שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11

נושא: שאלה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Dec 2010
    מיקום
    מטיס FPV דרך מענ"ק בטנק
    הודעות
    909
    מנחת הבית
    שיזפון
    תודה!
    85
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלה

    יש לי ויכוח עם אבא שלי, אני מאמין שאתם תדעו את התשובה

    אם שני אנשים מחזיקים ארון (ששוקל משקל שווה לכל אורכו) בזמן שהם עולים במדרגות, האם שניהם מרימים את אותו משקל בדיוק? או שזה שנמוך יותר מרים משקל גדול יותר?

    ואם אפשר הסבר קצר
    the best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter
    -Winston Churchill-

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    זה שנמוך יותר, מחזיק יותר משקל, הסיבה:
    כאשר הארון שלך, נתייחס אליו כ"בלוק" מלבני (גוש של אותו חומר) שווה משקל בכול גופו,
    ממוקם במצב מאוזן, כול אחד מתופסיו יחזיק עומס שווה, כאשר הוא באלכסון, מרכז הכובד שלו ישתנו,
    ולמעשה הנמוך יחזיק יותר מהשקל והגבוהה ישמש יותר כ"משענת", אם הזווית שהארון ממוקם פחות מ-45 מעלות, הארון ישאף למצב מאוזן,
    אם הארון בזווית יותר מ-45 מעלות, הוא ישאף ל"עמוד" ואז למעשה כול המשקל יהיה על ה"נמוך"- זו התשובה.

    עשיתי ציור המחשה של ארון באלכסון, ה-GC משתנה ולכן האזורים הצבועים הם חלוקת העומס ב"חומר" (בגוש) = חלוקת המשקל בין הנמוך לעליון.
    אז אם אתה מרים עם אבא, תהיה למטה, אם זה השכן..עדיף למעלה
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	1.JPG‏ 
Views:	54 
Size:	15.0 קילובייט 
ID:	59286  

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת ישי
    הודעות
    1,467
    תודה!
    21
    הודה 9 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    נניח והארון הומגני והמשקל מפוזר ביחס שווה לכל נפחו (כמו שתיארת)
    אז גם אם תעמדו במדרגות "באלכסון" ללא תזוזה שניכם תרגישו את אותו עומס בדיוק.
    כך אומרת הפיזיקה לפחות (אם אני זוכר נכון )
    הסיבה "להבדל" במשקל היא התנועה,

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    עם כל ההנחות שעשו פה (בלוק הומוגני), ה-CG נמצא בדיוק במרכז הארון (מכל כיוון שתסתכל) והוא לא משתנה בכלל.
    CG יכול להשתנות רק אם חלקים מהארון יזוזו ממקומם.
    (בדיוק כמו שה-CG בטיסן שלך לא משתנה במהלך הטיסה - אלא אם יש לך מנוע דלק וזה כבר סיפור אחר...)

    אבל האינטואיציה הכללית נכונה - מי שלמעלה משמש יותר כמשענת לשמירה על זווית הארון, ופחות ככוח שמרים את הארון במעלה המדרגות.
    ככל שהשיפוע יהיה תלול יותר, כך העומס על מי שלמעלה יפחת ועל מי שלמטה יגדל.

    אבל מה קורה אם השיפוע הוא בדיוק 45 מעלות?
    לא עשיתי חישוב, אבל לדעתי עדיין מי שלמטה יסחוב יותר משקל.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת ישי
    הודעות
    1,467
    תודה!
    21
    הודה 9 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    עם כל ההנחות שעשו פה (בלוק הומוגני), ה-CG נמצא בדיוק במרכז הארון (מכל כיוון שתסתכל) והוא לא משתנה בכלל.
    CG יכול להשתנות רק אם חלקים מהארון יזוזו ממקומם.
    (בדיוק כמו שה-CG בטיסן שלך לא משתנה במהלך הטיסה - אלא אם יש לך מנוע דלק וזה כבר סיפור אחר...)

    אבל האינטואיציה הכללית נכונה - מי שלמעלה משמש יותר כמשענת לשמירה על זווית הארון, ופחות ככוח שמרים את הארון במעלה המדרגות.
    ככל שהשיפוע יהיה תלול יותר, כך העומס על מי שלמעלה יפחת ועל מי שלמטה יגדל.

