שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 41

נושא: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    אם יש לי מנוע שב 3 תאים יכול לעמוד במקס' 50 אמפר, ב 4 תאים הוא יוכל לעמוד במקס' 50 אמפר או 37.5 אמפר (11.1X50/14.8) כלומר ההספק שורף אותו או הזרם ?
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Ramat HaSharon, Israel
    הודעות
    3,828
    תודה!
    730
    הודה 1,100 פעמים ב 464 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    אם יש לי מנוע שב 3 תאים יכול לעמוד במקס' 50 אמפר, ב 4 תאים הוא יוכל לעמוד במקס' 50 אמפר או 37.5 אמפר (11.1X50/14.8) כלומר ההספק שורף אותו או הזרם ?
    אתה צריך ראשית לוודא שהמנוע תומך במתח של 4 תאים, זה מן הסתם כתוב במפרט שלו.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    מה שקובע זה הזרם העובר בסלילים של המנוע.
    כאשר מעלים את מתח ההזנה ב 30%, גם הזרם בבקר יעלה ב 30%.
    לכן, קיים סיכוי כי תשרוף את המנוע, אבל לא וודאי.תלוי בהגנות שיש בבקר.
    מדוע?
    כיוון שהבקר שולט על הזרם והמתח המועבר למנוע.
    אם למשל הבקר מושך 50 אמפר מסוללת ליפו של 11.1 וולט, אין זה אומר כי זה גם מה שהמנוע ירגיש.
    תפקיד הבקר לשחק עם "תקציב" המתח והזרם למנוע.
    במקרה הנ"ל, יש לבקר "תקציב" של 50*11.1=550 וואט
    הוא יכול להעביר למנוע 40A במתח של 13V, או 60A במתח של 9V

    אז איך הבקר יודע מה להעביר?
    המתח המועבר למנוע יעלה בשביל להעלות את הסל"ד
    הזרם במנוע יעלה כאשר המומנט עליו יגדל (במקרה של הגדלת קוטר למשל)

    מצטער שזה מסובך יותר ממה שזה נראה
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 30-12-2011 בשעה 10:26:49.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    הודעות
    2,956
    תודה!
    48
    הודה 204 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    כאשר מעלים את המתח, הזרם יורד:

    P=IU

    M

  5. המשתמשים הבאים אמרו תודה לmixerfix על הודעתו:

    guyro (30-12-2011)

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי mixerfix צפיה בהודעה
    כאשר מעלים את המתח, הזרם יורד:

    P=IU

    M
    ממש לא
    אלא אם הקטנת את המדחף בהתאמה
    אם אתה לא עושה שום שינוי בסטאפ למעט החלפת הסוללה מ-3 ל-4 תאים מה שיקרה זה הגדלת הזרם בערך באותו יחס בו גדל המתח וזאת מפני שההתנגדות נשארה כשהיתה.

    גבי

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי דניאל דקל צפיה בהודעה
    מה שקובע זה הזרם העובר בסלילים של המנוע.
    כאשר מעלים את מתח ההזנה ב 30%, גם הזרם בבקר יעלה ב 30%.
    לכן, קיים סיכוי כי תשרוף את המנוע, אבל לא וודאי.תלוי בהגנות שיש בבקר.
    מדוע?
    כיוון שהבקר שולט על הזרם והמתח המועבר למנוע.
    אם למשל הבקר מושך 50 אמפר מסוללת ליפו של 11.1 וולט, אין זה אומר כי זה גם מה שהמנוע ירגיש.
    תפקיד הבקר לשחק עם "תקציב" המתח והזרם למנוע.
    במקרה הנ"ל, יש לבקר "תקציב" של 50*11.1=550 וואט
    הוא יכול להעביר למנוע 40A במתח של 13V, או 60A במתח של 9V
    דניאל,
    הבקר לא שולט במתח שמגיע למנוע, המתח הוא תמיד מתח הסוללה. הבקר מפעיל פונקציה שנקראת PWM שמשמעותה חיתוך מתח האספקה לפולסים וקביעת רוחב הפולסים המגיעים למנוע לשליטה על מהירותו.
    כך נקבעת בעצם כמות האנרגיה שמועברת למנוע ביחידת זמן. (כשרוחב פולס המתח גדול כך גדלה כמות האנרגיה).
    אם מתח הסוללה הוא 11.1v זה גם מה שיגיע למנוע אם תמדוד בעזרת סקופ
    ואגב, הבקר גם לא שולט על הזרם בצורה ישירה, הזרם נקבע לבד כפונקציה של מה שנכנס למנוע חלקי ההתנגדות שלו.
    הבקר גם לא יכול להגדיל את המתח ל 13v כפי שכתבת. מאחר והוא בסך הכל ממתג את הסוללה למנוע ולא משמש כממיר מתח.
    גבי

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    חיפה עיר עם תחתית
    הודעות
    1,852
    תודה!
    392
    הודה 246 פעמים ב 191 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    שרון, אני חושב שיש מנועים מוגבלי זרם ויש מוגבלי הספק.
    במפרט כמו "זרם מקס'= 40A, מתח מקסימלי 24V, הספק מקסימלי 700W"
    אלא אם כן היצרן חפפן, בשלושה וארבעה תאים המגבלה היא זרם, בחמישה ובשישה תאים - הספק.
    בציור - זה המנוע עם P max 1,
    אם מגבלת ההספק של המנוע היא מעל Imax x Vmax אז היא מיותרת ואין ממש צורך לציין אותה במפרט (P max 2), המנוע מוגבל זרם בכל תחום המתחים המותר - נשמע שזה המנוע שיש לך.


    Click image for larger version. 

Name:	motor limits.PNG 
Views:	297 
Size:	33.8 קילובייט 
ID:	60056
    נערך לאחרונה על ידי AmitB; 30-12-2011 בשעה 11:33:07.
    http://www.youtube.com/user/rcfreakamit

    No good deed goes unpunished

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    הכי נכון זה ליבדוק לפי ההספק W.אתה יכול גם להרכיב 2 תאים ולהגיע לעומס אמפר נקוב אך ההספק יהיה נמוך יותר ולכן גם תוכל להעמיס את המנוע יותר ואז הזרם וההספק יעלו .אם אתה צורך בוא נגיד P MAX ב3 תאים אז ב 4 תאים אתה תיצטרך להוריד את העומס לP MAX הנקוב שעל המנוע.אך לפי תחושה שלי ומה שבדך כלל אני עושה זה מודד את הטמפרטורה של מנוע שלא יעבור את ה80 מעלות זל'.רוב הלקות שמצפים את החוטים יכולים ליסבול מעל 130 מעלות.ומגנטים בדרך כלל מפסיקים למגנט ב 190 מעלות בערך.תלוי בסוג המגנט והחומר שהוא עשוי.יש מלא סוגים.רוב המגנטים של המנועים הסיניים הם מתכת רגילה אך בכמה מנועים שבדקתי היו מגנטים שעשויים מפלדה קשיחה שדרך אגב נוטה להסדק ולהשבר.דרך אגב הם אמידים לטמפ" גבוה יותר עד שהם מעבדים את המגנטיות שלהם.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    אני עומד מאחוריי כל מילה שכתבתי.
    עבדתי על פרויקט בנושא של הסרת קרח מכנף, ועבדנו עם בקרים של CC בעלי לוג לכל פרמטר אפשרי
    הדוגמא הבאה ממחישה זאת היטב.
    עליה מ 3 תאים ל 4 תאים (30% במתח) גרמה לעליה של 30% בזרם שמושך המנוע.
    אגב, שימו לב שהמתח שמעביר הבקר למנוע עלה גם הוא, אבל רק ב 20% (כיוון שכך הבקר "החליט" - מתקשר למה שכתבתי קודם)

    המתח האמיתי שרואה המנוע במקרה של 3 תאים (סוללה של 11.1 וולט) הינו כ 9 וולט
    ואילו במקרה של 4 תאים (סוללה של 14.8 וולט) הינו כ 11 וולט

    חבל שאינכם נותנים קרדיט לאדם שזהו גם מקצועו (ולא רק תחביבו)
    אבל זה בסדר, התרגלתי
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	4cell.JPG‏ 
Views:	76 
Size:	68.7 קילובייט 
ID:	60058   Click image for larger version. 

Name:	3cell.JPG‏ 
Views:	67 
Size:	68.6 קילובייט 
ID:	60060  
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 30-12-2011 בשעה 12:39:20.

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי דניאל דקל צפיה בהודעה
    אני עומד מאחוריי כל מילה שכתבתי.
    עבדתי על פרויקט בנושא של הסרת קרח מכנף, ועבדנו עם בקרים של CC בעלי לוג לכל פרמטר אפשרי
    הדוגמא הבאה ממחישה זאת היטב.
    עליה מ 3 תאים ל 4 תאים (30% במתח) גרמה לעליה של 30% בזרם שמושך המנוע.
    אגב, שימו לב שהמתח שמעביר הבקר למנוע עלה גם הוא, אבל רק ב 20% (כיוון שכך הבקר "החליט" - מתקשר למה שכתבתי קודם)

    המתח האמיתי שרואה המנוע במקרה של 3 תאים (סוללה של 11.1 וולט) הינו כ 9 וולט
    ואילו במקרה של 4 תאים (סוללה של 14.8 וולט) הינו כ 11 וולט

    חבל שאינכם נותנים קרדיט לאדם שזהו גם מקצועו (ולא רק תחביבו)
    אבל זה בסדר, התרגלתי
    דניאל היקר
    מה שאתה קורא בלוג של הבקר זה האינטגרל של המתח והזרם
    כלומר ה״שטח״ של הפולסים החיוביים שמגיעים אל המנוע.
    ומכיוון שמדובר בפולסים שמגיעים אלפי פעמים בשניה (מודדים אותם בקילוהרצים) המדידה בעצם ״מחליקה״ את הממוצע ומראה לך 9v בלוגר של הבקר.

    לענייני קרדיט אני לא רוצה להיכנס, אני כותב מתוך ידיעת החומר ומכיוון שזה המקצוע שלי.

    גבי

  12. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    640
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    אם יש לי מנוע שב 3 תאים יכול לעמוד במקס' 50 אמפר, ב 4 תאים הוא יוכל לעמוד במקס' 50 אמפר או 37.5 אמפר (11.1X50/14.8) כלומר ההספק שורף אותו או הזרם ?
    הזרם. וההסבר- ההספק המדובר יוצא החוצה, ההספק שישרוף את המנוע הוא הזרם בריבוע כפול התנגדות הליפוף - שזה ההספק שמחמם את הליפופים (מבלי להכנס לפרטים נוספים).
    מגבלה נוספת (קשורת מתח) היא הסל"ד ששובר את המנוע מכנית.
    צ'אוביי

  13. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    גבי, האם אינך מסכים עם התוצאות של P-CALC?
    התוצאות די חד משמעויות, וממחישות היטב כי הזרם והמתח שרואה הבקר אינם המתח והזרם שרואה המנוע
    לעניין האינטגראל אתה צודק, מכיוון שמדובר על אות PWM.

  14. #13
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    דניאל ,
    ככל שתרכיב בקר יותר גדול כך המתח שיקבל המנוע יהיה יותר קרוב למתח בסוללה כשהוא לא עמוס מלא.ככל שתעמיס את המנוע כך המתח בסוללה תרד וכך גם המתח שימדד על הקטבים של המנוע.יש לציין שנופל מפל מתח על המוליכים ועל איכות הבקר בכלל אין מה לדבר.ככל שהבקר יהיה גדול יותר כך מפל המתח על המוליכים יקטן יותר.אולי בזמן הבדיקה שלך מתח הסוללה ירדה מאוד כתוצאה מהעומס ואז ראית מתח נמוך יותר.דרך אגב ההספק שאנחנו רואים בבדיקות שלנו זב ההספק המכני ולא ההספק בחשמלי.ההספק החשמלי המושקע הרבה יותר גדול מהספק המכני.ישנם הפסדים במנוע שהם דלתא PMEC,דלתא PCU ,דלתא PEM ,ודלתא PFE.יש דרך למצוא את כל ההפסדים בעזרת נוסחאות דיי פשוטות ואז לימצוא את ההספק P1 ולאחר מכן אפשר לימצוא את הנצילות של המנוע שנע בין 80 אחוז ל97 אחוז .נצילות =P2/P1.
    דרך אגב אני מסכים איתך שהמנוע לא מקבל מתח זהה למת הסוללה.יש גם איבודי הספק על הבקר.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  15. #14
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    חיים, החכמתי. תשובות כאלה אני אוהב.

