מהירות טיסה היא פונקציה של מקדם עילוי.
מקדם עילוי הוא פונקציה של זווית ההתקפה של הכנף ופרופיל הכנף (camber).
במידה ואתה רוצה לטוס במהירות זהה בשני טיסנים עם פרופיל נתון, אחד עם מרכז כובד קדמי והשני אחורי, זווית התקפת הכנף תהייה זהה ועל כן זווית הגוף (attitude) לא תשתנה בין הטיסנים.
השוני היחיד יהיה בקיזוז הגה הגובה שבא לפצות על המומנט השונה שכוח המשיכה מייצר בין שני המטוסים כתוצאה משינוי מיקום מרכז הכובד.
השוני למקדם העילוי הכולל של הטיסן עקב שינוי הקיזוז הוא שולי ועל כן מהירויות הטיסה נשארות זהות וביצועי הגלישה (ערכי גלישה למהירויות נתונות) לא משתנים, זאת כמובן מתוך הנחה שהזזת מרכז הכובד לא משנה את משקל הטיסן באופן משמעותי (הוספת משקולת באף)

במידה ויש לך טיסן שטס עם אף נמוך, ייתכן שזווית התקנת הכנף לגוף גבוהה מדי ובזמן טיסה סביב זווית ההתקפה האופטימלית, האף יהיה מתחת לאופק ויראה נמוך.
במידה וזווית ההתקנה נכונה, אז הטיסן טס מהר מדי ויש לקזז אותו מעט up ולהביא אותו למהירות נמוכה יותר בה האף יהיה יותר גבוה.