
נכתב במקור על ידי
ofir181
כל הויכוח הזה התחיל במקרה שאני ואדי דיברנו ואני לא ממש הסכמתי עם זה שכנף עילית יציב בצורה משמעותית מכנף תחתית
בואו נעזוב לרגע את מבנה הכנף,(סימטרי,חציסימטרי,עם דיאדרל בלי דיאדרל),ברור שבטריינר יהיה דיאדרל.
אם תחשבו על זה לרגע,כל עוד יש זרימה של אויר משמעותית על הכנף .המשמעות למרכז הכובד שנמצע מעל הכנף בטיסן כנף תחתית הוא ממש זניח.
מה עוד,שהוא נמצא בסהכ 2-3 ס"מ מעל כנף שאורכה 1600ממ,בדיוק בשליש הקידמי,(אם מדובר בכנף מרובעת בהיטל על).
אז נכון!!! בכנף תחתית במהירות נמוכה,הגיוני לחשוב שהגופ "נתלה" על הכנף!!!
אני אישית בגיל 8 למדתי להטיס על טיסן כנף תחתית עם דיאדרל,ופרופיל כנף סימטרי,ומנוע 45.
ואם תשאלו אותי מה עדיף לטיסן מתחילים:אין שום הבדל משמעותי שחניך ירגיש אותו במהלך טיסה,ואפילו הייתי מוותר על הפרופיל החצי סימטרי.
ונמאס לי לשמוע את המילה bixler,ו AXN שמדברים על טיסני מתחילים.
אלה טיסנים טובים לתחושה ראשונית,רמת הסלחנות בהם גבוהה מדי,ומה עוד שלא לומדים להמריא ולנחות נכון.