זה מורגש איכשהו גם במהלך הטיסה? או שזה פשוט מפריע לך בעין?
אני שואל מפני שלמרות שזה קצת מפריע לעין, אני חושב שזה לא כ"כ נורא - אם בכלל יורגש - במיוחד בטיסן שכזה, שהוא בעצמו לא חזק במיוחד.
אם היה מדובר בטיסן מהיר ששם הדיוק מאוד חשוב - אז הסיפור היה שונה.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
אם אני מסתכל היטב בצילומים שלך נראה לי שלא הגה הגובה הוא הבעיתי, אלה הכנף שלך ניראת שבורה\סדוקה\עקומה באמצע, כשכנף שמאל צונחת מעט.
כן, זה מורגש בטיסה. אני מטיס יותר בסגנון F3A ולא 3D, וכשאני מושך ללופ גדול האף נוטה ימינה.
הכנף לא שבורה ולא סדוקה, אלא אולי הודבקה עקום. יש בה סטריפ של קרבון אז קשה לי להאמין שהיא התפתלה. קשה לראות בדיוק איך זה בתמונות.
במקרה כזה אפשר להרים את מייצב הגובה כשהאתה מחזיק את הטיסן מייצב הכיוון (סוגר ל 90 מעלות או פחות), מטפטף קצת ציאנו ומזרז.
חוזר על התהליך בצד השני (אבל הפוך כמובן).
תעשה את זה בצעדים קטנים, אולי אפילו שני תהליכים, כדי לא לעקם הפוך.
במיקרים קשים אפשר להוסיף קורה משולש קטנה (צד ה90 מעלות באיזור שהוא גדול מ90 מעלות)..
מישריציק
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
שאלה, היום הוספתי מעט דבק לטיסן SWIFT שלי שעשוי EPP גם כן וראיתי משהו מוזר, שמתי שכבת דבק CA ואח"כ התזתי זרז לאחר מספר שניות ראיתי סדק בEPP יתכן שזה נוצר מראקציה בין הדבק, EPP והזרז או שיתכן ולא שמתי לב וזה היה עוד לפני ששמתי את הדבק?
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
אני היתי מתחיל בלבדוק האם יש 90 מעלות בין מייצב הכייון למייצב הגובה
במידה וכן אז הפתרון הוא פשוט לפתל מעט את גוף הטיסן לאורכו עד ליישור מחממים מעט!!!! עם מייבש שיער ומחזיקים ישר עד לקירור
אם אין 90 מעלות אז היתי פותר את זה באמצעות הדבקת מוטות דקים של קרבון בין המייצבים עד ליישור
חן
לא מסכים עם שני הפתרונות..
לפטל את הגוף? מה פתרת בזה? הדבר היחיד שנשאר ישר בטיסן, גם אתו אתה מפטל..?
שני.. למה להוסיף מוטות, למה לייצר "תיקון"? כשאפשר לפתוח ולהדביק ישר! אם מדובר במייצבים או בכנף..זה באמת כול כך פשוט לסדר את הדבר הזה..
noam_h, אתה מוזמן לאלי לסטודיו, אעזור לך עם זה..
הבדלים בצורה אפשר לראות לפי העין - בהצבה מול משטח ישר - כמו שפה של שולחן, או משקוף.
בטח גם תוכל לבצע מדידה מדוייקת יותר עם סרגל, אבל אם זה נראה בוודאות בעין, אז אין צורך במדידה מדוייקת יותר...
בתמונות נראה שהכנף נמצאת באנהדרל (ההיפך מדיהדרל) ואם אני לא טועה, הכנף אמורה להיות ישרה ללא זווית כלל.
בנוסף - אם התמונות צולמו כשהמאזנות מאופסות במדוייק, אז נראה שיש גם הבדל בפיתול או יותר נכון - בזווית ההכוונה של הכנפיים, כך שכנף ימין בזווית שלילית יותר מכנף שמאל.
זה גם יכול להסביר למה הטיסן נוטה ימינה.
בקשר לבדיקת חוזק - הדרך היא פשוטה, אבל דורשת מעט זהירות וקצת רגש.
אתה צריך לתפוס כל כנף בנפרד ולנסות לכופף אותה מעט.
יד אחת אוחזת בשורש, והשניה בקצה הכנף. האגודלים מונחים יותר לכיוון למרכז הכנף.
מכופפים את הכנף ממש מעט ובזהירות כך שהיא תתעגל לאורכה.
באותו הזמן צריך לנסות להרגיש ולמדוד (לפי תחושה) כמה כוח הפעלת על הכנף כדי לגרום לה להתכופף ברדיוס ספציפי.
חוזרים על הבדיקה שוב בכנף השניה וככה מנסים לבדוק אם יש הבדל.
הכל כמובן בזהירות - שלא תשבור את הכנף בטעות.
באותו אופן עושים בדיקת חוזק לפיתול - הפעם במקום לעגל את הכנף, מפתלים אותה - בקצה הכנף למשל לוחצים כלפי מטה את שפת ההתקפה וכלפי מעלה את שפת הזרימה, וההיפך בשורש הכנף.
על הדרך תוכל אולי לזהות סדקים בלתי נראים, שיפתחו במהלך הבדיקה ושיכולים להסביר הבדלים בחוזק.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
אתם מבזבזים קצת יותר מידי זמן על עצות סרק.
המצב פשוט מאוד - כנף שמאל מודבקת עקום ויוצרת אנהדראל, כנף ימין מפותלת ובנוסף המאזנות לא מאופסות (אולי כקיזוז לתיקון הפיתולים).
זה מה שרואים באופן מידי מהתמונות. ענינים של סדקים, חוזק\חולשה או כל דבר אחר אי אפשר להסיק מהתמונות אלה רק לקבל תאור מבעל הטיסן וחבל להמציא תאוריות לא מבוססות.
אם כנף שמאל חזקה ולא מתנדנדת אז זה כך נבנה - פשוט בניה מזופתת.
אם זה מתנדנד\סדוק אז אפשר להדביק\לחזק\לישר, ואז לאזן ולקזז מחדש את המאזנות.
נערך לאחרונה על ידי umbo; 31-10-2012 בשעה 16:39:13.
בכיף![]()
עכשיו זה נראה הרבה יותר טוב!
עבודה יפה!
עדכן איך הטיסן טס אחרי התיקון
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube