מה המתח הנמוך המומלץ להגיע אליו בסולות 3 תאים?
מה המתח הנמוך המומלץ להגיע אליו בסולות 3 תאים?
בעיקרון אסור לרדת מ3V לכל תא , אבל מה שמומלץ הוא 3.6V ...
http://www.rcgroups.com/forums/showp...1&postcount=11
גיא
0544460276
הבעיה בת'רד המוצג היא שהמתח הוא סטטי, ללא עומס.
ואילו הבקרים מודדים את המתח תחת עומס ולפי מה שהם רואים, יש החלטה אם להפסיק את המתח למנוע (או להפחיתו), בכדי שהמטיס יידע שהוא חייב לנחות מיד.
הבקרים שניתן לתכנת כוללים בדרך כלל מתח-סף של 3.1V, 2.85V, או 2.7V לכל תא.
פאק מאיכות טובה, המספק 25C, בעודו מלא (!), עלול לרדת לסביבות 3.1V לתא תחת העומס הזה.
חברו את ה-WattMeter בין הבקר לפאק ותראו בדיוק את זה!
אם אתכנת את הבקר להתחיל 'לחתוך' במתח הגבוה ביותר, אצטרך לנחות מיד עם פתיחת המצערת עד הסוף, בהמראה...
מדידת המתח בפאק (ללא עומס) תגלה שיש עדיין 4.15V לכל תא...
אז מה הואילו חכמים בתקנתם?
דר צאלון
אני מדבר על המתח כשאני בודק בקרקע. אני מטיס לפי טיימר ככה שזה לא מעניין אותי המתח תחת עומס. בקיצור 3.6 זה לימיט בריא?
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
על הקרקע (ללא עומס), לא הייתי יורד מתחת ל-3.3V - 3.6V. מתח זה תחת עומס שקול למתחת ל-3V לתא (תלוי באיכות הסוללה).
הבקר כמובן מודד את המתח תחת עומס וכשהוא חותך את המנוע ב-2.8V לתא אז על הקרקע תראה מעל 3V לתא ולכן לא לרדת מתחת למתח זה.
מסכים לגמרי ששיטת הטיימר היא הטובה ביותר. נסה לרוקן עד 80% מהסוללה ולא מעבר. בדר"כ המתח של כל תא בסוף טיסה שכזו יהיה סביב 3.5V, אבל בדוק אצלך.
בהצלחה.
תודה![]()
אני מבטל CUTOFF לגמרי או מגביל למתח 5-6 V
ומטיס לפי זמן .