שלום לכולם,
האם מישהו יכול להסביר מה משמעות בחירת ה Timing של המנוע כשמתכנתים את הבקר.
איך זה משפיע על פעילות במנוע או התנהגות המסוק והשפעות על הזנב, אם בכלל.
תודה
שלום לכולם,
האם מישהו יכול להסביר מה משמעות בחירת ה Timing של המנוע כשמתכנתים את הבקר.
איך זה משפיע על פעילות במנוע או התנהגות המסוק והשפעות על הזנב, אם בכלל.
תודה
רצוי שתקרא המלצות יצרן של המנוע הספציפי שלך לגבי זה
TREX 500 ESP
FUTABA 7C
AXN
FMS P51 Mustang V6
לא זוכר בדיוק את ההסבר (אני בטוח שחיפוש פה ייתן מספיק תשובות)
אבל LOW TIMING - יותר יעילות (פחות צריכת חשמל) , פחות כח , פחות חום למנוע
HIGH TIMING - פחות יעילות , יותר כח , יותר חום למנוע
בנוסף יש גם את התדר של ה ESC , ככל שהוא יותר גבוה המנוע עובד יותר יעיל , אבל הבקר מתחמם יותר.
כמו שאמרו , מומלץ לעבוד לפי מה שהגדיר היצרן עבור כל מנוע / בקר (במסוקים זה פשוט יותר כי בדרך כלל זה מגיע בחבילה אחת)
תומר
TBS Discovery Naza
Multiplex Fun Cub
VMar RV-4
Axial SCX10 Jeep Rubicon
Baja 5B SS
Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF
Once upon a time: TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF
במנוע עם פחמים (brushed) אין צורך בטיימינג מכיון שהפחמים נוגעות קבוע על הרוטור וככל שהמנוע מגביר את המהירות כך הפחמים נוגעות יותר מהר בין הצפון לדרום והכל קורה לבד
במנוע נטול פחמים (brushless) הבקר צריך להחליט לבד מתי לתת צפון דרום ומתי לתת דרום צפון . כמו שכולנו יודעים יש שלושה חוטים על מנוע נטול פחמים וששניים משמשים להפעלת המנוע השלישי משמש כ input לבקר בשביל לדווח באיזה מצב נתון המנוע נמצא באותו הרגע
כך שכל פעם שליש סיבוב לערך( פה ניכנס העניין של הטיימינג) התפקידים מתחלפים בין שלושת החוטים. מכיון שיש מאות ואלפי סוגי מנועים . רובם עובדים בצורה בסיסית והשאר עם מספר שדות שונה. כך שהבקר צריך לדעת מתי בדיוק לבצע את החלפת התפקידים.
קצר ולעניין.![]()
copterx ישראל. המחירים הכי הוגנים למסוקים חשמליים מצויינים. באחריות
www.copterx.co.il
copterx 450pro 0257*3 +1357savox +cx-1x1000 setup
copterx600e pro jr8717*3 +ds650 +vbar silverline
trex 600nsp ds615*3 +ds620 +gp780
cx-ct9a
כלומר לפי ההסבר שלך ניר, טיימינג הוא עניין של התאמה מתבקשת בין מנוע לבקר, שעניינה הוא מבני.
איפה נכנס פה עניין הנצילות והיעילות?
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
אני אישית לא מאמין בשינוי טיימינג מהמצב האידיאלי. ככל שנשמור על המנוע יותר קר כך נשמר יותר אנרגיה לכיון היעד של המנוע. אם המנוע התחמם משמע חלק מהכוח של המנוע הולך לטובת החימום הזה כך שאתה מאבד כוח . בזה שאתה משנה את הטיימינג אתה מעמיס יותר על שדה מסוים ומקל על השדה הבא בתור מה שגורם לירידה במומנט ועליה בסל"ד, ועם זאת בעקבות איבודים של אנרגיה גם הסוללה נגמרת יותר מהר
לדעתי אם אתה רוצה יותר סל"ד פשוט תקנה מנוע עם יותר KV
אם אתה רוצה יותר מומנט פשוט תקנה מנוע עם יותר watt
ו
אל תנסה לשחק עם הטיימינג כי במקרים מסויימים שינוי משמעותי בטיימינג גם יכול לגרום לקצר ובכך גם שרפת מנוע.
copterx ישראל. המחירים הכי הוגנים למסוקים חשמליים מצויינים. באחריות
www.copterx.co.il
copterx 450pro 0257*3 +1357savox +cx-1x1000 setup
copterx600e pro jr8717*3 +ds650 +vbar silverline
trex 600nsp ds615*3 +ds620 +gp780
cx-ct9a
Friman (04-01-2012)
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110