מה זה ה-user_config.ini ?
במדריך שלי רשום בדיוק מה לשלוח ל-Tracker ב-SMS, אתה רק צריך לבדוק מה ההגדרות שצריך לשלוח לאורנג בשביל זה ולהתאים למה שרשמתי.
מה זה ה-user_config.ini ?
במדריך שלי רשום בדיוק מה לשלוח ל-Tracker ב-SMS, אתה רק צריך לבדוק מה ההגדרות שצריך לשלוח לאורנג בשביל זה ולהתאים למה שרשמתי.
זה קובץ שיושב על המכשיר ויש בו את כל ההגדרות בין היתר של ה APN
שלום,
לאחר לא מעט בעיות בהגדרות של APM 2.5.2, עקבתי אחרי המדריך המפורט עד שהגעתי לבדיקה בשטח (עובד עם הגרסה האחרונה של ARDUCOPTER 3.1.2).
לאחר מעבר לARM והעלאת המצערת הקוואד פשוט עף שמאלה והתהפך, לא נגרם נזק רב (פרופלור אחד נשבר).
חשוב לציין שהמנועים מחוברים בכיוונים נכונים וגם הפרופלורים.
למישהו יש מושג מה יכולה להיות הבעיה?
תודה
כנראה שסדר חיבור המנועים לערוצים של ה APM אינו נכון.
תוריד את הפרופים ותפעיל מנועים בערך בשליש מצערת ותזיז את הכלי בכל הצירים וודא שהמנועים הנכונים מאיצים ומאיטים. כמו כן וודא שהמנועים מגיבים נכון לפקודות השלט.
אח"כ תרכיב מנועים ותחזיק את הכלי מעל הראש ובקש ממישהו שידרוך את הכלי וירים מצערת לבערך חצי שליש, תזיז את הכלי בכל הצירים אתה אמור להרגיש התנגדות.
XHover MXP230, TBS Discovery, Compass Atom 7HV, TwinStar II FPV, Trex 250SE,500ESP FBL, 550e BeastX, Mini Ellipse, Merlin, Cularis, Xeno ,P51d, Aurora 9 and not enough time (oldies: Stryker F-27Q, Easy Star, Telink SU-29, Fox, 450 Pro) Hagay
בדקתי שוב את כל החיבורים והכל מחובר תקין - הערוצים בשלט, היציאות לבקרי מהירות, החיבורים למנועים, והפרופלורים. תופעה מוזרה שאני רואה זה שאחרי הדריכה ברגע שאני מעלה את המצערת טיפה אני רואה ששני מנועים מתחילים לעבוד ושתיים נוספים מתחילים רק שאני מעלה עוד קצת את המצערת (ביצעתי כיול לכל הבקרי מהירות מול השלט).
וברגע שאני מנסה לסובבת קצת את הקוואד כאשר המצערת למעלה הוא לא מתנגד אלה הולך עם הכיוון שאליו אני מסובב.
יש למישהו עוד רעיונות בבקשה?
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
רציתי להדגיש שיש שתי בדיקות
האחת ללא פרופים והזזה של הכלי על הצירים השונים תוך התבוננות במנועים ווידוי שהמנועים הנכונים מאיצים ומאיטים כתלות באופן ההזזה.
השניה עם פרופים תוך שמישהו מחזיק את הכלי מעל הראש (כדי למזער נזק למקרה שיעוף פרופ או יקרה משהו)
בכל אופן לפי התאור בוודאות ערוצי מנועים לא מחוברים בסדר הנכון.
אני חושב שאני חודע מה קרה. היה תי לפני זה kk2 ושם מספור המנועים הולך אחרת לדעתי מ apm2.5. הכיוונים של המנועים נכונים אבל המספור שלהם כדי לחבר לבקר שונה. תודה על הכיוון :-)
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
אני חוזר מדגיש ומבהיר, לא יכול להיות שאתה ממליץ למישהו פה בפורום ולבאים אחריו בעתיד להחזיק רחפן מופעל עם פרופים בידיים!!!
הרי אפשר לנתח את תזוזות המנועים כתוצאה מהזזת הרחפן ולהבין אם הכל תקין מבלי לסכן את האצבעות!!
