תגובה: מתלבט בין שני טיסנים שלב ב' וסאט אפ
אני ניסיתי לעזור לידידינו כאן ולהמליץ לו על טיסן מודרני. כל משפחת טיסני הניטרו ממנה הוא בחר היא עתיקה, כבדה ולא אידיאלית בעליל כטיסנים בכלל וחשמליים בפרט.
כיום, בעידן השלטים המודרניים, אתה קונה טיסן מתקדם ככל שבא לך ואז ממתן אותו עם ההגדרות בשלט. התוצאה מדוייקת יותר, קלה יותר לשליטה, ומאפשרת התקדמות עצומה לעומת אחד מטיסני העופרת הנ"ל. כל סיפור טיסני שלב 2 הוא קונספירציה בשביל למכור עוד גרוטאות. אולי זה היה נכון עם שלטים של לפני 15 שנה, היום הדברים שונים בעליל. המקום היחידי בו טיסני שלב 2 ממשיכים להתקיים הוא מדפי החנויות כאן. לכו תחפשו "STAGE 2 AIRPLANE" אצל הסיני...
מה שצריך לעשות הוא לקנות טיסן אווירובטי טוב (אקסטרה\אדג'\יאק) מיצרן מוכר, שמיועד כבר לחשמל. או לקנות סקייל עם תכונות טיסה סבירות, אם הקטע שלך זה סקיילים.
ואם כבר, מה הרעיון לקנות טיסן ניטרו ולחשמל אותו? מעבר למשקל העודף שטיסן כזה סוחב (כי הוא חייב בניה הרבה יותר מאסיבית בשביל להתמודד עם הויברציות של המנוע ובשביל לאזן את ה600 גרם על האף שלו), זה רק מקור לצרות (אין מקום ייעודי לסוללה, אותם 600 גרם שאמורים להיות לו על האף ומתחלפים במנוע של 200 גרם גורמים לצרות עם הCG, לא תמיד יש מקום לפרופ הגדול יותר שאפשר לסובב עם המנוע החשמלי וכו'). מה קרה, חסרים טיסנים חשמליים? לא, יש שפע של טיסנים חשמליים. אין פשוט טיסנים חשמליים שלב 2 כי העניין הזה מת ביחד עם הניטרו אי שם לפני עשור.
אז אמנם פותח השרשור לא רצה לקחת את עצתי (וגם זה קורה), אבל אני אשאיר את הפוסט הזה פה למען הנפשות הרכות שיחפשו מידע על טיסני שלב 2 בעתיד.
סתם למען האנקדוטה, ביום שבת יצא לי להטיס לראשונה טיסן מהמשפחה הזו (אקסטרה כנף תחתית של טיסן חיפה. הקשר היחידי שיש לטיסן הזה ולטיסני אקסטרה של רוב היצרנים הוא שלפעמים הם נמצאים זה ליד זה במנחת). הוא עצל, רופף למדי, ומגיע לנחיתה במהירות בערך כפולה מטיסני ה3D שלי. הוא חייב לשמור על מהירות מינימלית בשביל לא להפיל כנף (ה3D גם יטוס במהירות הליכה) ובכלל מדובר בחוויה מפוקפקת למדי למי שרגיל לטיסן מודרני. שומר נפשו ירחק.
אוקי ועכשיו נגיד שהטסת אותו פעמיים, שלוש. התאמנת על נחיתות, אולי גם פעם אחת נחתת יותר מדי והיית צריך להוציא את הטיסן מהאדמה (ולכסות את הבור שהוא השאיר ולנקות ממנו את הלכלוך, כי אם יש דבר אחד שהטיסנים האלו עושים ממש טוב זה להזיק לקרקע ולהשאר שלמים). הכל סבבה. עכשיו אתה רוצה ללמוד נגיד איך לעשות פלאט ספינים, או האריירים וכל מיני תרגילים מגניבים. כי מה לעשות, יש יותר בטיסנאות מלטוס במעגל עד שראשך סחרחר ואתה חוזר לצל. מה עכשיו? הטיסן הזה לא מתגלגל ישר (רול פשוט שם דורש ממני בדיוק את אותן תנועות סטיק של rolling harrier בטיסנים שלי בשביל להשאר ברול שטוח), בקושי עושה לופים (המשקל וחוסר הדיוק), ואבוי לך אם בנחיתה אתה צריך נגיד לתקן עם המאזנות כי הן לא יותר מדי אפקטיביות (יש לי יותר שטח בהגה גובה על טיסן 48" מאשר שלאקסטרה הזה יש בכל משטחי ההיגוי ביחד). ולטוס לאט? חה. למי יש זמן לזה בקטלוג של טיסן חיפה. go big or go home. והחלק שבאמת מכניס אותנו עמוק למחוזות הטרגדיה הוא שהטיסן הזה היה יותר עצבני מכל טיסני ה3D שלי, גם בימים הכי רעים שלהם. למה? כי הבעלים שלו לא הגדיר אקספו על המאזנות בשלט. אז גם הוא מתגלגל לאט וגם עושה את זה בצורה עצבנית. אם הייתי מבקש מברט רוטאן לתכנן משהו שטס ככה, הוא לא היה יודע איך עושים את זה.
בקיצור, למדת לנחות (לא שזה משנה בטיסנים האלו, פשוט תפוצץ אותו לקרקע בזווית יחסית קהה והרחק מאנשים, תרים, תנקה, תחזור לפיטס, תתדלק ותמריא) ואתה עכשיו רוצה להתקדם ברמת ההטסה שלך. אבל אתה מרגיש שהטיסן הזה כבד מדי, עצל מדי ולא מדוייק מספיק. אולי לא הרגשת את זה, אבל אז בא איזה ילד שלמד לטוס על טיסני 3D מהסיני ומראה לך שהדג, ככל חיה אחרת, אכן משתין. לרגע זה נראה שהטיסן שלו מוחזק באוויר על ידי שדה אנטי-כבידה. מה זה, אתה שואל את עצמך. שלב 4? שלב 6? ואז מה אתה עושה? מוכר אותו, מיתדפק על דלתות טיסן חיפה ומתחנן שימציאו עבורך טיסן שלב 3? ואולי אתה בכלל לא רוצה להתקדם ובמקום זה אתה רק רוצה לחזור לצל כבר, כי יש שם פחות שמש, וחם. כלכך חם.
נערך לאחרונה על ידי flyinglizard; 20-08-2013 בשעה 17:44:30.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็