שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 19 מתוך 19

נושא: פינת הטיפ השבועי מס' 19

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל פינת הטיפ השבועי מס' 19

    שלום רב לחברי הפורום

    החלטתי להעביר את פינת הטיפ השבועי שלי מפורום תפוז לכאן.
    אני חושב שכאן זהו מקום ראוי יותר.
    מכיוון שפינת הטיפ האחרונה שלי היתה מס' 18
    החלטתי להמשיך את המספור.הערותיכם יתקבלו בברכה.

    זוכרים שדובר כאן לאחרונה על מצב BRAKE במנועים חשמליים?
    מה לדעתכם עדיף?
    למי שאין כוח לקרוא עד הסוף, יכול לקפוץ ישר לסוף המאמר.

    חג שמח


    BRAKE OR NOT?

    בבקרים השולטים על מנועים חשמליים קיימת אופציה הנקראת BRAKE.
    אופצית ה- BRAKE מיועדת למצב בו המנוע החשמלי אינו פועל.
    הפעלת אופציה זו (ON ) גורמת למדחף לעצור במקום מבלי להסתובב.
    בדאונים חשמליים משתמשים באופציה זו באופן קבוע, כיוון שכאשר המנוע מפסיק לעבוד, המדחף מתקפל לאחור ו"נשכב" על אף המטוס.
    כאשר ה BRAKE ב- OFF, המדחף מסתובב בחופשיות כמו שבשבת רוח. מצב זה נקרא בשפה המקצועית WINDMILLING (מצב של תחנת רוח).
    כעת, נניח שיש לנו טיסן חשמלי, ואנו מעוניינים להאט/להאיץ אותו בשלב הגישה לנחיתה/צלילה.
    מה עדיף? מצב של מדחף עומד, או מצב של מדחף מסתובב (WINDMILLING)?
    האינטואיציה אומרת שעדיף מצב של WINDMILLING כיוון שאם כבר יש לנו מדחף, למה שלא ניתן לו להסתובב ושייצר דחף? ובכן הבה נבדוק זאת.
    כאשר המדחף מסתובב, כל חתך על הלהב "רואה" למעשה 2 רכיבי מהירויות. רכיב אחד הינו רכיב הנוצר עקב המהירות הסיבובית של המדחף (סל"ד) והינו רדיוס החתך מוכפל במהירות הסיבובית (omega * r). רכיב שני נוצר עקב מהירות הטיסה (V).
    כאשר נשכלל 2 רכיבי מהירות אלה, נקבל את וקטור המהירות השקול, שיעזור לנו למצוא את כוח הדחף.
    בתחתית המאמר מופיע איור המראה את 2 מצבי הטיסה. במצב הראשון המנוע מסובב את המדחף בסל"ד גבוה, ובמצב II המדחף מסתובב בחופשיות. הבה ננתח את 2 המצבים.

    מצב 1
    המדחף מסתובב במהירות גבוהה. יש לו רכיב מהירות טיסה קדימה(FORWARD) ורכיב מהירות גדול עקב סיבובו (VELOCITY ROTATIONAL). הרכיב של המהירות השקולה מסומן בתור AIRFLOW RELATIVE. זווית ההתקפה מסומנת באדום. בהגדרה, כוח הדחף הינו הכוח המופיע בניצב לוקטור המהירות השקול ומסומן בכחול.
    רכיב הכוח האופקי בו אנו מעונינים פונה קדימה ומאיץ את הטיסן.
    מצב II
    המדחף מסתובב במהירות נמוכה. רכיב המהירות המסומן VELOCITY ROTATIONAL קטן משמעותית לעומת מצב I, בגלל שהמדחף מסתובב חופשי מבלי שהמנוע מסובב אותו. לכן, רכיב המהירות השקול תוקף את המיתר בזווית התקפה שלילית, ומתקבל דחף שלילי.
    רכיב הכוח האופקי בו אנו מעונינים פונה לאחור ומאיט את הטיסן.

    Click image for larger version. 

Name:	WindMilling.JPG 
Views:	103 
Size:	11.7 קילובייט 
ID:	64889

    מסקנה: במידה וסגרנו מנוע, ואנו בצלילה/גישה לנחיתה עדיף לעצור את המדחף ע"י אופצית ON BRAKE
    בכדי שייצר מינימום גרר.
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 09-04-2012 בשעה 07:52:56.

  2. המשתמשים 8 הודו ל דניאל דקל על הודעתו:

    דואה וצופה סביב (09-04-2012),C-G (10-04-2012),eitanbin (08-04-2012),hagpel (08-04-2012),מושיק (08-04-2012),Liav (09-04-2012),פרח (09-04-2012),pomerus (10-04-2012)

  3. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    עכשיו אני רואה כמה יפה מיצית את התוכן בתשובה שלך אז,
    שוב תודה!
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    תודה גם לך.
    בדיוק בשביל אנשים כמוך אני כותב.
    הכתיבה היא ההנאה הקטנה שלי, אבל ההנאה האמיתית הינה שמישהו מפיק מכך תועלת

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ירושלים והסביבה
    הודעות
    3,398
    תודה!
    160
    הודה 118 פעמים ב 106 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    מעניין ומחכים.
    טיפ לייעול,
    להעלות את הכתב לאתר - ולא לצרפו כקובץ נוסף,
    מקל על הקריאה - וחושף את המידע להרבה יותר גולשים.

