שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 21 מתוך 21

נושא: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Question כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    היום בבוקר הטסנו בכפר ביאליק. איתי הטיס FPV ואני הייתי הצופה, ואז קרה הדבר הבא:



    הטיסן היה בצלילה מגובה של כ-250 מטר. איתי משך את הסטיק כדי להתישר אבל הטיסן לא הגיב והמשיך ב-90 מעלות לכיוון אמא אדמה. מזל שהוא התעשת ודחף את הסטיק, והטיסן יצא מהצלילה הפוך בגובה נמוך למדי מעל הקרקע. כצופה מן הצד אני זוכר שזה נמשך די הרבה זמן, בפועל כפי שניתן לראות בסרט זה עניין קצר מאד... היינו קרובים מאד לשתול את הטיסן עמוק באדמת כפר ביאליק.

    ניסינו להבין מה קרה פה. בדקנו את הטיסן אחרי הנחיתה. הגה הגובה נע באופן חופשי לגמרי. לא זיהינו חוטים קרועים או קונקטורים רופפים - מה גם שחוט קרוע לא היה מאפשר תנועת הגה גובה כלפי מטה שהצילה את הטיסן. הטסנו את הטיסן אחר כך והוא טס מצויין.

    דבר אחד שאני יכול לחשוב עליו היא רוח מערבית חזקה למדי (בצלילה הרוח דחפה מגב המטוס). לא ברור האם דבר כזה יכול למנוע משיכה של הטיסן.

    רעיונות? עצות?

    הטיסן הוא מסוג EPP FPV של HobbyKing.

    דרור
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    מיקום
    פרשתי מהתחביב...
    הודעות
    8,071
    תודה!
    31
    הודה 180 פעמים ב 100 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    פושרוד הגה הגובה התקפל תחת העומס בנסיון לדחוף את ההגה לup, אבל הצליח למשוך אותו לdown ?

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי אייל שפירא צפיה בהודעה
    פושרוד הגה הגובה התקפל תחת העומס בנסיון לדחוף את ההגה לup, אבל הצליח למשוך אותו לdown ?
    נשמע לי כסיבה מתאימה..
    איך מחובר ההורן בהגה הגובה מלמעלה או מלמטה.. ומהו החיבור בינו לסרוו ?
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    שמתי לב שהצלילה מחולקת לשני חלקים:
    1. ב-0:10 צלילה תלולה
    2. ב-0:14 צלילה ב-90 מעלות

    מתי בדיוק משכתם למעלה?
    האם אתם זוכרים מה הוביל את הטיסן לשנות את הצלילה ב-0:14? זה קרה סתם כך? או שזה נגרם ממשיכה חזקה למעלה?

    רעיונות נוספים:
    1. בדקתם את חוזק מייצב+הגה גובה? אולי אחד מהם התעוות מהעומס?
    2. ציוד ה-FPV בולט בצורה שיכולה לגרום למערבולות על ההגה גובה? או שהוא לא מהווה הפרעה רצינית?
    3. הפרעת רדיו אולי גם אפשרית? או ששאר הערוצים הגיבו כראוי?
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ניסיתי להחזיק בכוח את הגה הגובה ולהזיז את הסרבו, ןאכן הפושרוד מתקפל. אם מסתכלים איך הוא בנוי, יש לו בהחלט גמישות. השאלה מה עושים עכשיו. הפיתרון הפשוט שאני חושב עליו הוא להזיז את הסרבואים לזנב. או אולי להוסיף עוד חיזוקים בין הפושרודים ל-boom.

    Click image for larger version. 

Name:	2012_0211 05   Horizonatal Stab Horn and Pushrod.jpg 
Views:	484 
Size:	482.7 קילובייט 
ID:	62135

    Click image for larger version. 

Name:	2012_0211 02   Horizonatal Stab Horn and Pushrod.jpg 
Views:	476 
Size:	271.4 קילובייט 
ID:	62133
    Click image for larger version. 

Name:	2012_0211 03   Horizonatal Stab Horn and Pushrod.jpg 
Views:	498 
Size:	438.1 קילובייט 
ID:	62134
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    שמתי לב שהצלילה מחולקת לשני חלקים:
    1. ב-0:10 צלילה תלולה
    2. ב-0:14 צלילה ב-90 מעלות

    מתי בדיוק משכתם למעלה?
    האם אתם זוכרים מה הוביל את הטיסן לשנות את הצלילה ב-0:14? זה קרה סתם כך? או שזה נגרם ממשיכה חזקה למעלה?

    רעיונות נוספים:
    1. בדקתם את חוזק מייצב+הגה גובה? אולי אחד מהם התעוות מהעומס?
    2. ציוד ה-FPV בולט בצורה שיכולה לגרום למערבולות על ההגה גובה? או שהוא לא מהווה הפרעה רצינית?
    3. הפרעת רדיו אולי גם אפשרית? או ששאר הערוצים הגיבו כראוי?
    לגבי הצלילה, ביררתי עם איתי והוא לא זוכר בדיוק. הקטע הוא שהוא הטיס FPV ובדיוק הקליטה התחרבשה - אבל כל זה קרה די קרוב אלינו (בערך 200 מטר), סתם יש לנו משדר FPV חלש מאד - כך שאת החלק הראשון של הצלילה הוא אפילו לא ראה, רק שמע אותי צועק בהיסטריה שימשוך.

    בהחלט יש מצב שהמייצב התעוות אם כי הוא מחוזק בקרבון, אבל נראה לי שהפושרוד מתעוות הרבה יותר בקלות.

    ציוד ה-FPV בולט (GOPRO ומשדר) אבל מורכב על האף שזה יותר ממטר לפני ההגאים...

    לגבי הפרעת רדיו, לא ברור. עובדתית ההגה הגיב לדחיפה של הסטיק כך שאם זו היתה הפרעת רדיו היא היתה רגעית. חוץ מזה הכל קרה קרוב עם ציוד רדיו אמין (אני מקווה).

    דרור
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Modi`in, Israel
    הודעות
    998
    תודה!
    47
    הודה 57 פעמים ב 42 הודעות
    כניסות לבלוג
    21
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    אם לשפוט עפ"י התמונות, הרעיון של אייל יותר מסביר.
    כדי למשוך Up, הפושרוד דוחף את ההורן. הגיוני שתחת עומס (מהירות גבוהה מדי בצלילה) הוא יתקפל ולא יצליח להסיט את ההגאים.
    כדי לדחוף Down, הפושרוד מושך את ההורן. אין לו לאן להתקפל במצב הזה ולכן הצלחתם להתיישר (הפוך).
    הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...

    ואדים

    Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
    Great Planes Super Sportster EP
    Futaba 7C 2.4GHz

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    מיקום
    פרשתי מהתחביב...
    הודעות
    8,071
    תודה!
    31
    הודה 180 פעמים ב 100 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    האפשרויות שאני רואה הן-
    1. להקשיח את הפושרוד (כמו למשל להצמיד אליו שיפוד עם שרינק במקומות שהוא חשוף)
    2. לחבר את ההורן מעל הגה הגובה במקום מתחת (ממילא רוב העבודה היא UP ולפושרוד קל יותר למשוך מאשר לדחוף)
    3. להעביר את הסרוו לאיזור הזנב ולהשתמש בפושרוד עבה וקצר (הפתרון הפחות אידיאלי מכולם, הטיסן הזה גם ככה נורא כבד מאחורנית)

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי אייל שפירא צפיה בהודעה
    (הפתרון הפחות אידיאלי מכולם, הטיסן הזה גם ככה נורא כבד מאחורנית)
    להפתעתנו הוא לא, דווקא גילינו שהוא כבד מקדימה ואנחנו צריכים למקם את הסוללה אחורה ממה שתוכנן כדי שמרכז הכובד יהיה תקין. מן הסתם זה בעיקר בגלל הגופרו על האף.
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Modi`in, Israel
    הודעות
    998
    תודה!
    47
    הודה 57 פעמים ב 42 הודעות
    כניסות לבלוג
    21
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי אייל שפירא צפיה בהודעה
    האפשרויות שאני רואה הן-
    1. להקשיח את הפושרוד (כמו למשל להצמיד אליו שיפוד עם שרינק במקומות שהוא חשוף)
    2. לחבר את ההורן מעל הגה הגובה במקום מתחת (ממילא רוב העבודה היא UP ולפושרוד קל יותר למשוך מאשר לדחוף)
    3. להעביר את הסרוו לאיזור הזנב ולהשתמש בפושרוד עבה וקצר (הפתרון הפחות אידיאלי מכולם, הטיסן הזה גם ככה נורא כבד מאחורנית)
    יש גם את האופציה של Push-Pull
    הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...

    ואדים

    Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
    Great Planes Super Sportster EP
    Futaba 7C 2.4GHz

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    מיקום
    פרשתי מהתחביב...
    הודעות
    8,071
    תודה!
    31
    הודה 180 פעמים ב 100 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי dror צפיה בהודעה
    להפתעתנו הוא לא, דווקא גילינו שהוא כבד מקדימה ואנחנו צריכים למקם את הסוללה אחורה ממה שתוכנן כדי שמרכז הכובד יהיה תקין. מן הסתם זה בעיקר בגלל הגופרו על האף.
    הנה הפתרון - שימו את הגופרו מאחורה ותוכלו לראות אם הפושרוד מתכופף...

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    אחרי העדכונים באמת נראה שהבעיה קשורה לפושרודים.

    אני חושב שפיתרון מהיר יהיה ללפף סלוטייפ על הצינורות של הפושרודים ועל הגוף האחורי.
    הגוף האחורי ישמש כחיזוק משמעותי ללא צורך הוספה של מוטות חיזוק נוספים.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    כדאי להעביר עוד Pushrod לצידו העליון של הגה הגובה ולהשתמש בסרוו עם זרוע כפולה כך שיהיה לך למעשה PULL-PULL והבעיה תיפתר. גם בעית עודף המשקל בחרטום תהיה קטנה יותר.
    פתרון מעט פחות טוב זה להוסיף מחזיקים לאורך הצינורית שמובילה את ה-Pushrod הקיים, שיקטינו את יכולת הכיפוף תחת עומס.

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    שללתם בעעית רדיו? התנגשות בין הוידאו לשלט?
    לי היו מספר מקרים דומים של צלילה 90 מעלות שלא הסתיימה בטוב... והתברר שנראה שהיו הפרעות רדיו והפייל סייף לא היה תקין.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Modi`in, Israel
    הודעות
    998
    תודה!
    47
    הודה 57 פעמים ב 42 הודעות
    כניסות לבלוג
    21
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי guyst צפיה בהודעה
    שללתם בעעית רדיו? התנגשות בין הוידאו לשלט?
    לי היו מספר מקרים דומים של צלילה 90 מעלות שלא הסתיימה בטוב... והתברר שנראה שהיו הפרעות רדיו והפייל סייף לא היה תקין.
    אני חושב שהתנגשות בין וידאו לשלט אפשר לשלול די בקלות.
    עפ"י הסרטון, השתמשו כאן ב-FPV בתדר של 5.8GHz. תדר הרדיו לא מצוין במפורש, אבל רוב הסיכויים שזה או 2.4GHz או 72MHz. בכל מקרה, הפרדת התדרים מספיק גדולה - 3.4 ג'יגה מהגל הנושא ו- 1GHz מההרמוניה השנייה (!) של 2.4. אני לא מכיר מערכת תקשורת שמכבדת את עצמה עם רוחב שמלה כזה גדול. במקרה של 72 מגה, האפשרות הזאת נראית עוד יותר הזויה.
    לגבי הפרעת רדיו מגורם חיצוני - יכול להיות, אי אפשר לפסול ל הסף אפשרות כזאת. אבל נראה לי מוזר שהתבטאה בהפרעה בערוץ בודד וספציפי (בסרטון רואים במקביל תיקונים במאזנות, ללא הפרעות נראות לעין).
    הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...

    ואדים

    Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
    Great Planes Super Sportster EP
    Futaba 7C 2.4GHz

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי HeliDraco צפיה בהודעה
    אני חושב שהתנגשות בין וידאו לשלט אפשר לשלול די בקלות.
    עפ"י הסרטון, השתמשו כאן ב-FPV בתדר של 5.8GHz. תדר הרדיו לא מצוין במפורש, אבל רוב הסיכויים שזה או 2.4GHz או 72MHz. בכל מקרה, הפרדת התדרים מספיק גדולה - 3.4 ג'יגה מהגל הנושא ו- 1GHz מההרמוניה השנייה (!) של 2.4. אני לא מכיר מערכת תקשורת שמכבדת את עצמה עם רוחב שמלה כזה גדול. במקרה של 72 מגה, האפשרות הזאת נראית עוד יותר הזויה.
    לגבי הפרעת רדיו מגורם חיצוני - יכול להיות, אי אפשר לפסול ל הסף אפשרות כזאת. אבל נראה לי מוזר שהתבטאה בהפרעה בערוץ בודד וספציפי (בסרטון רואים במקביל תיקונים במאזנות, ללא הפרעות נראות לעין).
    השלט 2.4GHz Futaba 8FG עם המקלט שמגיע איתו בערכה, לא זוכר את הדגם. לא יכול להיות מופרע מהרמוניות של משדר וידאו בתדר 5.8GHz, שהוא גבוה יותר. אבל המקלט כן יכול להיחסם, אם המסנן band pass בכניסה שלו לא טוב מספיק. בדיוק בגלל זה אני משתמש במקלט פוטאבה מקורי - ממה שזכור לי מימי ב-Qualcomm המסנן הוא אחד הרכיבים היקרים יותר וזה מן הסתם איפה שכל ה-orange וחבריהם הסינים חוסכים. מה שכן, הוא יכול להיות מופרע ממישהו אחר שמטיס FPV עם משדר וידאו חזק ב-2.4, אבל אף אחד לא הטיס באיזור באותו זמן.

    יתר על כן, השידור הוא דיגיטלי, כך שאין מצב שאחד הערוצים פועל והשאר לא. אם רואים בוידאו תיקון במאזנות, סימן שהיתה קליטה.

    כמו שכתבתי למעלה, לאחר שראיתי במו עיני את הגמישות של הפושרוד, אני נוטה להאמין שזו הבעיה.

    דרור
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    בהנחה שאתם רוצים לבצע צלילות כאלה שוב,
    הכי פשוט להפוך את ההורן למעלה, ולהפוך כיון בתיכנות של הגה הגובה ...
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    קרית ים
    הודעות
    931
    תודה!
    17
    הודה 42 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ככה מיכלול הזנב נראה היום. אין שום בעיה של מרכז כובד, היה צריך להזיז את הסוללה מעט קדימה (וגם כך היא היתה ממוקמת מאד אחורה).
    החיזוקים בעקבות ההמלצה של יגאל - הזנב מתנופף ברוח ומקשה על השליטה.

    Click image for larger version. 

Name:	2012_0423 09   מיכלול הזנב.jpg 
Views:	276 
Size:	130.2 קילובייט 
ID:	66504









    דרור
    נערך לאחרונה על ידי dror; 23-04-2012 בשעה 20:35:57.
    מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    היתה לי היום תקלה באוויר שאולי דומה -
    סרוו הגה כיוון הפסיק לעבוד, והתחיל לרטוט. מזל שההגה נתקע במצב ישר.
    הבעיה הבאמת גדולה היתה שפתאום התחילו איבודי שליטה רגעיים של 2-3 שניות כול פעם שחזרו על עצמם. ובכול איבוד שליטה - הטיסן כמובן עושה מה שהוא רוצה - תלוי באיזה מצב היה בכניסה לאיבוד השליטה...
    הצלחתי להנחית בשלום. ניתקתי את סרוו הכיוון, והתופעה נעלמה.
    בדקתי קשר על הקרקע - הכול סבבה, ועליתי לאוויר עם הגה כיוון מנוטרל כדי לוודא שאכן זו היתה הבעיה. הכול עבד חלק.

    המסקנה שלי - רכיב אלקטרוני עם תקלה שבאה והולכת (בעגה מקצועית זה נקרא "תקלה מרפרפת"), שבזמן תקלה כנראה הפיל את המתח למקלט וגרם לאיבודי הקשר/שליטה
    לא חוויתי כזו תופעה בעבר.

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי pomerus צפיה בהודעה
    היתה לי היום תקלה באוויר שאולי דומה -
    סרוו הגה כיוון הפסיק לעבוד, והתחיל לרטוט. מזל שההגה נתקע במצב ישר.
    הבעיה הבאמת גדולה היתה שפתאום התחילו איבודי שליטה רגעיים של 2-3 שניות כול פעם שחזרו על עצמם. ובכול איבוד שליטה - הטיסן כמובן עושה מה שהוא רוצה - תלוי באיזה מצב היה בכניסה לאיבוד השליטה...
    הצלחתי להנחית בשלום. ניתקתי את סרוו הכיוון, והתופעה נעלמה.
    בדקתי קשר על הקרקע - הכול סבבה, ועליתי לאוויר עם הגה כיוון מנוטרל כדי לוודא שאכן זו היתה הבעיה. הכול עבד חלק.

    המסקנה שלי - רכיב אלקטרוני עם תקלה שבאה והולכת (בעגה מקצועית זה נקרא "תקלה מרפרפת"), שבזמן תקלה כנראה הפיל את המתח למקלט וגרם לאיבודי הקשר/שליטה
    לא חוויתי כזו תופעה בעבר.
    תופעה מוכרת
    המנוע של סרוו ההגה כיוון גמור
    כשהמנוע בפוזיציית סיבוב מסויימת הוא מקצר ומוריד לך אתמתח המקלט מה שגורם לשאר הסרוואים להשתגע או להפסיק לפעול.
    תפעיל את הסרוו באיטיות אולי תמצא את הנקודה שבה זה קורה.
    אם זה לא סרוו יקר הייתי זורק אותו ושם חדש. חבל לסכן את הטיסן בשנית. הזדמנות הצלה כזאת מקבלים פעם אחת.
    גבי

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: כמעט ריסוק - למה הטיסן לא יצא מצלילה?

    זה היה סרוו 5גר כחלחל של הסיני, והוא כבר בפח

    ראיתי שעודד כתב בפוסט אחר על זה שהאיכות של הסרוואים הכחולים ירדה, ובאמת בזמן האחרון אני מחליף סרוואים כמו גרביים

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •