
נכתב במקור על ידי
bendisar
אז ככה:
ה-150DFC זה מסוק המיקרו שטס הכי טוב, ומתרסק הכי רע:
הגדולה של המסוק הזה מגיעה מהמערכת פלייברלס שלו, שמספקת תחושה מאוד "נעולה" בהטסה שלו. היא קלה לכיוון ונותנת אפשרויות כיוון מתקדמות. להטיס אותו באמת מרגיש כמו להטיס מסוק 450 קטן.
הוא טס ממש יפה, הבעיה מגיעה ברגע שהוא פוגש את הריצפה.
בניגוד למסוקי מיקרו אחרים, כמעט כל ריסוק יגרור החלפה של מינימום ספינדל וציר ראשי במקרה הקל, ובמקרה הקשה גם להבים, סקידים, חופה ואולי גג"ש של סרוו.
הוא מאוד חזק לגודלו, ומאוד זריז מה שנותן לבצע איתו 3D בקלות, מצד שני אם מורידים את הסל"ד ל-80% הוא הופך למסוק מאוד רגוע ונחמד להטסה ולהקפות.
הבעיה היא עוד פעם- שבריסוקים נגרם לו הרבה נזק, והוא גם מאוד רגיש לסט אפ לא נכון/וויבראציות/סוואש לא מאוזנת וכו'.
עכשיו לעניין של הגאווי X5 VS Trex 550DFC. חשוב להבים שההשוואה היא לטירקס היא מדגם ה-DFC ומעלה (הדגם העדכני ביותר הוא ה-DFC PRO, כי אליין מאוד אוהבים להוסיף כמה שיותר אותיות למסוקים שלהם)
ה-X5 כמו כל המסוקים של גאווי, הוא מסוק מאוד קומפאקטי וקשיח. הוא טס יפה מאוד ומדוייק מאוד (כמובן בהנחה שיש סט אפ איכותי) והוא בנוי כמו בטון, חזיתי בכמה ריסוקים של X5 ובד"כ הם יוצאים עם נזק מזערי. המסוק הזה
בנוי באופן טיפוסי לגאווי- שילדות צרות וקשיחות ביותר שמגנות טוב מאוד על כל מה שבפנים.
החיסרון היחיד שאני רואה אצל הגאווי X5 אל מול הטירקס 550 הוא פשוט מאוד- הגודל.
הX5 הוא מסוק 550 קטן, שיכול לסובב להבי 520 במקסימום
הטירקס 550DFC נראה ענק לידו, בגלל שהוא מסוק 550 גדול, יש לו בום של מסוק 600, חופה ארוכה במיוחד ומכלולי ראש וזנב של הטירקס 600. האורך הכולל שלו הוא 2-3 ס"מ מהטירקס 600 בלבד, מה שנותן לו נוכחות רצינית באוויר.
הוא גם יכול לסובב להבי 550, ותיאורטית להבי 600 (לא מומלץ על 6 תאים!)
מגיע עם סט אפ טוב בקומבו, פרט למערכת 3GX, שאותה מומלץ להחליף במערכת אחרת וטובה יותר, VBAR,SKOKOOM, IKON וכו'.
הבעייה של ה-550- הוא סובארו. כלומר שהוא מגיע עם קצת בעיות שכולן מפורטות בשרשור בנייה שלי.
מרכז כובד אחורי- ניתן לסדר ע"י הזזת הסוללה קדימה
יחס הנעה נמוך מידי לזנב- מפרייע בעיקר ל-3D, אני החלפתי ליחס הנעה הישן והמהיר יותר, ואחרי 50 טיסות ניטחן לי הגג"ש באוויר, ואז חזרתי ליחס המקורי והנמוך, לזנב אין מספיק סמכות להחזיק תחת עומס קשה על הזנב
עם היחס הזה.
יכול להיות גם שניטחנו לי הקורונות בגלל שהגיין של הגוברנר היה גבוה מידי, מה שהעמיס על כל הגג"שים.
אבל בסופו של דבר אני מאוד נהניתי מהטירקס 550 שלי, הוא אמנם גדול וכבד, אבל הוא טס מדהים, מסוק מאוד יפה ומאוד מדוייק באוויר. הוא גדול בצורה משמעותית מה-X5 ובגלל זה לא התחרטתי עליו לרגע. הטסתי אותו עם סט אפ מקורי חוץ מהמערכת FBL
כאשר אני השתמשתי באיקון
ועכשיו אני עובר ל-700 של אליין, שגם הוא לא מסוק מושלם, אבל התמורה לכסף מאוד גבוהה, אז אני צריך להחליף בקר, ולשים מערכת FBL נורמאלית, וגם להחליף להבי זנב. אבל בסופו של דבר אני אקבל מסוק 700 טוב במחיר שפוי.
אני מניח שאם הייתי מוצא X7 יד שנייה במחיר ומצב טוב הייתי כנראה הולך עליו