שמות משתמשים לתיוג

עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 26 עד 50 מתוך 73

נושא: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

  1. #26
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    חיפה עיר עם תחתית
    הודעות
    1,852
    תודה!
    392
    הודה 246 פעמים ב 191 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    במנוע בוכנה אין יתרון לפרופ' כבד יותר בכך שהוא מהווה מעין גלגל תנופה?

    Sent using Tapatalk
    http://www.youtube.com/user/rcfreakamit

    No good deed goes unpunished

  2. #27
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AmitB צפיה בהודעה
    במנוע בוכנה אין יתרון לפרופ' כבד יותר בכך שהוא מהווה מעין גלגל תנופה?

    Sent using Tapatalk
    אני מתקשה לראות את היתרון בגלגל תנופה.

    פרופ כבד יותר יחמיר את אפקט הג'יירו ויאיט את התגובה לשינויי מצערת.

  3. #28
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AmitB צפיה בהודעה
    במנוע בוכנה אין יתרון לפרופ' כבד יותר בכך שהוא מהווה מעין גלגל תנופה?

    Sent using Tapatalk
    עד כמה שידוע לי חייבים גלגל תנופה .. אחרת מה ימשיך את הסיבוב בחלקים של יניקה/דחיסה או פליטה ?

    גם מנוע של טיסן זה מנוע בערה פנימית . ...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

  4. #29
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי guy1a צפיה בהודעה
    עד כמה שידוע לי חייבים גלגל תנופה .. אחרת מה ימשיך את הסיבוב בחלקים של יניקה/דחיסה או פליטה ?

    גם מנוע של טיסן זה מנוע בערה פנימית . ...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4
    יש משקולת על גל הארכובה.

  5. המשתמשים הבאים אמרו תודה לAvSa על הודעתו:

    guy1a (02-09-2013)

  6. #30
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvSa צפיה בהודעה
    יש משקולת על גל הארכובה.
    הבה ואעשה מעט סדר בדברים. תפקידה של המשקולת על גל הארכובה לאזן, ככל שניתן, את המסה של הבוכנה והטלטל בתנועתם למעלה ולמטה לאורך השרוול. גלגל התנופה זה ענין אחר לגמרי. מנוע בעירה פנימית פועל ב-4 פעימות (גם מנוע שנקרא 2 פעימות). ישנה פעימת יניקה, פעימת דחיסה, פעימת פעולה ופעימת פליטה. הכוח מיוצר במנוע אך ורק בפעימת הפעולה. שאר 3 הפעימות מבוצעות בכוחה של האנרגיה הקינטית האצורה בגלגל התנופה, שהוא הפרופלור, במקרה שלנו. מנוע טיסן ללא פרופלור אינו יכול לפעול. מנועי מכוניות וסירות (על שלט) מצויידים בגלגל תנופה מתאים, בדיוק מסיבה זו.
    היות ואני מטיס לרוב טיסנים גדולים, המצוידים במנועים גדולים (יחסית), ואינני מתחרה, לפיכך אינני מחפש לפעול על הקצה מבחינת ביצועים, אני מעדיף פרופלור מעט יותר כבד על מנת לקבל פעולת מנוע יציבה.

  7. המשתמשים הבאים אמרו תודה לflatspin על הודעתו:

    AmitB (02-09-2013)

  8. #31
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    שוב אחלוק, בכבוד, על דעתך.
    לפי הידע והניסיון שלי זה קצת אחרת:

    מנוע של טיסן לא יפעל ללא פרופ בגלל שאין לו התנגדות.
    חבר אותו להתנגדות כמו למשל גלגל שיניים או אפילו חיכוך והוא יפעל ללא קושי עד שיתחמם. מניסיון.

    תפקידה של המשקולת על גל הארכובה הוא לא לאזן אלא להיפך - ליצור מסה לא מאוזנת שתפקידה לסייע במעבר מעל הנקודה המתה העליונה והתחתונה. ממש כמו על גלגל הקטר של רכבת.

    בצעירותי כשעוד לא היו מנועים מיוחדים לסירות ומכוניות עשיתי מעברים רבים בין התחומים ללא קושי.

    אבל, כמו תמיד, זה רק אני ודעתי...
    נערך לאחרונה על ידי AvSa; 02-09-2013 בשעה 21:11:24.

  9. #32
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvSa צפיה בהודעה
    שוב אחלוק, בכבוד, על דעתך.
    לפי הידע והניסיון שלי זה קצת אחרת:

    מנוע של טיסן לא יפעל ללא פרופ בגלל שאין לו התנגדות.
    חבר אותו להתנגדות כמו למשל גלגל שיניים או אפילו חיכוך והוא יפעל ללא קושי עד שיתחמם. מניסיון.

    תפקידה של המשקולת על גל הארכובה הוא לא לאזן אלא להיפך - ליצור מסה לא מאוזנת שתפקידה לסייע במעבר מעל הנקודה המתה העליונה והתחתונה. ממש כמו על גלגל הקטר של רכבת.

    בצעירותי כשעוד לא היו מנועים מיוחדים לסירות ומכוניות עשיתי מעברים רבים בין התחומים ללא קושי.

    אבל, כמו תמיד, זה רק אני ודעתי...
    בתור אחד שמתעסק עם זה ביום יום המישקולת יש לה תפקיד אחד.לייצור משקל זהה של התנגדות לבוכנה ולטלטל בעת פעולת הדחיסה והיניקה .כל מנוע שניבנה מחברים אותו למישקולת ועושים לו איזון דינמי.ישנם מנועים בשוק שהם מווברצים גם כאשר הפרופ מאוזן וזה בגלל שהמישקולת לא בהכרך תואם את המישקל של הבוכנה והטלטל ושאר האביזרים הנילווים כגון מייסבים גליליים או מייסבי החלקה ונועלי פין טלטל.
    הדוגמא שהבאת לגבי גלגל של רכבת קיטור מעט שונה בגלל ששם אין האצה מהירה ולכן המומנט הצנטרפוגלי הוא נמוך .לדוגמא:אם צד אחד בפרופ יותר כבד אז תיהיה לך ווברציה בגלל שיחס המומנט הצנטרופגלי הוא שונה.אותו הדבר במנוע בוכנה.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  10. #33
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תגובה: Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי haimgil צפיה בהודעה
    בתור אחד שמתעסק עם זה ביום יום המישקולת יש לה תפקיד אחד.לייצור משקל זהה של התנגדות לבוכנה ולטלטל בעת פעולת הדחיסה והיניקה .כל מנוע שניבנה מחברים אותו למישקולת ועושים לו איזון דינמי.ישנם מנועים בשוק שהם מווברצים גם כאשר הפרופ מאוזן וזה בגלל שהמישקולת לא בהכרך תואם את המישקל של הבוכנה והטלטל ושאר האביזרים הנילווים כגון מייסבים גליליים או מייסבי החלקה ונועלי פין טלטל.
    הדוגמא שהבאת לגבי גלגל של רכבת קיטור מעט שונה בגלל ששם אין האצה מהירה ולכן המומנט הצנטרפוגלי הוא נמוך .לדוגמא:אם צד אחד בפרופ יותר כבד אז תיהיה לך ווברציה בגלל שיחס המומנט הצנטרופגלי הוא שונה.אותו הדבר במנוע בוכנה.
    אני לא מתעסק בזה ביום יום
    ואני לא מתכחש לתפקידו החשוב של האיזון וכי הוא נעשה אך אני חושב שזה רק תפקידה המשני של המשקולת בגל הארכובה מהטעמים הבאים:

    1. המשקל שם בתנועה והמיקום והאינרציה שלו משנים את המסה הנדרשת לאיזונו ולכן לא הגיוני שמשקולת קבועה יכולה לאזנו.

    2. לפי טענותיך מנוע בעל שני צילינדרים הממוקמים אחד מול השני (שוכבים) לכאורה מאזנים באופן מושלם האחד את השני ובכל זאת תראה שלמנוע כזה יש משקולת על גלגל התנופה.

    זה המנוע וזה גל ההינע שלו



    ואני לא חושב שהדוגמא של איזון פרופ מסתובב תופסת לבוכנה שעולה ויורדת...

    כואב לי כבר הראש

    חג שמח
    נערך לאחרונה על ידי AvSa; 02-09-2013 בשעה 22:32:24.

  11. #34
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    נכנעתי !!!
    אני מרים ידיים !

    רק שאינני מסכים איתך. במוסד הלא רציני, הנקרא 'הטכניון', ישנה פקולטה להנדסת מכונות, ובה מגמה למכונות כוח וחום.
    חלפתי שם בבחרותי. משם שאבתי את כל שאמרתי כאן. ולא אוסיף דבר.

  12. #35
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי flatspin צפיה בהודעה
    נכנעתי !!!
    אני מרים ידיים !

    רק שאינני מסכים איתך. במוסד הלא רציני, הנקרא 'הטכניון', ישנה פקולטה להנדסת מכונות, ובה מגמה למכונות כוח וחום.
    חלפתי שם בבחרותי. משם שאבתי את כל שאמרתי כאן. ולא אוסיף דבר.
    חבל שאתה נכנע, כי אחרת ודאי יכולת להסביר מה שגוי בהשגותיי לעיל.

  13. #36
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    גל הארכובה מאזם במשקלו אחרת הציר היה ניקרע ממקומו. זה לא קשור לגלגל התנופה שנימצא מחוץ למנוע. אמנם אני לא כריש במנועי טיסנים אבל פרקתי לא מנוע אחד ולא שניים של מכוניות ... גלגל התנופה משמש להמשכיות התנועה כמו שרשצתי קודם. Avsa ... שחרר :-) גדעון שכח מה ששנינו לא נלמד בחיים.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

  14. #37
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    אולי. אבל אני לא מקבל דברים כי "ככה". זה צריך לעשות הגיון.

    בהחלט ייתכן שאני טועה אבל צריך להסביר למה כדי שאבין זאת.

    הדיון הוא תאורטי ולפחות לטעמי אמור להפרות ואני לא מוצא שהוא כזה בקביעות נטולות הסברים, גם אם הן מגיעות מהטכניון עם סימן קריאה.

    שאלה 2 שלי לעיל לא מעוררת בך סימני שאלה?

    דווקא מישהו עם הכשרה כמו שלו היה צריך, בקלות, להסביר את מה ששגוי. מבינים וממשיכים הלאה קצת יותר יודעים.

    חג שמח

  15. #38
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    פשוט עושה לי יותר הגיון שהמשקולת על גל הארכובה משמשת ליצירת אינרציה שתאפשר לעבור את הנקודה המתה העליונה והתחתונה ללא עצירה או שינוי כיוון. ולא לאיזון משקל המאיט ומאיץ ללא הרף ומשנה את מיקומו.

    אולי זאת הסיבה שאיני מהנדס מכונות...

  16. #39
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    אתה פשוט טועה. שינויי הכיוון של הבוכנה ויחד איתה הטלטל ויחד איתו גל הארכובה על כל חלקיהם ומיסביהם בסןגריים בגלל זה מיסבי החלקה ולא מיסבי גלילים .. הם אלימים מאד. .. מאד !! נדרש שם איזון. אחרת המערכת היתה ניקרעת לגזרים מיד. פתח גוגל וכתוב שם howstufworks ותחפש מנוע בערה פנימית. תגלה שלא חייבים להיות מהנדס או להמציא את הגלגל מחדש בשביל להבין :-)

    משהו כמו ... internal combastion motor אין לי פה תיקון שגיאות אז כנראה אני לא כותב נכון.

    לגבי סעיף 2 שלך. הבוכנןת לא עולות ויורדות לסרוגין אלא אחת רודפת אחרי השניה. תלוי כמובן בסוג וביצרן .. ובהעדפות שלהם. מה שמאזן זה בדיוק גל הארכובה. תסתכל שוב בצילום שצרפת. יש שם צורה מאד ברורה לגל הארכובה. הוא כבד הרבה יותר בצד שמנגד לבוכנה. כי שם נדרש איזון למכה האלימה מאד שחוטפת המערכת כשהתערובת ניצתת.

    חח *** והנה הוצאת ממני הסברים טכניים על משהו שאין לי שום שמץ של מושג בו ... על מה מדברים ?


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4
    נערך לאחרונה על ידי guy1a; 02-09-2013 בשעה 23:30:45.

  17. #40
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    לפחות לדעתי אני מבין היטב איך עובד מנוע.

    תסביר למה, לפי התאוריה שלך, נדרשות משקולות בגל ההינע של מנוע כפול צילינדרים שהדגמתי למעלה.
    הם הרי מאזנים אחד את השני.

  18. #41
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    במנוע שהדגמתי הבוכנות הופכיות באופן מושלם. ועדיין שמו משקולות וזה כי...

    המשקולת על גל הארכובה משמשת ליצירת אינרציה שתאפשר לעבור את הנקודה המתה העליונה והתחתונה ללא עצירה או שינוי כיוון. ולא לאיזון משקל המאיט ומאיץ ללא הרף ומשנה את מיקומו.

  19. #42
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvSa צפיה בהודעה
    חבל שאתה נכנע, כי אחרת ודאי יכולת להסביר מה שגוי בהשגותיי לעיל.
    אינני יכול לשכנע אותך, וגם אין לי כוונה. בכל זאת קיים הבדל אחד ברור בינינו: אתה משער, נראה לך הגיוני וכן הלאה. אני לעומתך יודע.
    וכן, אין לי כוונה להעביר כאן קורס מזורז בפעולת מנועי בוכנה. קיבלת הסבר מניח את הדעת, אבל אתה מתנגד לו.
    זכותך המלאה.
    אני ממליץ לך בחום לקבל את עצתו של גיא. אני מניח שגוגל מלא רשימות בנושא, קרא ותחכים.

  20. #43
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תגובה: Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי flatspin צפיה בהודעה
    אינני יכול לשכנע אותך, וגם אין לי כוונה. בכל זאת קיים הבדל אחד ברור בינינו: אתה משער, נראה לך הגיוני וכן הלאה. אני לעומתך יודע.
    וכן, אין לי כוונה להעביר כאן קורס מזורז בפעולת מנועי בוכנה. קיבלת הסבר מניח את הדעת, אבל אתה מתנגד לו.
    זכותך המלאה.
    אני ממליץ לך בחום לקבל את עצתו של גיא. אני מניח שגוגל מלא רשימות בנושא, קרא ותחכים.
    די אם היית מסביר בקצרה מה שגוי בהשגותיי שיש להן תוקף ברור.

    לפי הכשרתך אתה אמור לעשות זאת בפחות מילים משני תגובותיך האחרונות.
    חלפתי בטכניון בבחרותי אינו טיעון בר תוקף.

    כמובן שאינך חייב לאיש דבר וזכותך לפרוש מהדיון.

    ואני לא "מתנגד". אני מנסה לאושש או להפריך את המחלוקת באופן מנומס ובטענות הגיוניות,
    שעד שלא יופרכו אחזיק בדעה שאני מבין, כנראה, קצת יותר מאחרים (כולל חולפי טכניון) איך מנוע עובד.

    חג שמח.

    המשקולת על גל הארכובה משמשת ליצירת אינרציה שתאפשר לעבור את הנקודה המתה העליונה והתחתונה ללא עצירה או שינוי כיוון. ולא לאיזון משקל המאיט ומאיץ ללא הרף ומשנה את מיקומו.
    נערך לאחרונה על ידי AvSa; 03-09-2013 בשעה 12:33:40.

  21. #44
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    איש באמונתו יחיה.

  22. #45
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvSa צפיה בהודעה
    במנוע שהדגמתי הבוכנות הופכיות באופן מושלם. ועדיין שמו משקולות וזה כי...

    המשקולת על גל הארכובה משמשת ליצירת אינרציה שתאפשר לעבור את הנקודה המתה העליונה והתחתונה ללא עצירה או שינוי כיוון. ולא לאיזון משקל המאיט ומאיץ ללא הרף ומשנה את מיקומו.


    במנוע שהדגמת, שאגב, נקרא מנוע בוקסר, יש איזון חלקי, אבל לא מספיק. ראשית, שני הצילינדרים אינם אחד מול השני, אלא אחד לצד השני, אין להם מישור עבודה זהה. אם תסתכל למשל על אופנועי BMW תוכל בקלות לראות שצילינדר אחד נמצא לפני הצילינדר השני.
    דבר נוסף הוא שעל המערכת להיות מאוזנת בכל 360 המעלות, ותצורת הבוקסר יוצרת את האיזון בעיקר בקצוות הפעולה. תחשוב למשל על המצב בו הבוכנה נמצאת באמצע המהלך, ואז נקודת החיבור של הטלטל נמצאת בניצב לקו הבוכנות ולא אחד מול השני אלא אחד לצד השני.
    מה שכן, במנוע בוקסר המשקל המאזן קטן יותר ממנוע טורי או מנוע V. כי לוקחים בחשבון את התוספת לאיזון שיוצר המיבנה.
    לגבי שמירת התנע, גם המשקולות האלה משתתפות ביצירת ההתמדה של הסיבוב, אבל אינן מספיקות, לכן חייבים גלגל תנופה. וככל שמשקלו רב יור כך יהיה המנוע עצלן יותר ובעל פעולה חלקה יותר.
    קיים ציוד מיוחד לאיזון המערכת הנ"ל שבו מסובבים את הכל, כולל הבוכנות, וסנסורים מאתרים ויברציות והבדלי משקל (כמו במכונת איזון גלגלים) ועל ידי קידוח חורים קטנים מתקנים תופעות של חוסר איזון במערכת.
    ואם כבר הזכרנו אופנועי BMW, בחלק מהדגמים שלהם קיימים שני גלגלי תנופה ולא אחד כמו בכל מנוע אחר, והם מסתובבים בכיוונים מנוגדים כדי למנוע השפעות של האצת המנוע על ציר הגלגול (כמו ציר הסבסוב במסוק קואקסיאלי)
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  23. המשתמשים הבאים אמרו תודה לwind556 על הודעתו:

    guy1a (03-09-2013)

  24. #46
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי flatspin צפיה בהודעה
    אינני יכול לשכנע אותך, וגם אין לי כוונה. בכל זאת קיים הבדל אחד ברור בינינו: אתה משער, נראה לך הגיוני וכן הלאה. אני לעומתך יודע.
    וכן, אין לי כוונה להעביר כאן קורס מזורז בפעולת מנועי בוכנה. קיבלת הסבר מניח את הדעת, אבל אתה מתנגד לו.
    זכותך המלאה.
    אני ממליץ לך בחום לקבל את עצתו של גיא. אני מניח שגוגל מלא רשימות בנושא, קרא ותחכים.
    "אינני יכול לשכנע אותך, וגם אין לי כוונה. בכל זאת קיים הבדל אחד ברור בינינו: אתה משער, נראה לך הגיוני וכן הלאה. אני לעומתך יודע."..
    אוי! כמה פרופסור שכטמן שמע את המשפט הזה.. בסוף הוא קיבל פרס נובל.. באופן אירוני גם הוא מהטכניון..

    בכול מקרה, הדיון הזה מעניין כי סוף סוף יש פה גם דיונים ברמה מקצועית גבוהה לכן ולכו, גם אם אין הסכמה הטיעונים מבוססים על ידע רב, אני נהנה לקרוא..
    והכול התחיל מהחומר ממנו עשוי פרופ..

  25. המשתמשים הבאים אמרו תודה לadibenbasat על הודעתו:

    AvSa (03-09-2013)

  26. #47
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    חיפה עיר עם תחתית
    הודעות
    1,852
    תודה!
    392
    הודה 246 פעמים ב 191 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    אני מאמין שיש עוד כמה תחומים, חוץ מטיסנאות, שבהם היו שמחים לקבל מנועי בעירה פנימית ללא גלגל תנופה וללא אפקט ג'יירו... העובדה שהם ממשיכים לחיות עם זה, אומרת כנראה משהו...
    http://www.youtube.com/user/rcfreakamit

    No good deed goes unpunished

  27. #48
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי wind556 צפיה בהודעה
    במנוע שהדגמת, שאגב, נקרא מנוע בוקסר, יש איזון חלקי, אבל לא מספיק. ראשית, שני הצילינדרים אינם אחד מול השני, אלא אחד לצד השני, אין להם מישור עבודה זהה. אם תסתכל למשל על אופנועי BMW תוכל בקלות לראות שצילינדר אחד נמצא לפני הצילינדר השני.
    דבר נוסף הוא שעל המערכת להיות מאוזנת בכל 360 המעלות, ותצורת הבוקסר יוצרת את האיזון בעיקר בקצוות הפעולה. תחשוב למשל על המצב בו הבוכנה נמצאת באמצע המהלך, ואז נקודת החיבור של הטלטל נמצאת בניצב לקו הבוכנות ולא אחד מול השני אלא אחד לצד השני.
    מה שכן, במנוע בוקסר המשקל המאזן קטן יותר ממנוע טורי או מנוע V. כי לוקחים בחשבון את התוספת לאיזון שיוצר המיבנה.
    לגבי שמירת התנע, גם המשקולות האלה משתתפות ביצירת ההתמדה של הסיבוב, אבל אינן מספיקות, לכן חייבים גלגל תנופה. וככל שמשקלו רב יור כך יהיה המנוע עצלן יותר ובעל פעולה חלקה יותר.
    קיים ציוד מיוחד לאיזון המערכת הנ"ל שבו מסובבים את הכל, כולל הבוכנות, וסנסורים מאתרים ויברציות והבדלי משקל (כמו במכונת איזון גלגלים) ועל ידי קידוח חורים קטנים מתקנים תופעות של חוסר איזון במערכת.
    ואם כבר הזכרנו אופנועי BMW, בחלק מהדגמים שלהם קיימים שני גלגלי תנופה ולא אחד כמו בכל מנוע אחר, והם מסתובבים בכיוונים מנוגדים כדי למנוע השפעות של האצת המנוע על ציר הגלגול (כמו ציר הסבסוב במסוק קואקסיאלי)
    עודד, ההיסט הוא זניח ובכלל במישור שאין לו ולא כלום עם האיזון של גל ההינע.

  28. #49
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי AmitB צפיה בהודעה
    אני מאמין שיש עוד כמה תחומים, חוץ מטיסנאות, שבהם היו שמחים לקבל מנועי בעירה פנימית ללא גלגל תנופה וללא אפקט ג'יירו... העובדה שהם ממשיכים לחיות עם זה, אומרת כנראה משהו...
    עמית, אפקט הג'יירו נוצר בעיקר על ידי המדחף... עובדה שלמנוע טיסן אין גלגל תנופה.

  29. #50
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    חיפה עיר עם תחתית
    הודעות
    1,852
    תודה!
    392
    הודה 246 פעמים ב 191 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: האם פרופ קרבון יוצר יותר דחף וצורך פחות זרם מפרופ עץ?

    לפי מה שידוע לי, אפקט ג'יירו נוצר על ידי כל גוף עם מומנט אינרציה (נדמה לי שזה המונח) שמסתובב סביב מרכז הכובד שלו. זה לא כל כך משנה אם קןראים לו מדחף או גלגל תנופה.

    Sent using Tapatalk
    http://www.youtube.com/user/rcfreakamit

    No good deed goes unpunished

עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. [שאלה] פרופ יותר איטי
    על ידי elicopter בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-07-2013, 18:17:55
  2. כמה שעות הדרכה (פחות או יותר) צריך כדי ללמוד להטיס ?
    על ידי ni4ni בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 14-04-2013, 19:11:21
  3. מוט קרבון ב AXN, פרופ ב AXN
    על ידי alon.chteyn בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 20-07-2011, 19:40:03
  4. מחפש גוף של דאון באורך מטר פחות או יותר
    על ידי gal בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 05-12-2009, 20:26:12
  5. [שאלה] מה היחס בין פרופ 2 להבים לפרופ 3 להבים או יותר ?
    על ידי b1yossi בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 26-10-2008, 08:11:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •