מקרה אזמין ממתכת (החלקי פלסטיק הקטנים האלו לא נראו לי מלכתחילה) ההתלבטות היא על התושבת עצמה... אם אזמין מפלסטיק אזמין בטח כבר שתיים אז אולי כבר עדיף אחת ממתכת. יש פה בעלי נסיון עם השדרוג הזה (הזנב שלי מונע ברצועה)? מצד שני המחשבה שלי הייתה שכשזה יילך לעזאזל אזמין כבר סט שידרוג לTT. אבל אם אני זוכר נכון התושבות המקוריות של הTT הן גם מפלסטיק לא?
    לגבי הבקר, הבנתי אבל כאמור כרגע זו הבעיה הקטנה מכולן.
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

נושאים דומים

  1. תל אביב והסביבה למכירה בקר אליין 60A, ומנוע אליין 500L
    על ידי bendisar בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08-05-2011, 18:57:35
  2. צפון למכירה בקר 60A אליין קיט + מנוע 500M אליין קיט
    על ידי liranc בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 15-03-2011, 22:08:08
  3. [עזרה!] הגדרת מקלט
    על ידי Menash בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 13-03-2011, 16:32:25
  4. שאלות GAUI - הגדרת GAIN מהשלט
    על ידי thedemri בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-01-2011, 19:28:36
  5. גיירו אליין gp750+סרוו אליין ds620
    על ידי ניסן וצחי בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 14-04-2009, 15:04:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •