בחוברת אני חושב שמופיע 12 פלוס מינוס בELE ALR אבל זה נראה לי קצת מוגזם..?
ועוד משו.מה צריך להיות הזוויות של המינוס בנורמל שהסטיק נמצא בחלק הכי תחתון שלו?
תודה מראש ויום טוב
בחוברת אני חושב שמופיע 12 פלוס מינוס בELE ALR אבל זה נראה לי קצת מוגזם..?
ועוד משו.מה צריך להיות הזוויות של המינוס בנורמל שהסטיק נמצא בחלק הכי תחתון שלו?
תודה מראש ויום טוב
אם זה מה שכתוב בחוברת - כדאי להתחיל משם אחר כך לשנות לפי הצורך האישי שלך. אני חושב שכדאי לבדוק שוב, אם אני זוכר נכון מדובר על כ 9 מעלות בסייקליק.
ההגדרה של סטיק תחתון בנורמל תלוייה בך, רוב המטיסים מגדירים בין -5 ל -7, הבעיה עם פחות זוית במינוס היא שכשצריך להוריד את המסוק בתנאי רוח, לא כדאי להשתמש בכל הזוית - מה שיגרום לכמעט כיבוי של המנוע..
גם ב 550 רשמו בחוברת זוית של 12. גם לי נראה בהתחלה מוגזם. קראתי על זה וזה בהחלט אמור להיות ככה, משהו שקשור לעובדה שזה fbl שצריך טווח גדול יותר. אצלי מוגדר ככה ב 550 ועובד מצויין.
משה.
סייקליק 9 מעלות.
גרף נורמל : מינוס5 , אפס מעלות באמצע, 12 מעלות.
גרף איידל: מינוס 12 , אפס מעלות באמצע, 12 מעלות.
אני טס ככה עם ה600efl, ככה טסתי עם ה550 וזה עובד מושלם!
מה שמטריד קצת זה שלא ידעת את הפרטים הללו ואתה עומד להטיס מסוק רצחני...
כך בחשבון שאת הטסט ייבצע מישהו מנוסה, לדעתי תיאלץ להוסיף אקספו כדי לרכך אותו...
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה
אין כמו יום שישי בדשא....
בסייקליק אין שום צורך להגזים עם 12 מעלות לדעתי
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 29-02-2012 בשעה 13:55:55.
עבור שימוש במערכת פלייברלס.
זוית הסייקליק צריכה להיות מוגבלת בהתאם למערכת הפלייברלס איתה אתה עובד
לצורך הדוגמא: V-BAR דורשת 8 מעלות, TOTAL-G דורשת 12 מעלות ולגבי האחרות צריך לבדוק בחוברת ההוראות בהתאם.
יש חשיבות גדולה מאד לעקוב אחר דרישות המערכת וליישם בהתאם, לא פחות ולא יותר אלא בדיוק בהתאם למערכת איתה אתה עובד כדי להשיג תוצאות אופטימליות.
tomy (29-02-2012)
ציקי, במידה שזווית סייקליק של 9 מעלות גורם לי למסוק חריף
במיוחד הפתרון יהיה במתן אקספו גדול יותר?
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה
אין כמו יום שישי בדשא....
זה בסדר אמיר אני מכיר את המסוק וזה לא פעם ראשונה שהוא טס החלפתי שלט פשוט....
בכל אופן תודה לכולם על העזרה
שמתי 9-+ בזוויות
למרות שככל הנראה בחוברת הם ממליצים על 12 -+
בשימוש במסוק פלייברלס התשובה היא כן, רגישות וטווח תנועה הם שני פרמטרים שונים.
לכל מערכת פלייברלס יש את זוית הסייקליק שהמערכת מתוכננת לעבוד בה באופן אופטימלי, בכיול המערכת יש לכייל את זוית הסייקליק בהתאם למערכת ולא מומלץ להגביל אותה או לפתוח אותה כזוית גדולה יותר.
לאחר מכן, אם המסוק חריף מידי לסגנון ההטסה שלך אז יש מערכות בהן ניתן להתאים את הרגישות דרך המערכת ללא קשר לזוית הסייקליק שהיא חלק מהסטאפ הבסיסי ובמידה ואין אפשרות להתאים את המערכת לסגנון הטיסה אז בהחלט ניתן להוסיף מעט אקספו כדי לגרום לתגובה עדינה יותר של המסוק סביב מרכז הסטיק.
החריפות שאתה מרגיש בתגובות המסוק נובעת בעיקר מתכנון הראש של המסוק ולא דווקא בגלל הזוית.
מסוק עם ראש גבוה יותר יגיב חריף יותר לאותה זוית סייקליק ממסוק עם ראש נמוך יותר, מערכות הפלייברלס מתוכננות (כל אחת בהתאמה) ע"י היצרנים לעבוד מול זוית סייקליק קבועה.
את ההבדל אני מרגיש היטב כאשר אני מטיס את ה 700 ולאחר מכן עובר ל TDR, בשני המסוקים יש את אותה מערכת, שניהם מכויילים לפי הוראות היצרן של המערכת לזוית של 8 מעלות, ה 700 צריך מעט אקספו (ראש גבוה מאד) וב TDR בכלל לא.
dror_z (29-02-2012)
תודה על התשובה, החכמתי ממך.
אתה אומר שהחלפת הראש הקיים לDFC תרכך לי את התנועה אך עם זאת המסוק יהיה מהיר הרבה יותר.
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה
אין כמו יום שישי בדשא....
אמיר, הבעיה היא שאתה רוצה להטיס 3D ולכן האקספו לא ממש יעזור לך, כשאתה רוצה לבצע פיירופליפ לדוגמא, אתה לא משחק עם הסטיק באיזור המרכז אלא הרבה יותר מכך..תחשוב על זה - גם בגילגול פשוט או פליפ, אתה דואג לאמצע הסטיק או דוחף את הסטיק כמעט עד הסוף?
בקיצור, האקספו טוב לעזרה ביציבות המסוק באיזור מרכז הסטיק, לא טוב להטסת 3D, אם המסוק חריף לך מדי יש כמה כיוונים שאפשר לבצע, ביניהם הקטנת טווח הסייקליק.
אמיר
עשה לעצמך טובה, היצמד להוראות יצרן מערכת הפלייברלס שברשותך ופעל רק על פיהם, מהר מאד תיווכח שההסבר שנתתי לך כאן תואם אותן ב 100%.
ראיתי נסיונות של אנשים בשטח להגדיר זוויות סייקליק קטנות יותר או גדולות יותר ממה שיצרן המערכת מורה להגדיר, באף מקרה זה לא טס טוב יותר ולרוב זה אף הסתיים בכך שהמערכת עבדה פחות טוב מאיך שהיא אמורה לעבוד.
אלעד, אלעד, אלעד....כמה שזה לא נכון.
האקספו עוזר בדיוק לתיקונים הקטנים האלו שצריכים שעושים תרגילי 3D בכל הרמות וזה גם הרבה תלוי במטיס ואיך הוא אוהב את המסוק שלו מכוון.
אני מכיר מטיס צעיר , מטיס די אגרסיבי ויש לו אקספו על הסיקלייק....
אפשר לדון באיך מכוונים מסוק , בגיאומטריה שלו , איך משפיע אורך הסטיקים בשלט, איך נכון לכוון גרפים, אבל לכתוב ששימוש באקספו לא טוב להטסת 3D....
תחשוב על זה ....האקספו לא משנה את החריפות כלומר זווית הסיקלייק, הוא בסך הכל משנה על גרף התנועה של הסטיק באיזה קצב תשתנה הזווית עדיין בקצוות היא תהיה זהה עם ובלי אקספו.
נערך לאחרונה על ידי guyro; 01-03-2012 בשעה 17:35:30.
ziki (01-03-2012)
איזה כיף של פוסט, למדתי מזה כמה דברים.
כרגע אני בזוויות סייקליק של 9 מעלות.
אני אוהב את המסוק שלי בלוק ויציב באוויר. ה3D שלי מסתכם בקצת טיקטוקים
וחצאי פיירופליפים, אני בהחלט אכוון את הסייקליק ל12 מעלות ואבדוק ומאידך אגדיל
את האקספו כי יש לי הרגשה שיהיה חריף מידי באיזור אמצע הסטיק בריחופים שאני אוהב אותם
מדוייקוים מאד.
מקסימום, אני אחזור למצב הקיים.
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה
אין כמו יום שישי בדשא....
1. קיבלתי את מה שאתה אומר, נבדוק את הענין יותר לעומק..
2. אני מניח שזה באמת תלוי בהרגל של המטיס ובנוחות שלו, אבל כמו שאתה כתבת - זה לא עוזר ל'חריפות' של זוית הסייקליק אלא רק מתקן באיזור אמצע הסטיק.
3. העובדה שהמטיס הצעיר מטיס עם אקספו, לא אומרת שזה נכון או שזה עוזר לו במשהו, רק שהוא רגיל לזה..
tאני מניח שבסופו של דבר זה באמת עניין של העדפה אישית. תודה גיא על ההארה..
אלעד,
היכן כתבתי שזה מתקן באיזור אמצע הסטיק....אולי אני רוצה בקצוות ההפוכים של הסטיקים...
ראה מה כתבת "האקספו... לא טוב להטסת 3D" - זה טעות שלך בלבד.
המטיס הצעיר ועוד רבים כמוהו הטיסו בהתחלה בלי אקספו וברגע ששינו לאקספו זה עזר להם מאוד - עוד פעם הנחה שגויה שלך.
אני יודע שהכוונות שלך טובות בלעזור, אתה אתה מטעה.
זו טעות בסיסית וקריטית להגדיר זוית סייקליק שונה מהזוית המומלצת על ידי יצרן מערכת הפלייברלס אותה אתה מתקין על המסוק.
ב VBAR לצורך הדוגמא יש להגדיר 8 מעלות בדיוק, לא יותר ולא פחות, אין כאן עניין של העדפה או גמישות אלא דרישת מערכת לכיול.
אין זה אומר שבזמן הטיסה הסייקליק יוגבל ל 8 מעלות לצורך כיול המערכת המיכנית מול האלקטרונית (זו לא הטסה עם פלייבר להזכירכם), במערכות פלייברלס כל עוד התנועה המבוקשת ע"י הסטיקים לא התקבלה הזוית תגדל בטיסה (גם ביותר מ 8 מעלות אם המערכת תחוש שיש בכך צורך).
אם ניקח מסוק פלייברלס מול מסוק פלייבר ללא הפעלת מנוע וניתן מעט סטיק ימני ימינה (אבל ממש מעט) נראה שבמסוק פלייבר תהיה תנועה קלה בסייקליק בהתאם למצב הסטיק וזו תעצר ברגע שתנועת הסטיק תעצר ואילו במסוק פלייברלס תהיה תופעה של המשך סחיפה של הזוית משום שהמסוק לא מגיב לשינוי המתבקש גם במחיר שאם נחזיק מספיק זמן את הסטיק מעט ימינה ללא תנועה נוספת יזוז הסוואש בסופו של דבר עד לקצה טווח התנועה (הרבה יותר מ 8 או 12 מעלות שהמערכת כוילה על פיו).
ריכוך קצב הרולים או הפליפים במערכות פלייבלרס נעשה או דרך המערכת על ידי שליטה ב AGILITY (עבור VBAR) או ע"י אקספו (דרך השלט) ורק כך.
כל דרך אחרת בניסיון של הגבלת זוית סייקליק או הגדלתה בסטאפ פרושה כיול שגוי של מערכת הפלייברלס מול המכניקה של המסוק על כל המשתמע מכך.
מי שעדיין לא משתכנע בעברית יוכל לקרוא גם את זה:
http://rc.runryder.com/helicopter/t683384p1/
או פשוט לא להתעצל ולקרוא את חוברת ההוראות של ה VBAR או של כל מערכת אחרת לפני שהוא עושה נסיונות לא חכמים, הכל כתוב צריך רק לקרוא ולהבין איך לעבוד נכון![]()
נערך לאחרונה על ידי ziki; 02-03-2012 בשעה 09:33:04.
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 02-03-2012 בשעה 09:35:43.
ציקי, אם ההגדרה ל 8 מעלות מיועדת לכיול בלבד, מה בעצם הזוית המקסימלית שאליה יכולה המערכת להגיע? מה מגביל אותה?
שאלה טובה, יותר מסביר שהמערכת עצמה יודעת מתי לעצור, בהנחה שהיא כוילה נכון כמובן.
תראה זאת כך, כשאתה מכייל אל המערכת אתה קודם מגדיר לה את טווח הסטיקים ואת מרכז הסטיק, לאחר מכן היא דורשת כיול של 8 מעלות.
המשמעות שכעת בכל תזוזה של הסטיק במצב טיסה המערכת יודעת כמה תנועת סטיק שקולה למעלה בודדת (זאת אומרת כיילת למערכת את יחס התנועה המלא של המסוק ביחס לתזוזת הסטיק ולטווח הסטיק).
אני נוטה להאמין שלכלל המערכות יש הגבלה לקצה תנועה ביחס לזוית המקסימלית שמיכנית ניתן להגיע אליה עבור כלל המסוקים הנפוצים ובהחלט יתכן שבמסוק מסויים שיתכן והוא בעל סוואש מיוחד אתה תגיע למצב של נעילה מיכנית למרות שאני לא ראיתי את זה קורה, לפחות לא בויבאר וראיתי את המערכת הזו מותקנת על מעל ל 10 גדלים וסוגים שונים של מסוקים.
אם תגדיר זוית סייקליק גדולה או קטנה יותר מ 8 מעלות הרי שהמערכת תגיב גם לתיקונים טבעיים הנדרשים ממנה באופן עצל או קיצוני מידי (הגדרת זוית סייקליק גדולה מידי יכולה לגרום אפילו לאוסילציות במערכת).
כל הרעיון בהגדרת המערכת מול זוית קבועה שידועה לה היא לצרכי כיול בלבד ולא כאמצעי להגבלת תנועה.
מה מגביל אותה בקצוות? שילוב של כיול נכון והגדרות יצרן.
נערך לאחרונה על ידי ziki; 02-03-2012 בשעה 10:05:14.
זה לא מה שכתבת פה:
בכל מקרה, אי אפשר לקבל את זה כך, חייבת להיות לה מגבלת תנועה אחרת , מכאנית, אחרת היא לא תדע לעצור לפני שהיא דופקת את הסווש או את הלינקים כנגד הגוף.
אולי שם המקום שבו אנחנו יכולים להוריד את טווח התנועה של המערכת ועי"כ להוריד את 'חריפותה'? לא צריך לשנות את הכיול של התוכנה ע"פ החוברת לשם כך..
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 02-03-2012 בשעה 10:00:54.