איזה סלט
אז ככה...
לימיטר או גוברנור תפקידם לוודא שסל"ד המנוע נשמר בטווח הסל"ד הרצוי, אם זה לימיטר אז הוא מוודא שאין OVER REV ואם זה גוברנור אז הוא שומר לשני הכיוונים. סל"ד המטרה נקבע בהליך מאוד פשוט והוא אינו קשור למוד הטיסה (NORMAL/IDLE UP).
בטיסה רגילה אינך שולט על המצערת כי אם על הקולקטיב ואילו המצערת הינה בעצם מיקס תלוי קולקטיב באחוזים (לדוג' במקס' פיטצ' תרצה 100% מצערת) וכך נוצר מצב שאינך שולט בצורה ישירה בסל"ד המנוע ותחת עומס ריגעי או מתמשך תיתכן ירידה בסל"ד (או המקרה ההפוך), פה בדיוק נכנס הגוברנור ובעצם שומר על סל"ד המטרה שלך.
במידה והגרף או מוד הטיסה המדובר הוא NORMAL הרי שהגרף לרוב נראה כך:
0% - 25% - 50% - 75% - 100% וזאת ע"מ לקבל סל"ד סרק לטובת נחיתה, עצירת הלהבים, הנעת המסוק וכו'.
עקב אחוז פיקוד מצערת הנמוך (כאמור 0% בסרק) מאחוז המינימום הנדרש לדריכת הגוברנור/לימיטר (משתנה אך נע באיזור ה 25% מצערת), הוא לא ישמור סל"ד ונוכל לקבל סל"ד סרק עפ"י קיזוז המצערת.
במידה והגדרנו את הגוברנור/לימיטר לעבוד גם ב NORMAL או שאין לנו ערוץ AUX לטובתו והוא עובד בצורה עצמאית - הוא ידרך רק מעל אחוז מצערת מסוים שהוא ודאי פיקוד פתיחת מנוע (כ-25% מצערת, מעין מנגנון בטיחות שכזה), וישמור על סל"ד המטרה כתלות באחוזי הגרף.
על רגל אחת... מקווה שעשיתי לך קצת סדר במושגים והבנת...![]()