  16. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ההפסדים על הבקר הם מינוריים
    במקרה של CC35 על פי הנתונים של דניאל ההתנגדות הפנימית שלו היא 0.0045
    ב 30A ההפסד הוא כ 0.13V אומנם הבקר צריך לפזר כ 4W אבל זה מינורי ביחס ל 300W

    אין הבדל בין המתח בסוללה לבין המתח במנוע - למעט אותם הפסדים מינוריים על הבקר והפסדים עוד יותר מינוריים בחוטים/מחברים.
    ההבדל היחיד הוא במשך הזמן בו המתח זמין .
    בסוללה המתח קיים כל הזמן ואילו הבקר ממתג את המתח למנוע וקובע את רוחב הפולס בהתאם לאלגוריתם שבד"כ מופעל ע"י מעבד כשלהו.

  17. #16
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    אני מתעקש על כך שהמתח והזרם של הסוללה אינם זהים למתח והזרם שזולל המנוע
    מי שטוען אחרת, פשוט אינו מבין מה תפקיד הבקר.
    האם אינכם מסכימים עם התוצאות של P-CALC?
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 30-12-2011 בשעה 23:38:49.

  18. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    הזרם הוא זהה .
    המתח הוא ממותג
    פעם הוא 0V ופעם הוא 11.1V (מתח הסוללה)
    כפי שגבי הסביר היחס נקרא PWM .

  19. #18
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    אז אני חוזר שוב (ןכנראה לשווא)
    האם התוצאות של P-CALC מוטעות?

  20. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי gmagnezi צפיה בהודעה
    ממש לא
    אלא אם הקטנת את המדחף בהתאמה
    אם אתה לא עושה שום שינוי בסטאפ למעט החלפת הסוללה מ-3 ל-4 תאים מה שיקרה זה הגדלת הזרם בערך באותו יחס בו גדל המתח וזאת מפני שההתנגדות נשארה כשהיתה.

    גבי
    גם אם ההספק מתחשב אותו דבר אתה עולה ביעילות מכיוון שאתה יורד בזרם ואז פחות מההספק\אנרגיה הולך על חום.
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyro צפיה בהודעה
    אתה צריך ראשית לוודא שהמנוע תומך במתח של 4 תאים, זה מן הסתם כתוב במפרט שלו.
    זה הכי חשוב אחרת זה הופך למעניין
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  21. המשתמשים הבאים אמרו תודה לMDreamer על הודעתו:

    Friman (31-12-2011)

  22. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי דניאל דקל צפיה בהודעה
    אז אני חוזר שוב (ןכנראה לשווא)
    האם התוצאות של P-CALC מוטעות?
    דניאל, התוצאות של התוכנות האלו תמיד בסדר! הבעיה מתחילה ונגמרת במשתמש, שלא מבין ולא יודע להעמיד לבעיה תנאי שפה והתחלה נכונים ואז, מרוב ביטחון עצמי, הוא מפרש באופן מוטעה את התוצאות.
    מזל שמר אוהם הגיע לתצאות נכונות אחרת איפה היינו חיים???
    התשובה התאורטית הנכונה היא התייחסות לזרם כל עוד הספק ההפסדים במנוע לא חורג מהמותר לו.
    ואין תחליף למדידת כל הפרמטרים כמו שכתבו האנשים לפני.

    אגב, שימוש בתוכנה שתחשב את זכותינו לחיות בארץ יניב תוצאה שאנחנו לא קיימים. ...ת


    Sent from my ARCHOS 80G9 using Tapatalk
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  23. #21
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי דניאל דקל צפיה בהודעה
    גבי, האם אינך מסכים עם התוצאות של P-CALC?
    התוצאות די חד משמעויות, וממחישות היטב כי הזרם והמתח שרואה הבקר אינם המתח והזרם שרואה המנוע
    לעניין האינטגראל אתה צודק, מכיוון שמדובר על אות PWM.
    הי דניאל
    הזרם שרואה המנוע הוא הזרם שיוצא מהסוללה מאחר והבקר רק ממתג. הוא אינו יודע לקבל 80 אמפר ולהוציא 70 אחרת לאן ילכו ה-10 אמפר האבודים? (המספרים שציינתי הם רק דוגמא).
    זה נכון שלבקר יש התנגדות אולם היא זניחה ביותר לצורך החישובים. אילו היא היתה משמעותית הבקר לא היה מסוגל לפזר את ההספק שנופל עליו.
    וכפי שציין ידידנו היא נמדדת במיליאומים.
    לצורך קביעת מהירות המנוע הבקר משמש בסך הכל כמתג והוא יודע להעביר את מלוא מתח הסוללה או כלום. כאשר הוא עושה את זה אלפי פעמים בשניה עם רוחב פולס משתנה הוא בעצם שולט על כמות האנרגיה המגיעה למנוע.
    מעבר לתפקידו כמתג הוא הוא גם שולט על חלוקת המתח לפאזות המנוע ומנהל את האספקה בצורה מדוייקת ומהירה להשגת ביצועים ונצילות גבוהים במנוע.