    איתי.
    .Itay.

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    אהבתי את הטיפ.
    אשמח לדעת דבר נוסף - במידה ויש פרופ שלא מתקפל כמו ב-AXN למשל? מה אז עדיף? עם או בלי Break?
    לפי השרטוטים נראה כי במצב Break עם פרופ לא מתקפל, תתקבל זווית התקפה שלילית עוד יותר (הערכה שלי מהשרטוט כ-70 מעלות) - משמע מצב Break פחות טוב עם פרופ לא מתקפל? או שאני מפספס משהו?
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    59
    תודה!
    5
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    היי דניאל
    ישר כוח על כתיבתך המקצועית
    תודה וחג שמח
    מוטי

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    41
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    דניאל שלום,

    אהבתי מאד את הכתיבה והבהירות להבנת הנושא.

    יישר כוח לטיפים נוספים.
    בברכת התעופה,

    אביעד לוי
    מנכ"ל קלוב התעופה

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    169
    תודה!
    11
    הודה 18 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    טיפ מעולה. החכמתי.
    ממליץ להעתיק את שאר הטיפים לכאן. או להכניס קישורים עם שמות הטיפים.

    תודה.


    --------
    Zahi Izhak Zohar | צחי זוהר
    (TapAtalk)

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    1,868
    תודה!
    168
    הודה 167 פעמים ב 126 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    הי דניאל, תודה על ההשקעה. השאלה שלי אולי די דומה למה שליאב מתאר אבל אחדד...

    איך כל הכוחות הללו נראים כאשר מוגדר break אך הפרופ אינו מתקפל, האם אז הרכיב האופקי השלילי הוא חזק יותר או חלש יותר מאשר כש-Break מבוטל?
    אשמח אם תוכל לתת את ההשוואה בין שני המצבים (לדעתי לטובת רוב האנשים בפורום/ לפחות אלו שלא מטיסים דאונים...)
    נערך לאחרונה על ידי Flying_student; 09-04-2012 בשעה 15:11:18.
    ושיהיה לכולנו רק טוב

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    אני קורא את מה שכתבת ולא מבין. תוסיף עוד מיקרה מס, 3 שבו הפרופ עומד לגמרי, צייר את הוקטורים ותקבל עילוי שלילי גדול עוד יותר מאשר פרופ מסתובב חופשי! אז למה להפעיל BRAKE? איפה אני טועה (אין לי כח לצייר את זה)?
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  12. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    ציטוט נכתב במקור על ידי dror צפיה בהודעה
    אני קורא את מה שכתבת ולא מבין. תוסיף עוד מיקרה מס, 3 שבו הפרופ עומד לגמרי, צייר את הוקטורים ותקבל עילוי שלילי גדול עוד יותר מאשר פרופ מסתובב חופשי! אז למה להפעיל BRAKE? איפה אני טועה (אין לי כח לצייר את זה)?
    דרור, דניאל דיבר על מקרה שבו יש לך פרופ מתקפל - אז הגרר מופחת בהרבה במצב Break בהשוואה לתחנת רוח - וזה בוודאי ברור גם לך.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  13. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    תודה רבה על הפרגון...
    בתפוז לא הייתי מקבל מעולם כאלה מחמאות...

    אענה לכולם במרוכז בהמשך. בינתיים לדרור

    דרור, לא שמת לב כנראה שרכיב הגרר לא מוצג כאן
    הניתוח היה עבור כוח עילוי המתקבל ממדחף.
    אגב, האיור לא שלי. לקחתי אותו מהרשת בשביל לנתח אותו.
    במחשבה שנייה, אולי אוסיף גם ניתוח גרר כדי לתת תמונה כוללת יותר.

    בכל מקרה אני סבור שהמסקנה לא תשתנה בהרבה...
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 10-04-2012 בשעה 22:24:33.

  14. #13
    תאריך הצטרפות
    Dec 2010
    מיקום
    מטיס FPV דרך מענ"ק בטנק
    הודעות
    909
    מנחת הבית
    שיזפון
    תודה!
    85
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    תודה רבה, אשמח אם תכתוב עוד טיפים כאלו

    ועוד פרמטר שלדעתי חשוב לציין - אם מה שזכור לי נכון, המנוע זקוק לאנרגיה נוספת כדי לעצור
    ובגלל שהתכנוט הוא מהבקר זה אומר שבמשך כל הטיסה בכל פעם שנחליש את המנוע הוא ישתמש ב-break ויבזבז סוללה, אז צריך לעשות את השיקול אם זה יוצא "משתלם"
    the best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter
    -Winston Churchill-

  15. #14
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    צודק, וגם חשבתי בשלב מסויים להתייחס לזה,
    אבל אל תשכח שמדובר בזמנים קצרים (גישה לנחיתה/צלילה)

    אגב,מעניין לבדוק מה קורה כאשר המדחף מסתובב ב WINDMILLING.
    הוא אמור לפעול כמו אלטרנטור של אוטו ולייצר חשמל.
    מעניין אם הבקר מאפשר זרם חוזר מהמנוע... לדעתי לא, אחרת הבטריה היתה יכולה להיטען....

  16. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    במצב בו הפרופ עומד, הוא אינו מייצר דחף אלא גרר בכוון הטיסה וזה אינו שונה מהגרר שמייצר פלח של כן נסע או אנטנה.
    כשהפרופ סובב כמו תחנת רוח אזי הוא מייצר ממש דחף בכוון ההפוף, אמנם לא יעיל כמו בטיסה קדימה אבל מספיק בכדי לשמש כסוג של מעצור אויר, למעשה הדמיות פה היא לדיסקה בקוטר הפרופ הנמצאת בחזיתו.
    הפרופ הסובב חופדי כתחנת רוח מייצר חשמל החוזר לטרנזיסטורי המיתוג ונעצר שם.
    פעולת הברייק של הבקר לא צורכת כל זרם מעבר לזרם מיתוג הטרנזיסטורים לרוויה, כאשר הם ברוויה הדקי המנוע מקוצרים והמנוע לא יכול להסתובב. זרם הדחיפה של הטרנסיסטורים זניח לחלוטין.
    מי שרוצה לנסות את אפקט הברייק יכול לקחת מנוע מפורק, לשים עליו פרופ ולתת סיבוב ביד, הפרופ יסתובב די חופשי והרבה, ברגע שתקצרו את החוטים שלו תראו שהוא עוצר מייד.
    עוד דבר שלא הובן פה זה נושא מתי הברייק מופעל, כל הבקרים מבצעים ברייק אך ורק כשהמצערת עד הסוף למטה, לא בשום מצב אחר. הגדילו קאסל לעשות וניתן לתכנת דיליי בהפעלת הברייק ולבחור את עוצמתו.
    אני נוהג ליישם ברייק בכל הטיסנים שלי, זה משפיע מהותית על מהירות הגישה לנחיתה.
    למי שאין כח להתעסק בזה אני ממליץ בנחיתה להוריד מצערת ואז לפתוח חזרה כשניים עד חמישה קליקים, הדבר יגרום לסיבוב הפרופ במהירות שתהיה שקולה לדחף אפס וגרר נמוך, פעולה שתדמה הנצה של פרופ בעל פיץ מתכוונן.
    דניאל ח"ח.

    Sent from my mobile, please excuse typos
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  17. המשתמשים 2 הודו ל Boogle על הודעתו:

    Assaf110 (10-04-2012),guy1a (11-04-2012)

  18. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    תודה בנצי על ההסברים.

    אז אם אני מבין נכון:
    1. תחנת רוח - מייצרת דחף הפוך שבולם את הטיסן
    2. Brake כאשר הפרופ לא מתקפל - מייצר גרר שבולם את הטיסן

    מי מהם מיצר כוח חזק יותר?
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  19. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    ליאב כמו שכתבתי, דמיין לך את הפרופ המסתובב כדיסקה קבועה ומחוררת ועכשיו תשווה לפרופ העומד כלולב.
    ובקיצור, חד משמעית פרופ ש "טוחן " אויר לעולם יפעיל יוצר כח מעמיס מפרופ עומד במקום.

    נ.ב. יש לך ביקסלר, הבא אותו לגלישה מיטבית עם פרופ טוחן, וראה את התגובה, אחאי כן הפעל ברייק ותראה אי פקקטע פרופ של 5 אינץ' משפיע על תכונות הגלישה שלו.

    Sent from my mobile, please excuse typos
    נערך לאחרונה על ידי Boogle; 10-04-2012 בשעה 23:22:04.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  20. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    246
    תודה!
    2
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    +1

    (הערה: טחנת רוח ולא תחנת רוח, בחיאת אללה!)

    ציטוט נכתב במקור על ידי Boogle צפיה בהודעה
    ליאב כמו שכתבתי, דמיין לך את הפרופ המסתובב כדיסקה קבועה ומחוררת ועכשיו תשווה לפרופ העומד כלולב.
    ובקיצור, חד משמעית פרופ ש "טוחן " אויר לעולם יפעיל יוצר כח מעמיס מפרופ עומד במקום.

    נ.ב. יש לך ביקסלר, הבא אותו לגלישה מיטבית עם פרופ טוחן, וראה את התגובה, אחאי כן הפעל ברייק ותראה אי פקקטע פרופ של 5 אינץ' משפיע על תכונות הגלישה שלו.

    Sent from my mobile, please excuse typos
    Jack of OLD trades

  21. #19
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פינת הטיפ השבועי מס' 19

    יפה דניאל.

    באמת מומלץ להמיר את המאמר להודעה בפורום ואז אוסיף אותו לעמוד הראשי.

    ( אני מניח שהמסר עבר )
    נערך לאחרונה על ידי guy1a; 12-04-2012 בשעה 10:17:57.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •