טוב, אני רואה שהמומחים פה משום מה שמחים להתמודד עימי ונרתעים מלנסות ולהתמודד עם השאלות והתוכן...

אז אני אעשה את העבודה במקומם. לפי מיטב הבנתי. אוטודידקט שלא עבר בבחרותו בטכניון.

מנוע שני פעימות. בוכנה אחת.

הבוכנה בנקודה מתה עליונה.

במהלך סיבוב מלא של גל הארכובה הבוכנה משלימה מהלך של ירידה ועלייה חזרה.

כשהמנוע עובד זה קורה מהר מאוד. מהירות מצויה: 6,000 פעמים בדקה. 100 פעם בשניה(!)

עכשיו חייבים להבין שבעוד שתנועת גל הארכובה היא סיבובית ורציפה
הבוכנה לפי שמשנה כיוון מלמעלה למטה ולהיפך - חייבת לעצור מאתיים פעם בשנייה!

והיא לא עוצרת בבת אחת - היא מאיצה בדרך למטה מאיטה לפני הנקודה המתה התחתונה ועוצרת לשבריר שנייה למטה.

למטה היא נדחפת על ידי הפיצוץ. ומה מחזיר אותה למעלה? מה מחזיר אותה לתנועה?
האינרציה שבמסה המסתובבת.

אותו הדבר בנקודה המתה העליונה.

למסה המסתובבת יש תפקיד כפול: גם לשמור על התנועה בנקודות המתות ובמהלך העלייה וגם לשמור על כיוונה.
שאחרת בנקודות האלו המנוע עלול להיתקע או להתחיל להסתובב הפוך.