    אבל מה קורה אם השיפוע הוא בדיוק 45 מעלות?
    לא עשיתי חישוב, אבל לדעתי עדיין מי שלמטה יסחוב יותר משקל.
    ה "סיבה" שמעל 45 מעלות (או כל זוית גדלה בעצם) מי שנמצא למטה "מרגיש" יותר משקל כי זה נכון,
    הוא אוחז את הארון מלמטה כל המשקל "נשען" עליו
    מי שנמצא בחלק העליון "מושך" את הארון (פחות אחיזה) ולכן מרגיש פחות עומס
    אם לשני הסוחבים היו נקודות השענה זהות (ידיות נגיד)
    והם לא היו בתנועה, היו מרגישים את אותו משקל בדיוק.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    ציטוט נכתב במקור על ידי עמרי רז צפיה בהודעה
    ה "סיבה" שמעל 45 מעלות (או כל זוית גדלה בעצם) מי שנמצא למטה "מרגיש" יותר משקל כי זה נכון,
    הוא אוחז את הארון מלמטה כל המשקל "נשען" עליו
    מי שנמצא בחלק העליון "מושך" את הארון (פחות אחיזה) ולכן מרגיש פחות עומס
    אם לשני הסוחבים היו נקודות השענה זהות (ידיות נגיד)
    והם לא היו בתנועה, היו מרגישים את אותו משקל בדיוק.
    מסכים לחלוטין, למרות שגם לאופן בו אתה אוחז יש השפעה, למשל אם הידיים רחוקות/קרובות לגוף, וברור שצורת האחיזה היתה שונה גם אם היו ידיות זהות.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    עם כל ההנחות שעשו פה (בלוק הומוגני), ה-CG נמצא בדיוק במרכז הארון (מכל כיוון שתסתכל) והוא לא משתנה בכלל.
    CG יכול להשתנות רק אם חלקים מהארון יזוזו ממקומם.
    (בדיוק כמו שה-CG בטיסן שלך לא משתנה במהלך הטיסה - אלא אם יש לך מנוע דלק וזה כבר סיפור אחר...)

    אבל האינטואיציה הכללית נכונה - מי שלמעלה משמש יותר כמשענת לשמירה על זווית הארון, ופחות ככוח שמרים את הארון במעלה המדרגות.
    ככל שהשיפוע יהיה תלול יותר, כך העומס על מי שלמעלה יפחת ועל מי שלמטה יגדל.

    אבל מה קורה אם השיפוע הוא בדיוק 45 מעלות?
    לא עשיתי חישוב, אבל לדעתי עדיין מי שלמטה יסחוב יותר משקל.
    ההסבר שלי זה לא אינטואיציה.
    אצייר סקיצה חדשה להמחשה שגם בזווית 45 מעלות (כמו ששאלת) התיאוריה שלי לדעתי נכונה, שים לב:
    אנחנו מתייחסים ומחפשים CG שזה נכון, אבל כאשר גוף תלוי באויר (כמו טיסן), גם ב-45 מעלות ה-CG ישמר.
    במקרה שלנו יש פרמטר חדש נוסף, "ציר" שנוצר מנקודות אחיזה, אם תסתכל בסקיצה שציירתי, נקודות האחיזה מסומנות בעיגולים צבעוניים,
    "האוחז התחתון" יחזיק בנקודה התחתונה ו"האוחז העליון" יחזיק בנקודה הצידית ביותר (בגרף), מכאן שהחלוקה היא בין שתי הנקודות (והמרכז זז),
    ולכן חלוקת העומס לא שווה, תנסה להבין את הציור שלי (אם הוא ברור..), אתה מסכים איתי בנתיים?
    נכון, אם מדובר במוט ולא בצורת מלבן עם נפח (כמו ארון), ה-CG ישמר כמו כשעושים איזון פרופ,
    כול עוד נקודות האחיזה משתנות- גם החלוקה משתנה ולא בהכרח שווה
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	2.JPG‏ 
Views:	55 
Size:	20.8 קילובייט 
ID:	59304  

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Dec 2010
    מיקום
    מטיס FPV דרך מענ"ק בטנק
    הודעות
    909
    מנחת הבית
    שיזפון
    תודה!
    85
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    נניח שלארון יש ידיות אחיזה מקדימה ומאחורה ככה שהראשון לא משמש כ"משענת" אלא מושך בנוסף, במקרה הזה מתחת ל45 מעלות העומס זהה?
    נערך לאחרונה על ידי בוואז; 13-12-2011 בשעה 22:22:15.
    the best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter
    -Winston Churchill-

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    אם יש לארון ידיות כמו ארון קבורה (במרכז הפיאות הצדייות), אז ציר הרוחב כמו במוט\פרופ (כמו שציינתי קודם) "חותך" במרכז תמיד! אז העומס ישאר שווה בכול זווית.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ירושלים והסביבה
    הודעות
    3,398
    תודה!
    160
    הודה 118 פעמים ב 106 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    שתי נקודות התמיכה "ירגישו" עומס זהה.
    נסה להקביל את הארון לקורה לא עמוסה בעלת משקל עצמי, הנתמכת בשני סמכים בקצוות.
    לא משנה איך תימצא הקורה במרחב - כל סמך ירגיש 1/2 ממשקל הקורה.

    עד כאן על הנייר.
    בפועל מה שקורה זה מה שתיאר עומרי ,
    2 האנשים לא בדיוק סוחבים את הארון - אלא , האחד סוחב והשני מושך.

    במצב בו נוכל לשים 2 משקלי מאזניים ב-2 נקודות תמיכה בצורה סימטרית , אלו יצביעו על מסה זהה.
    .Itay.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Dec 2010
    מיקום
    מטיס FPV דרך מענ"ק בטנק
    הודעות
    909
    מנחת הבית
    שיזפון
    תודה!
    85
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה

    ככה בדיוק חשבתי, תודה רבה לכם
    the best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter
    -Winston Churchill-

נושאים דומים

  1. [שאלה] שאלה שאלה דחוףף
    על ידי moshe amzaleg בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 07-09-2009, 22:37:01

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •