אורי וניר היקרים!
צר לי אך הינכם טועים בתפיסתכם...
אורי הניתוח שלך למצב הוא לא מדוייק, ואסביר את עצמי... אין שום הבדל בין ריחוף ב NORMAL ב 3/4 מצערת לבין ריחוף ב IDLE UP ב 3/4 מצערת בשני המצבים אתה תקבל את אותה רמת רגישות לשינוי PITCH ברבע האחרון של הסטיק, ייתכן אף וההפך הוא הנכון, וב IDLE תקבל אפילו רגישות גבוהה יותר לפחות או יותר אותו אחוז מצערת (מעט פחות) עקב סל"ד גבוה יותר.
אחת והתחלת להטיס במצב IDLE UP והתרגלת למצב טיסה כזה לא תרגיש שום שינוי ברמת רגישות במצב NORMAL בכיוון המתואר, אדרבא, זה יהיה לך יותר טיבעי.
לגבי "לא מכוונים ככה מסוק", שוב אחזור ואסביר שאין אקסיומות בכיווני מסוקים רק מס' חוקי בסיס, והדבר לחלוטין נתון לשינוי - השיטה הנהוגה בארץ קיימת עפ"י רוב רק בגלל החבר'ה המעט יותר ותיקים שהשרישו שיטה זו ודבקו בה, אך שוב - בעולם נהוגות שתי השיטות ולראיה אתן לך להטיס מסוק שמכוון בשיטה השנייה ותראה שיהיה לך אפילו יותר קל לשלוט בשיעור השקיעה של המסוק לקראת הנחיתה.
אין שיטה יותר נכונה - יש יותר נוחה למטיס ולכן אין פה צודק או לא צודק.
גם בשיטה הזו ניתן להוריד את רמת החריפות של המסוק ע"י הקטנת ה PITCH המירבי והקטנת תנועת ה CYCLIC, שוב העדפות אישיות בלבד - הן אלו שיקבעו את אופן הכיוון ולאו דווקא מה שנהוג.
אגב עוד דוגמא טובה לנושא זה היא גרפי ה PITCH של מצב ה HOLD, גם כאן יש מס' אסכולות כיוון וגם כאן הכול כשר ויושפע אך ורק מהעדפות המטיס רמתו והרגליו, זאת כמובן כל עוד שומרים על הכללים הבסיסיים.
ליאור.
לא אמרתי שאי אפשר, אפשר בוודאי שאפשר, רק לכוון מסוק שמצב מצערת Normal הוא כמו ב Idle ברבע עליון...זו טעות לדעתי.
חוץ מזה...התעייפתי.
אורי