שלום,
אני רוצה לדעת האם ניתן לחבר ישר סוללת LIFE למקלט בלי רגולטור ?
המתח אחרי טעינה מלאה הוא 7.2 .
שלום,
אני רוצה לדעת האם ניתן לחבר ישר סוללת LIFE למקלט בלי רגולטור ?
המתח אחרי טעינה מלאה הוא 7.2 .
אם זו סוללת שני תאים אז בהחלט אפשר... אני מטיס עם סוללה כזו בעצמי
חיובי בהחלט. אין חשש.
גם אני מטיס אך ורק עם סוללות מסוג זה.
גם אני ללא בעיה אלא לבדות שהסוללה טעונה ,לפי שגם לפני ירידת מתח רצינית הסוללה תראה 6.6 וולט
תוודא שכל הסרוואים שלך תומכים ב 6V
אנחנו לא מפסיקים לשחק שאנחנו מזדקנים
אנחנו מזדקנים שאנחנו מפסיקים לשחק
כמה נוסחאות שכדאי לדעת http://www.efly.co.il/forums/showthr...9-%EC%E3%F2%FA
אוקי, קניתי סוללה של טורנגי
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ver_Pack.html\
הטענתי אותה והיא הגיעה למתח של 7.2 V ואחר יום שעבר ללא שימוש המתח שלה ירד ל6.6 זה נורמלי?
נורמלי לגמרי. זאת ועוד, הסוללה תשמור על המתח הזה, ולא תרד ממנו זמן רב, בתנאי חוסר שימוש.
גם בשימוש רגיל בטיסן, להזנת המקלט והסרוואים, תוכל להטיס שעות ללא צורך להטעין מחדש.
סליחה שאני מתפרץ לדיון , אז איך יודעים מתי לטעון את הסוללה - הרי בליפו רואים את זה בגרף ירידת המתח , מה הסימנים המקדימים של LIFE לפני שאגלה שאין לי הגאים בסרוואים ...
ועוד שאלה ברשותכם האם ניתן לחבר למקלט 2 סוללות LIFE במקביל ( כלומר המתח ישאר 7.2 או 6.6 ) רק הקיבולת גדלה פי 2 והסיבה לכך היא גיבוי בטיסנים גדולים
נערך לאחרונה על ידי shaharg; 21-05-2013 בשעה 18:49:34.
בברכה ,
שחר ג.
ההבדל בין מי שאתה ,
לבין מה שאתה רוצה להיות ,
הוא במה שאתה עושה ...
אני משתמש במד מתח המציין אחוז קיבוליות של הסוללה. מתחת 40% אני נוהג לטעון את הסוללה.
לצורך גיבוי, עליך להוסיף מעבר לסוללה השניה, מערכת שתדע להכניס אותה לפעולה באופן אוטומטי כאשר מתח הסוללה שבשימוש יורד מתחת ערך מסויים, הנקבע על ידך.
אם מדובר רק בהגדלת הקיבוליות, קח סוללה בעלת קיבוליות גבוהה מראש. לדוגמה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ePo4_Pack.html
יש עוד רבות כאלו ברשת. רק חפש וקבע מה מתאים לך.
תודה על התשובה , כפי שציינתי המטרה היא לא ליצור קיבולת גבוהה יותר אלא יתירות במקרה של כשל בסוללה...
סיפור קצר - כשבניתי את ה 50CC הראשון שלי קניתי מערכת POWERBOX בעלת 2 כניסות מתח נפרדות ואליהן חוברו 2 סוללות ליפו בקיבולת של 1800 מילי .
אני יכול לומר שמבחינת צריכת זרם אחרי כשעת טיסה עם 5 סרוו דיגיטלים (7955 HITEC ) נצרכו כ 300 מילי ומהסוללה השניה לא נצרך כלל ... כלומר טעינה פעם בחודשיים וגם זה רק כדי להשקיט את המצפון
כמובן שכל מי שפגשתי בדרך אמר שזה אובר קיל מוגזם והמליצו לי ללכת על ה LIFE ... עכשיו כשאני בונה את ה 50 CC השני , בעל חנות שלא אציין את שמו ואו את החנות, כששאלתי את אותה השאלה אמר תשתמש ב LIFE וכששאלתי על עניין היתירות הוא אמר " אז תשים 2 במקביל " ... לכן שאלתי ...
ואם אני צריך יחידה כדוגמת POWERBOX כדי להשיג את הגיבוי שאני רוצה , אז מה היתרון של ה LIFE ? ( למכירה 2 סוללות LIFE חדשותסתם ... )
גם אני שמתי לב לתופעה הזו . אז עכשיו אני עושה ניסויהטענתי את הסוללה שברשותי והיא מראה כעת 7.2V ו- 98% קיבולת . אני אבדוק מחר בערב את מצבה ואעדכן ...
נערך לאחרונה על ידי shaharg; 21-05-2013 בשעה 23:40:06.
בברכה ,
שחר ג.
ההבדל בין מי שאתה ,
לבין מה שאתה רוצה להיות ,
הוא במה שאתה עושה ...
שאלת חידוד : עם יש ברשותי מקלט וסרווים שמתאימים ל 6v הם יסתדרו עם סוללת life 2 תאים אחרי טעינה 7.2v ?
תודה
הערוץ שלי : https://www.youtube.com/user/omribensamon?feature=mhee
מצנח רחיפה בניה עצמית : http://www.youtube.com/watch?v=Lx1e2wYHm-g
סופר צ'פמנק : https://www.youtube.com/watch?v=_nTv6MIzuCM
רד דגו : https://www.youtube.com/watch?v=MbFWfgdSKfA&list=UU3o-m-p-NtSpNm5nuFgOBww&index=10
פרוקול פשוט לסוללות לייפ.
לפני יום טיסות להטעין. להתבונן במתח התאים לפעמים, בריא מאוד. המתח יגיע ל 7 וקצת בטעינה ,כל תא יראה 3.7 ,או 3.2 וירד אחרי סיום התעינה ל6.7 או טיפה יותר.
לקרא ולשנן כמות המיליאמפר בטעינה, תוך מחזור טיסה או שניים יהיה אפשר להעריך כמה מ"א מושקע ביום טיסה או בשעת טיסה .
שניים שלושה סוללות מחוברות במקביל יתנו יותר עבודה על אותו מתח
מד מתח לא ידווח על כמה מ"א נשאר, מקסימום תקינות התאים שזה חשוב מאוד!! תא אחד מראה מתח שונה -- צרות , הסוללה שומרת מתח די יציב כמעט עד סופה.
shaharg (22-05-2013)
למה כמה סוללות לייף?
לא תספיק אחת של 2100mah?
כמובן שתלוי כמה סרוואים וכמה מתח הם דורשים...אבל אם ניקח 6-8 סרוואים 20 קילו...לא מבין למה צריך עוד סוללות
אם זה 50 CC ומעלה 8 קילו מטוס ויותר עם משטחי היגוי נדיבים
ותרצה זמן טיסה איכותי(עניין יחסי) ולא לפחד אם תא אחד יפרוש בסוללה(אין רדיו ביי מטוס יקר וגדול ) ,אזי תרצה מאוד עוד סוללה לגיבוי 2100 כזו
בחישוב זה עוד 180 גרם של שקט נפשי יחסי
neo 2 (22-05-2013)
ממצאי הטסט הם כאלו - כ 5 דק אחרי הטעינה מצב הסוללה היה 6.9V ובקיבולת נראה שיש 89% . לאחר 12 שעות המתח ירד עוד לכדי 6.69V הקיבולת ירדה ל 77% .
מכאן אני מסיק 2 מסקנות : 1. התאים לא שומרים על מתח מעל ל 3.3V לתא .
2. מד המתח שמשמש אותי נאמנה לליפו ( במדידת הקיבולת ) לא שווה בגרוש לLIFE למרות שיש לו מוד למדידת LIFE .
כמובן שמרגע שהטעינה הסתיימה לא חיברתי אותו לשום צרכן...
אכן יש צורך בניסוי וטעיה על מנת להבין מה זמן הטיסה האפשרי עם סוללה שכזו בין טעינה לטעינה...
בברכה ,
שחר ג.
ההבדל בין מי שאתה ,
לבין מה שאתה רוצה להיות ,
הוא במה שאתה עושה ...
עוד חוות דעתלמי שמעוניין...בטרייה? שתיים? לשיפוטכם
לא חייבים POWERBOX להשמיש את עקרון שתי סוללות למקלט.
אם סוללה אחת נופלת השניה תעבוד יפה מאוד.
כשכתבתי על סוללה או יותר התכוונתי לחיבור למקלט.
למערכת הצתה יש סוללה בניפרד . אם לא הייתי ברור..