guy1a ידידי.
הכל טוב ויפה, ביחוד הקישור שנתת, רק עם בעיה אחת, השתמשת בשרטוט הלא נכון !
יש שני סוגים עקרוניים של חיבורי מנועים תלת פאזיים (עם וריאציות של חיבורים שונים).
אתה הצגת מנוע עם חיבור שנקרא "חיבור כוכב". למנוע כזה יש ארבעה חוטים ( ולפעמים אפילו ששה) ! אתה מכיר מנוע טיסנים עם 4 חוטים ביציאה ? - כמובן שלא.
המנוע שנפוץ בשימוש שלנו כטיסנאים הוא מנוע בחיבור שנקרא "חיבור דלתא" והוא כולל רק שלושה חוטים - שרטוט מצורף.
כאמור מנוע כזה בהחלט אפשר לבדוק ישירות עם רב מודד כי בכל מדידה בודקים רק חוט של סליל אחד שהמעגל שלו נסגר.
eitanbin, בדיקה כזו מראה שסלילי המנוע תקינים ולא קרועים. מהבחינה הזו המנוע תקין. עדין יש מגוון רחב של תקלות שיכולות לשבש את פעולת המנוע כמו כעיה במגנטים, בעיה בציר ובמיסבים, בעיה בהלחמות, או במגעים וכו'