האם יש משמעות לאורך הכבלים (בקר-מנוע) לתגובת המנוע ברחפן?
ז"א אם כבלי מנוע-בקר אחד יהיו באורך 15 ס"מ,
וכבלי מנוע שני יהיו 20 ס"מ - האם תהיה השפעה על אופי הטיסה?
האם יש משמעות לאורך הכבלים (בקר-מנוע) לתגובת המנוע ברחפן?
ז"א אם כבלי מנוע-בקר אחד יהיו באורך 15 ס"מ,
וכבלי מנוע שני יהיו 20 ס"מ - האם תהיה השפעה על אופי הטיסה?
.Itay.
לא.
הכי חשוב ששלושת החוטים במנוע יהיו באותו אורך ותנסה כמה שיותר לקצר באורך חוטים, אבל לא נראה לי להשינוי שתוארת יורגש.
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
אוקיי,
מה לגבי הבדלי אורכים בחוטי ההזנה לבקרים?
.Itay.
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
בחוטי ההזנה לבקר ומשם למנוע לא צריך להיות בעיה אם משתמשים בחוטים המקוריים.
בחיבור שבין בקר המנוע לבקר הראשי יש את החוט הלבן שמשמש כסיגנל להעברת נתונים בין הבקר הראשי
לבקר המנוע ויתכן שיהיה עליו הפרעות חשמליות סביבתית וככל שיהיה קצר ומרוחק ממתחים גבוהים
יהיו פחות הפרעות,בטיסן אורך החוטים גדול.(הכל עניין של ניסוי וטעיה)
נערך לאחרונה על ידי אריה.ח; 21-08-2012 בשעה 21:04:11.
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
אין לי מושג למה האלקטרונאי/טיסנאי זה החבר ההוא שמבין הגיע למסקנה שהגיע (בנושא האורך כמובן)![]()
אבל מה לעשות הוא צודק ומסקנתו נכונה.
ההסבר הפשוט ביותר מבלי להיות חכם גדול מידי לחשוב לחשב ולהתמחשב הוא:
בהנחה (לצורך ההסבר) שעובי החוטים ואורכם זהה בכניסה מהסוללה לבקר וביציאת הבקר למנוע.
בסופו של דבר ישנו הספק X שעובר מהמקור/הסוללה למנוע.
בכניסה לבקר כל ההספק X הנצרך עובר בשני חוטים.
ביציאה מהבקר למנוע אותו ההספק X עובר בשלושה חוטים.
לפיכך ההספק המתבזבז על חוטי המנוע קטן יותר (יותר נחושת פחות זרם/לחוט)
ולכן עדיף (לפחות משיקולי יעילות) להאריך את חוטי המנוע.
וכאן בא האבל,
היות ועל חוטי המנועים יש AC (זרם חילופין) רעשני וככל שחוטי המנועים ארוכים יותר כך מוקרן רעש רב יותר כך שייתכנו (אולי) הפרעות רבות יותר. אך במצב זה אין צורך להאריך את חוטי הבקרה/פיקוד אשר מועדים לפורענות בנושא רעש.
מצד שני אם מאריכים את חוטי האספקה ע"מ לקרב את הבקרים למנועים יש בד"כ גם צורך להאריך את חוטי הבקרה/הפיקוד ועקב הארכתם תעלה הרגישות לרעש.
אהה, ויש גם צד שלישי, כשהבקרים נמצאים מתחת לפרופים יש להם קירור מאולץ מה שלא קיים כשהבקרים במרכז.
אז מה יותר טוב?
לדעתי כדאי,
למקם את בקרי המנועים קרוב למרכז הכלי.
להשתמש בבקרים שלא מתחממים באויר חופשי.
להאריך את חוטי המנועים, ע"מ להקטין הפסדים (יחסית לחוטי סוללה).
להפחית את אפשרות כניסת הרעש, ע"י קיצור חוטי הבקרה ככל האפשר בתוספת טבעת פריט.
הערה כללית לנושא התחממות ורכישת בקרים:
בכל עת שניתן כדאי לבחור בבקרי מנועים מהסוג/דגם הרצוי עם זרם גבוהה יותר מהצורך האמיתי, כמובן מבלי להגזים בתוספות משקל גודל מחיר וכו' (למשל פלאש 25A במקום פלאש 18A).
וזה למה זה?
ככל שהבקרים מיועדים לזרם גבוהה יותר כך התנגדותם הפנימית נמוכה יותר ולכך שתי תוצאות המיטיבות איתנו, האחת פחות בזבוז אנרגייה לפיכך יעילות גבוהה יותר והשנייה פחות חום, בקיצור יעיל יותר וקר יותר.
(לא מומלץ לילידות פולניה)
נערך לאחרונה על ידי ay_hobby; 26-08-2012 בשעה 03:41:08.
יעקב
ay_hobby
עלתה שאלה לגבי הפסדים ביחס לאורכי חוטים.
אז נעשה איזה חשבון קטן לצורך המחשה:
בכוונה תחילה החישוב הראשון הוא ל-20A ואח"כ רק ל-14A וזאת ע"מ להכניס בחשבון עומס בתאוצה למעלה ורגוע בהמשך (כדי לא לסבך יותר מידי)
כאשר מעבירים זרם של 20A במטר אחד של חוט קשיח (יחיד) בעובי של 16AWG נופל מתח של כ- 0.26V
אורך חוט ההזנה לבקר בערך פעמיים 10 ס"מ ז"א 20 ס"מ = 1/5 מטר 0.26v/5=52mV
נוסיף את מפל המתח על חוטי הסוללה 14AWG (ללא תקע/שקע הסוללה) בעומס של 4X14A=56A נותן 0.45V למטר (ארבעה מנועים)
נחלק ל-5 (10+10=20ס"מ) 0.45/5=90mV נכפיל בשתיים (יש עוד פעמיים 10ס"מ מהתקע לרחפן) וקיבלנו 180mV
חוטי הבקר כ- 52mV ועוד חוטי הסוללה כ-180mV נותן 0.232V סתם כך בלי להרגיש אפילו.
ז"א לקחנו סוללה מלאה 12.6V ועל ההתחלה רק בגלל חוטים אנחנו בעצם מתחילים 12.37V
לא הוספנו את תקע הסוללה, בזבזן לא קטן.
לא הוספנו את תקעי הבולט למנועים, בזבזנים לא קטנים (חוץ מצרות אחרות).
לא הוספנו את ההתנגדות הפנימית של בקרי המנועים.
לא הוספנו את ההתנגדות הפנימית של סוללות 25C.
ואז בגלל כל הפסדי המתח הנ"ל רוצים להרים את הרחפן לאויר ובכדי לפצות על חוסר המתח צורכים יותר זרם... ושוב נכנסנו ללופ יותר זרם יותר מפלי מתח וכו' וכו' וכו'.
ואז זמן הטיסה מתקצר...ואז >>> מחליפים סוללה מ-3S ל-4S >>> הכל מתחיל להתחמם >>> ההתנגדויות עולות >>> המתח יורד עוד >>> הזרם שוב עולה... >>>> אוווופס...
אז תחשבו על זההההה...
מסקנות שכדאי לאמץ:
תקע סוללה אמין ובריא.
חוטים קצרים ככל האפשר ורצוי הארכת חוטי המנועים לפי הצורך.
לא להשתמש בתקעי בולט למנועים.
להשתמש בסוללות בעלות התנגדות פנימית נמוכה ככל האפשר "C" גבוהה 50-60 או יותר.
לאחר בחירת סוג בקרי מנועים לבחור בקרים מאותו סוג אך בזרם גבוהה מהנדרש (למשל במקום פלאש 18A לבחור פלאש 30A)
ועוד כלל חשוב, אחד מיני רבים,
לא להעמיס ולהוסיף משקל שלא לצורך כמו עשרות אזיקונים וכו', זכרו כל גרם חשוב לאיכות ולזמן טיסה.
עולה יותר?? דולרים בודדים ואולי אפילו פחות ואולי כלום.
זו דעתי האישית וכך אני משתדל לנהוג, אין לי ספק שכמה מיושבי הפורום יקפצו ויגידו את ההיפך הגמור,
ככה זה ב- דמו דמו דמוקרטיה לא?
אז בהצלחה!!!
אפשר גזור ושמור, רצוי שמור.
אסור לא להפיץ
![]()
נערך לאחרונה על ידי ay_hobby; 26-08-2012 בשעה 05:36:01.
יעקב
ay_hobby
guy1a (26-08-2012)
איציק זה רק נראה ככה.
הפדים ממש קרובים.
המרחק בין פינים של הדרים בודדים זה המרחק בין 3 פדים.
SGS2 ..