    אגב, אשמח אם תחדד את השאלה על תוכנת הסימולציה.
    גבי

  24. #22
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    תגידו חברים למי עכשיו אכפת מה הבקר עושה . כל עוד זה עובד מיבחינתי שהבקר יכין חומוס.בתור אחד שלמד אלקטרוניקה וחשמל ועובד בזה ביום יום ,לא מעניין כבר כל הבדיקות האלה.מיבחינתי כולם צודקים .מה זה משנה מי צודק יותר או פחות העיקר שאנחנו נהנים מהתחביב.דרך אגב אני כל יום.ח ח ח.דרך אגב הבקר עובד כמו מתנד שתפקידו לשנות את המתח מישרDC לגלי AC ע"י הקבלים והטרנזיסטורים שיוצרים גל סינוס (תדר F) .המנוע מקבל מתח קבוע ורק התדירות משתנה .אם לדוגמא היינו מורידים את המתח והעומס עודנו נישאר אז הזרם היה צריך לעלות. לא ככה?.אישית למי אכפת אני הולך להטיס עכשיו.
    שרוןX הכל בגללך.דניאל לא ישן כל הלילה בגללך.
    נערך לאחרונה על ידי haimgil; 31-12-2011 בשעה 13:36:28.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  25. #23
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    זה בסדר, אני תמיד יושן טוב בלילה
    ומכיוון שבד"כ אני אוהב להבין דברים יותר לעומק,
    אני אמשיך עם גבי/חיים והשאר יכולים לפרוש מהשרשור
    גבי שאלתי היא כזו לגבי תוצאות P-CALC

    מדוע במקרה של 3 תאים כתוב בתוצאות התוכנה:
    V to motor: 8.9V
    ובמקרה של 4 תאים:
    V to motor: 10.83V

    כלומר, 8.9 במקום מתח הזנה נומינאלי של 11.1 (למעשה 12.6 כאשר הסוללה מלאה)
    ו 10.83 במקום 14.8 (למעשה 16.8 כאשר הסוללה מלאה)

    התנגדות פנימית לא יכולה להסביר מפל מתח כזה גדול

  26. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    עומס שלא מתאים ל C של הסוללה יכול להסביר כזה דבר
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  27. #25
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת 4 תאים מול 3 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי MDreamer צפיה בהודעה
    עומס שלא מתאים ל C של הסוללה יכול להסביר כזה דבר
    בדיוק
    בגלל זה ברוב תוכנות הסימולציה מכניסים גם את סוג הסוללה ואז התוכנה לוקחת בחשבון את ההתנגדות הפנימית שלה שנמצאת בטור לבקר.
    ולכן גם אם מתח הסוללה יהיה 11.1 ללא עומס, הרי שככל שיגדל העומס כן יגדל מפל המתח ״המתבזבז״ על הסוללה ומתורגם לחימום שלה.
    ולכן 11.1-8.9=1.2v שלא מגיעים בכלל לבקר.
    ההספק המתבזבז לחימום הסוללה הוא המתח הזה כפול הזרם הנצרך ממנה.

    סוללות עם c גבוה ניחנות בהתנגדות פנימית נמוכה יותר ולכן יכולות לספק זרם גבוה יותר מבלי להתחמם.
    גבי

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תל אביב והסביבה סוללות חדשות - 3 תאים 2650מיל', ו- 4 תאים 2800 מיל' שתיהן 30C
    על ידי Pinion בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 19-10-2011, 12:22:08
  2. החלפת סוללות ליפו משלושה תאים לאבעה תאים
    על ידי koby בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-10-2011, 17:53:48
  3. תל אביב והסביבה מפצל טעינה מקונקטור 6 תאים המשמש לטעינת 2 סוללות 3 תאים במקביל ממטען אקוסל
    על ידי alexk בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 04-08-2011, 16:35:25
  4. אשדוד והסביבה מעוניין לרכוש סוללות ליפו 2 תאים או 3 תאים
    על ידי תומר דמרי בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 11-05-2011, 05:34:51
  5. תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 08-09-2010, 07:30:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •