לזנב V יש מספר יתרונות וגם מספר חסרונות.
יתרונות:
כל חיבור בין משטחים בכלי טיס יוצר מערבולות, שיוצרות התנגדות. לזנב V יש רק שני חיבורים בינו לבין הגוף, לעומת שלושה או ארבעה חיבורים בזנב רגיל. לכן יש יתרון ביצירת פחות התנגדות.
במבנה של זנב V יש פחות חומר גלם מאשר בזנב רגיל. הוא יותר קל - יתרון בהפחתת משקל בזנב.
בטיסנים, אפשר לאחסן ולהוביל יותר טיסנים עם זנב V מאשר גופים עם זנב רגיל, בנפח נתון.
חסרונות:
תפעול זנב V הוא יותר מסובך ומבנה המערכת מורכב יותר - החיסרון, תוספת משקל והגדלת ההסתברות לתקלות.
היגוי חסר - יש מצב שתפעול מקסימלי של אחד ההגהים מונע תפעול מקסימלי של ההגה השני כי לפחות אחד משני המשטחים של זנב V הגיע למקסימום התנועה שלו.
השפעה יותר גדולה על הגלגול בהפעלת הגה כוון מאשר בהגהים רגילים.