תגובה: אתמול קבלתי מהסיני

נכתב במקור על ידי
ziki
1. אין אפשרות לבצע איזון כמו שצריך בין התאים של סוללה נתונה בעת השימוש במפצל הנתון משום שהמטען לא מסוגל להתייחס לכל תא בנפרד.
2. טעינה של מספר סוללות במקביל שאינן פרוקות באותה קיבולת מסכנת את הסוללת המלאה יותר בטעינת יתר.
3. תא לקוי באחד הסוללות המחוברות במקביל מסכן בזמן הטעינה את כלל התאים המחוברים במקביל לאותו התא כלומר את כלל הסוללות במקביל.
לגבי 3, אני מסכים. זו באמת בעיה, ולמעשה יכולה להיות בעיה עם אם אחד מחוטי הבלנסר לא מחוברים כראוי (אני תמיד בודק היטב את כל הקונקטורים לפני שאני מתחיל טעינה מקבילית).
לגבי 1 ו2, זה לא נכון כי הסוללות מתאזנות בין עצמן, בדיוק כמו שני קבלים שמחוברים במקביל. הנקודה היא שבדיוק בגלל האיזון העצמי הזה, חשוב לא להתחיל מהפרשים גדולים מדי בין הסוללות אחרת הן מעבירות ביניהן זרמים גבוהים ומשהו רע עשוי לקרות. אני לא מטעין סוללות מקביליות עם הפרש של יותר מ0.1v ביניהן - ותמיד מחבר דרך הקונקטור הראשי קודם.

נכתב במקור על ידי
mosheg
טענתי בנוסף 5 סוללות של 4 תאים בעלי קיבולת שונה מ 3300 עד 5000 MA וגם כאן בסוף הטעינה כל המתחים היו זהים.
ההערכה שלי היא שאיזון מתבצע בין הסוללות וזה הסוד. ז"א שאם על הקו של רגל מספר אחד יש מתחים שונים במהלך הטעינה כל הסוללות של רגל אחד מעבירים מתח מאחת לשנייה והם מתאזנות כמו בכלים שלובים.
לא מבין בזה אבל מציין רק עובדות.
אתה לא טועה, זה עובד ככה בדיוק.
אין מה לעשות, טעינה מקבילית זו האופציה השפויה היחידה למי שמטיס סטאפים HV. לא רק זה, אלא שאם אתה תמיד שומר על הflight packs שלך מורכבים - תמיד שומר על אותן הסוללות כזוג, גם בהטסה וגם בהטענה - אני מניח שזה אפילו עדיף מאשר להטעין בנפרד.
נערך לאחרונה על ידי flyinglizard; 01-02-2012 בשעה 13:13:20.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็