שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 73

נושא: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2012
    הודעות
    50
    תודה!
    8
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    שלום
    חשמלתי טיסן גדול והרכבתי עליו פרופ עץ 23X8,במנחת אחד החבר'ה אמר לי שאם אני ארכיב פרופ קרבון הוא אומנם ישקול טיפה יותר אבל ייצר יותר דחף בפחות זרם,אני אישית לא שמעתי על זה מעולם וזה חדש לי אך הבחור בעל ידע ואני מאמין שהוא יודע על מה הוא מדבר,למישהו יש ניסיון ויכול לאשר לי את הדבר ואם כן להמליץ על פרופ שיענה על הדרישה (מדובר בGoldWing Yak 55 50cc).
    בתודה מראש

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    לא יודע אם יש הבדל בין עץ לקרבון. בהחלט יש בין פלסטיק וקרבון.

    בעקרון אם הפרופ קשיח אז פחות אנרגיה אובדת על התכופפות הלהבים תחת עומס.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    לא יודע אם יש הבדל בין עץ לקרבון. בהחלט יש בין פלסטיק וקרבון.

    בעקרון אם הפרופ קשיח אז פחות אנרגיה אובדת על התכופפות הלהבים תחת עומס.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    המנוע מתאמץ פחות ברגע שהפרופ קל יותר ויותר קשיח.
    לכן קרבון זו התשובה!
    בברכה,
    תומר עינבר

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    815
    תודה!
    66
    הודה 71 פעמים ב 64 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    וההבדל בין פלסטיק לקארבון?

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי tomer_inbar צפיה בהודעה
    המנוע מתאמץ פחות ברגע שהפרופ קל יותר ויותר קשיח.
    לכן קרבון זו התשובה!
    לא נעים לי לומר מה דעתי על תשובתך, ולכן אמנע.
    הגורמים לשינוי במאמץ שהמנוע משקיע בסיבוב הפרופלור הם סוג הפרופיל, מנת הממדים והחלקות.
    פרופ מעץ ופרופ מקרבון בנתונים זהים יעמיסו את המנוע בדיוק באותה המידה. פרופלורים מפלסטיק, לרוב, אינם עומדים בקטגוריות הללו (אולי למעט APC) ולכן ההבדל בתוצאות.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    פרופ קל יותר מאיץ מהר יותר
    בברכה,
    תומר עינבר

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי flatspin צפיה בהודעה
    לא נעים לי לומר מה דעתי על תשובתך, ולכן אמנע.
    הגורמים לשינוי במאמץ שהמנוע משקיע בסיבוב הפרופלור הם סוג הפרופיל, מנת הממדים והחלקות.
    פרופ מעץ ופרופ מקרבון בנתונים זהים יעמיסו את המנוע בדיוק באותה המידה. פרופלורים מפלסטיק, לרוב, אינם עומדים בקטגוריות הללו (אולי למעט APC) ולכן ההבדל בתוצאות.
    לא רוצה להיכנס ללב הסערה... אבל נשמע לי שהוא צודק: פרופ קל יותר מקל על המנוע וגם הקשיחות מוסיפה שכן פרופ שלא עומד בלחץ משנה מבנה וכבר אינו נאמן למבנה האווירודינאמי שלפיו נוצר ובדרך כלל אף מייצר ויבראציות.

    לדעתי גם מה שאתה כתבת נכון ומדויק ואינו סותר את תגובתו.

    חג שמח

  9. המשתמשים 2 הודו ל AvSa על הודעתו:

    bna016 (02-09-2013),tomer_inbar (01-09-2013)

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    בהמשך לדיון, ארחיב מעט בענין משקל הפרופלור. הפרופלור, מעבר להיותו מעביר הכוח בין המנוע לאויר (מייצר תנועה) הוא גם משמש כגלגל תנופה למנוע. כאשר הפרופלור קל, המנוע מאיץ יותר מהר מסל"ד נמוך לגבוה, ולהיפך, ככל שהוא כבד יותר, ההאצה יותר איטית. לעומת זאת פעולת המנוע יותר יציבה עם פרופלור כבד.
    אין למשקל הפרופלור שום השפעה על תכונותיו האוירודנמיות, כלומר על העומס שלו על המנוע. לקשיחות - בהחלט כן.

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    אני רק שאלה...

    מסכים בעיקרון ובכל זאת חושב שפרופ קל יותר יאפשר יותר הספק דחף אם כי בדרך כלל לא בהפרש מהותי.

    אבל אני חשבתי שפרופ קל יותר משפיע יותר דווקא במישור של אפקט הג'יירו ובכך מקל על עומסי המנוע. לא?

  12. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    רק ניסויי דחף יתנו לך תשובה, אתה לא יכול להשוות בין תפוחים לתפוזים, הפרופ קרבון שונה בצורה שלו מפרופ העץ (עובי, פרופיל, פסיעה/פיתול, מנת מימדים פילוג מיתר וכו')
    כמו ש flatspin אמר, אם הפרופ זהה לחלוטין בגיאומטריה שלו, זה לא משנה לביצועים האווירודינאמיים ממה הפרופ עשוי.

    הצעה להבא, תיקח בערבון מוגבל את ההצעות מהחבר'ה במנחת...
    גיא.

  13. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    מסכים לגבי ניסוי הדחף. לגבי השאר נראה לי שלא זאת הייתה השאלה -

    האם פרופים באותה גאומטריה ובמשקל וקשיחות שונים יספקו, בעיקרון, ביצועים שונים?

    אם כן, למה ניתן לצפות?

    אם לא, גילינו פיסיקה חדשה...

  14. #13
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvSa צפיה בהודעה

    אבל אני חשבתי שפרופ קל יותר משפיע יותר דווקא במישור של אפקט הג'יירו ובכך מקל על עומסי המנוע. לא?
    הגורם המשפיע ביותר על אפקט הג'ירו (פרצסיה) הוא מומנט האינרציה של הפרופלור. אפקט זה משפיע כמעט כולו רק על תכונות הטיסה של הטיסן. ניתן לחוש בו במיוחד בתרגילים מסויימים של אוירובטיקה מדויקת (F3A). זו אחת הסיבות שבטיסנים תחרותיים ברמה בינלאומית מעדיפים פרופלור קל וקשיח (עץ או קרבון) בקוטר קטן (יחסית, כמובן) ופסיעה גדולה. השפעתו הישירה על פעולת המנוע שולית, אם בכלל.

  15. המשתמשים הבאים אמרו תודה לflatspin על הודעתו:

    bna016 (02-09-2013)

  16. #14
    תאריך הצטרפות
    Aug 2012
    הודעות
    50
    תודה!
    8
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    אז למה אני ארצה פרופ קרבון ולא עץ,או עץ ולא קרבון?

  17. #15
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    הודעות
    1,296
    תודה!
    37
    הודה 155 פעמים ב 130 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    עץ מתבלה מאוד מהר, נישבר בקלילות , יכול להיסדק לרוחב כלומר מקצה של פרופ למרכז - וככה לפרק את כל המטוס.
    למשל

  18. #16
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    עץ הרבה יותר זול, קרבון הרבה יותר מגניב.

    הקשיחות כן משנה את הביצועים, פרופים של APC, במיוחד slow fly נוטים להתעוות תחת עומס גדול .
    גיא.

  19. #17
    תאריך הצטרפות
    Aug 2012
    הודעות
    50
    תודה!
    8
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי master_bebe צפיה בהודעה
    עץ הרבה יותר זול, קרבון הרבה יותר מגניב.

    הקשיחות כן משנה את הביצועים, פרופים של APC, במיוחד slow fly נוטים להתעוות תחת עומס גדול .
    בהודעה אחת שלך זה נראה כאילו אתה אומר שלא יהיה באמת הפרשי ביצועים ובתגובה אחרת אתה אומר במפורש שהקשיחות של הפרופ תעשה הבדל.

    רק לנסות ולראות? אין מישהו שבדק את העניין ויודע לתת תשובה מנסיון?

  20. #18
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי flatspin צפיה בהודעה
    הגורם המשפיע ביותר על אפקט הג'ירו (פרצסיה) הוא מומנט האינרציה של הפרופלור. אפקט זה משפיע כמעט כולו רק על תכונות הטיסה של הטיסן. ניתן לחוש בו במיוחד בתרגילים מסויימים של אוירובטיקה מדויקת (F3A). זו אחת הסיבות שבטיסנים תחרותיים ברמה בינלאומית מעדיפים פרופלור קל וקשיח (עץ או קרבון) בקוטר קטן (יחסית, כמובן) ופסיעה גדולה. השפעתו הישירה על פעולת המנוע שולית, אם בכלל.
    אכן, אך בכבוד רב אחלוק על משפטך האחרון,
    לדעתי אפקט הג'יירו יוצר עומס רב על הפרופ ומיסבי המנוע ומכך בהכרח ישפיע גם על ביצועיו.

    אני חושב שנוכל להסכים שפרופ יהיה טוב יותר בכל מובן ואספקט ככל שקשיחותו עולה ומשקלו יורד. כמובן מבלי לפגוע בחוזקו המבני.

    עכשיו נותר לבדוק מה יותר קשיח וקל. עץ או קרבון.

    ייתכן שנגיע להסכמה עקרונית אבל אני מניח שהתשובה תלויה מאוד גם ביצרן, בחומרים ובתהליך הייצור כך שבסופו של יום לא נוכל לוותר על ניסוי...

  21. #19
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvSa צפיה בהודעה
    לדעתי אפקט הג'יירו יוצר עומס רב על הפרופ ומיסבי המנוע ומכך בהכרח ישפיע גם על ביצועיו.
    .
    מטוס לא מסוגל לבצע שינויי כיוון כאלו שההשפעה של האפקט המוזכר לעיל תבוא לידי ביטוי. אולי במסוק שמסוגל לנוע הצידה זה כן יכול להשפיע אבל זה כבר עניין אחר כי הלהבים שם שונים לחלוטין.

  22. #20
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    מטוסי F3A ו-3D בהחלט עושים שינויים שבהם מורגשת ההשפעה של האפקט.

    תוכל לבחון זאת אפילו בהחזקת המטוס ביד ונסיונות לתמרנו כשהמנוע פועל בעצמה.
    האפקט משמעותי ושומעים את השפעתו על המנוע והפרופ.

    וזה עוד מבלי לדבר על ההשפעה על ניהוג הטיסן שעליה אנו כבר מסכימים...

  23. #21
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    אני לא פיסיקאי ולכן לא אתכווח
    אבל אני חושב שצריך סיבוב על ציר ולא תנועה הצידה על מנת לקבל השפעה על הפרסציה ...
    וסיבוב על ציר מפצה בתנועה ב 90 מעלות לציר הסיבוב ...

    אבל זה רק מנסיונות ולא מלמידה .. אז ..

  24. #22
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    גם אני לא פיסיקאי רק סקרן...
    מספיק להחזיק טיסן ביד עם מנוע פועל ולהרגיש זאת.

    אבל תן לי לנסח אליך שאלה: אילו היו מוצעים לך שני פרופים, זהים בכל פרט ופרט. כולל המחיר.
    והאחד שוקל מחצית מהשני. במי מהם היית בוחר?

    אני מאמין שכולנו היינו לוקחים את הקל ולכל אחד היו טיעונים אחרים למה.
    כנראה שכולנו צודקים.

    חג שמח

  25. המשתמשים הבאים אמרו תודה לAvSa על הודעתו:

    guy1a (02-09-2013)

  26. #23
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    האוויר לא יודע ממה עשוי הפרופ, והאוויר מתנהג בהתאם לצורה ולמידות ולטיב השטח שהוא פוגש
    לעומת זאת יצרני הפרופים מייצרים רק את מה שהחומר מאפשר, לא ניתן לייצר פרופ מעץ בעובי של הקרבון. העץ לא מספיק חזק בעוביים דקים
    לעומת זאת לפרופ עבה יש יותר מומנט אינרציה, ויתכן שזה מונע מתגובה של ויברציות להתרחש.
    פרופים מעץ תוכננו בראשית דרכם ועד היום כפרופים למנועי דלק שמייצרים הרבה יותר ויברציות ממנועי חשמל (כן, אני יודע שיש פרופים מעץ המוגדרים לחשמלי).
    קרבון מאפשר טווח חדש של פרופילים שלא היו אפשריים בעץ, ושבפלסטיק העסק גמיש מדי.
    אבל רק מי שמחפש את הקצה העליון של הביצועים ירגיש בהבדלים. עבור מטיס הקלקר הממוצע, או מטיסי הסקיילים מבלזה למיניהם לא ממש ירגישו את ההבדלים .
    אגב, פעם מקצוענים היו מייצרים לעצמם את הפרופים מלמינציה של עץ. עד היום יש בארץ מי שבונה לעצמו את הפרופ בעבודת יד. זאת עבודה מטורפת ויפהפיה
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  27. המשתמשים הבאים אמרו תודה לwind556 על הודעתו:

    bna016 (02-09-2013)

  28. #24
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    באופן ברור ביותר וחד משמעי אפשר לחוש הבדל בין פרןפ פלסטי גמיש בצורה כזאת או אחרת .. לבין פרופ קרבון קשיח. ברחפן זה מאד מאד מוחשי.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

  29. המשתמשים הבאים אמרו תודה לguy1a על הודעתו:

    AvSa (02-09-2013)

  30. #25
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    לפי נסיוני מרגישים הבדל ברור בין פרופים קלים לכבדים ובין קשיחים לגמישים.

עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. [שאלה] פרופ יותר איטי
    על ידי elicopter בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-07-2013, 18:17:55
  2. כמה שעות הדרכה (פחות או יותר) צריך כדי ללמוד להטיס ?
    על ידי ni4ni בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 14-04-2013, 19:11:21
  3. מוט קרבון ב AXN, פרופ ב AXN
    על ידי alon.chteyn בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 20-07-2011, 19:40:03
  4. מחפש גוף של דאון באורך מטר פחות או יותר
    על ידי gal בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 05-12-2009, 20:26:12
  5. [שאלה] מה היחס בין פרופ 2 להבים לפרופ 3 להבים או יותר ?
    על ידי b1yossi בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 26-10-2008, 08:11:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •