מארק דרלה הקדים את זמנו, מרבית הדאונים שקיימים כיום מבוססים על התכנונים ועל הפרופילים שלו עם שינויים קטנים ביותר.
לדעתי, אתה לא תטעה אם תשתמש בחתכי הכנף ובתכנון הכנף של דרלה ובכנף מבלזה אני בספק אם תרוויח משהוא מכנף "מודרנית" יותר בגלל דיוקי הכנף הנמוכים שתגיע אליהם (דיוקי בניה ושקיעה של הציפוי יבין הפרופילים)
המלצה שלי, בנה את ה-Aegea עם המאזנות (אפילו אם תשנה לבלזה ופרופילים), הפרופילים של הטיסן מתקדמים מאד וכך גם תכנון הכנף.
לגבי זווית דיהדרל, שים לב שבפינה השמאלית העליונה של התוכנית רשום EDA 6.0:
http://www.charlesriverrc.org/articl...a2m/aegea2.pdf
EDA זה Equivalent dihedral angle והמשמעות היא, במידה והיית בונה את הכנף ככנף V אז היית בונה אותה עם 6 מעלות זווית בשורש (כל כנף מורמת יחסית לאופק ב-6 מעלות)
במידה ואתה מחפש דאון אווירובטי, אתה יכול להקטין את זה במעט.
במידה ואתה מחפש דאון רגוע מאד אז תגדיל במעט.
במידה ואתה מחפש פשרה טובה באמצע, 6 מעלות זה טוב למדי עם יציבות נעימה מאד בטרמיקות.
בחתכי הכנף של דרלה אשר נמצאים בשימוש ב-Aegea רוחב המאזנת 25%.
במידה ותחליט להשתמש בפרופיל מיושן יותר (אבל יותר קל במעט לבנייה עקב העובי הגדול יותר שלו) אתה יכול לנסות פרופילים טובים ואמינים כמו ה-RG15 או ה- MH32.
גם ה-EPPLER205 הוא פרופיל נוח מאד לבנייה ובעל ביצועים סבירים (לדעתי הכי קל לבנייה בכנף פרופילים עקב עובי משמעותי של המאזת)
בחתכים אלו נדרשת מאזנת של 22%-24% בלבד
בהצלחה,
רועי