המלצה בנוסח זה היא לא אחראית, מסוכנת וגם לא נכונה, הרחפן יכול לברוח מהיד לפנים, לזרועות ולצלם!
XHover MXP230, TBS Discovery, Compass Atom 7HV, TwinStar II FPV, Trex 250SE,500ESP FBL, 550e BeastX, Mini Ellipse, Merlin, Cularis, Xeno ,P51d, Aurora 9 and not enough time (oldies: Stryker F-27Q, Easy Star, Telink SU-29, Fox, 450 Pro) Hagay
imac1 (15-02-2014)
אני מקפיד על בטיחות ואני עושה את זה ללא פרופים.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
למה לא יכול להיות ?
הכל כתוב במדריך של APM :
אתה מוזמן לשלוח לכותב המדריך הרשמי תיקון לפי ראות עינייך.
- Hold the copter firmly, safely above your head, then spin up the propellers to 1/3rd throttle and test that the copter is trying to keep itself level. It should push back when you tip it over in any direction. Give it some left/right/up/down stick inputs and feel whether the copter is reacting in the correct sense to these inputs
- Check that your copter knows what level is. With the copter on a flat surface connect to Mission Planner and ensure the artificial horizon display shows level
אני מצאתי את השיטה הזו בטוחה ונכונה ואני מבצע את הבדיקה הזו תמיד כשלב סופי לפני המראה של כלי חדש אחרי שעבר את כל הבדיקות האיפוסים והביקורות.
ועדיין אתה לוקח אחריות על כל מטיס פה ומאשים את המדריך של הAPM.
לא יכול להיות כי זה חסר אחריות וכבר יצא לי לראות תמונות של פצועים מהתחביב שלנו. לבא שנפצע אתה משלם פיצויים או שמראש תלמד אותו דרך לא מסוכנת!
אם אתה רוצה להמשיך לדון בנושא בטיחות פתח שירשור חדש. אני לא אעצור אותך.
אתה רוצה לעודד אנשים לחוסר בטיחות בפורום אני כן אעצור אותך.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
XHover MXP230, TBS Discovery, Compass Atom 7HV, TwinStar II FPV, Trex 250SE,500ESP FBL, 550e BeastX, Mini Ellipse, Merlin, Cularis, Xeno ,P51d, Aurora 9 and not enough time (oldies: Stryker F-27Q, Easy Star, Telink SU-29, Fox, 450 Pro) Hagay
אין מקום לדיון ושיח בנושא בטיחות יש דברים שפשוט לא עושים נקודה
ומי שרוצה לעשות אותם לפחות לא לגרום לפורום להיות אמצעי ל פרסום \ המלצה\ או לימוד לכאלה דברים
ויש דברים שנכתבים ב "דם" וזו הסיבה שמתייחסים אליהם כ כלל ברזל
חגי מחזק את דבריך
Team Zion
Hagay (15-02-2014)
יש סדרת בדיקות שצריך לבצע לפי המדריך באתר הרשמי.
אתה חושב שלא צריך לבצע בדיקה זו ?
יש עוד בדיקות שאתה חושב שלא צריך לבצע ?
אני פועל לפי ההוראות של המפתח, אשמח לשמוע לפי איזה הוראות אתה פועל .
כמו שכתבתי. בלי פרופים לשנות את זוית הרחפן ולבדוק שהסל"ד של המנוע הנמוך מתגבר
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
XHover MXP230, TBS Discovery, Compass Atom 7HV, TwinStar II FPV, Trex 250SE,500ESP FBL, 550e BeastX, Mini Ellipse, Merlin, Cularis, Xeno ,P51d, Aurora 9 and not enough time (oldies: Stryker F-27Q, Easy Star, Telink SU-29, Fox, 450 Pro) Hagay
אני לפחות , כיילתי גם את הקריוס גם אתה הAPM וגם את הנאזה בלי לשים מעל הראש ולבדוק התנגדות. לטעמי השיטה לא הכרחית וסתם גורמת לסיכון מיותר.
כמו שנאמר עדיף פרופ שבור או שתיים מאשר דם על הידיים...
עצור!!! יתכן ומגיע לך החזר ממס הכנסה.
Hagay (15-02-2014)
הבעיה הייתה כמו שרשמתי, סדר מנועים. יש הבדל בין מספור המנועים בkk2 למספור בapm. עכשיו הכיוונים נכונים, תודה לכולם. עכשיו שאלה נוספת: לפני הטסה ראשונה אני חייב לכוון pid? אם כן אז איך? והאם יש דברים נוספים שצריך לעשות לפני הטסב ראשונה? תודה, ירון
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
אם זה f450 אין כ"כ מה לגעת ב pid, הטסה ראשונה בעדינות תראה שלא רועד מדי, תתכונן אפילו לכבות מנועים אם משתולל, אם טס תקין, תבדוק קצת, כולל שמירת גובה (עדיין לא שמירת מיקום - לויטר) ואז תעשה auto tune זה מכוון לבד pid כשאתה בשמירת גובה - alt hold, ניתן לתקן עם השלט מיקום רחפן, שים לב שלי לפחות התהליך עם תיקונים ועם קצת רוח לקח בטריה שלמה.
לגבי כיוון מנועים , יש את הבדיקה מהטרמינל שבודקת את כל המנועים עם כיוון השעון, זה רשום במדריך ומיייד מראה על בעיה.
נערך לאחרונה על ידי sevet; 16-02-2014 בשעה 10:59:54.
שלום חברים,
היום יצאתי לטיסה הראשונה שלי על APM2.5.2, וזה התחיל בשתי דקות של תדהמה של יציבות באוויר לאחר המראה בstabilize mode.
מרוב התלהבות יכול להיות שהעברתי בטעות לALT HOLD ראיתי שלא קורה כלום והחזרתי לstabilize ותוך פחות משתי שניות הקוואד התחיל להתנדנד והתהפך.
אני חושב שהצלחתי להוריד לוג טיסה אבל אני לא מבין כלום ממה שרשום שם, האם מישהו יכול לעזור בבקשה לפענח את הלוג או לעזור לחקור מה קרה שם.
לא ברור לי גם איך אני מצרף את הלוג לתגובה שלי :-)
אשמח לקבל עזרה, תודה ירון
בהמראות ראשונות אתה צריך להגדיר על ערוץ 6 / CH6 את ה-Rate Roll שזה ה-PID הכי חשוב (ה-Rate pitch מקושר אליו), אם יש רעידות להוריד את הערך (0.15 ברירת מחדל) , אם מגיב לא משהו להעלות את הערך, מצאתי שמציאת "עמק השווה" לערך הזה בד"כ מסדר את רוב בעיות ההתנהגות.
באופן כללי ניתן גם להוריד את ה-Stabilized Roll, יוצאת תוצאה דומה, הנה דוגמא לאיך לעשות:
http://copter.ardupilot.com/wiki/ac_rollpitchtuning/
בכל מקרה, למא משנה כמה מדהים הוא טס תהייה מוכן להעביר ל-Stabilized, תתאמן על זה ביבש, תהפוך את זה לאינסטינקט, אני מעביר דווקא ל-Alt Hold זה מוד שלא איכזב אותי אף פעם, רק הנחיתות קשות איתו לפעמים.
נערך לאחרונה על ידי sevet; 20-02-2014 בשעה 10:53:26.
תודה על העזרה, כמה שאלות נוספות:
1) איך אני עושה auto level, כיוון הPID האוטומטי?
2) אין לי רעידות או תגובה בעייתי, האם שווה עדיין לשחק בPID? אם כן, איך מגגירים את ערוץ 6 לטובת זה?
3) אני מטיס רק עם Stabilized וAlt Hold, מאיזה גובה הAlt Hold עובד? בגובה של כ3 מטר לא היה נראה כאילו מוד זה עובד כי הקוואד לא שמר גובה יציב אז העברתי חברה למוד יציב.
4) איך אני מעלה פה קובץ לתגובה? אני רואה אופציה להעלות רק וידאו\תמונה\לינק?
תודה