
נכתב במקור על ידי
roydor
האיזון לא מסובך, צריך לדעת כמה פרטים חשובים ואז זה דומה לכל גלשון אחר.
בתוך התחלה הגה הגובה (V TAIL) מודבק עם הטייה של 1.5 מ"מ ימינה. זה חשוב מאד, בלי זה הטיסן הולך ישר לתוך הרצפה!!!
הפרש הזוויות בין הגה הגובה לכנף נע סביב 1.5 מעלות ומרכז הכובד קדמי, סביב 40%.
כל זה מכון לטיסן לימניים, שמאחלי יצטרך להפוך הכל.
הטיסן נזרק שמאלה וגולש ימינה. בכנף הפנימית לסיבוב יש מאזנת קטנה, למעשה לוח שמבלזה 1.5 מ"מ משויף דק מלפנים ועבה בשפת הזרימה, מהווה את הפיתול הנדרש כדי להסתובב כמו שצריך בטרמיקות.
לאחר הזריקה הטיסן צריך להרים את האף ולהתברג שמאלה. חצי סיבוב עד שלושת רבעי סיבוב. במידה ולא מרים את האף, מוסיפים הגה גובה, במידה וסוגר יותר מדי סיבוב, מורידים הגה גובה.
במקביל מוסיפים או מקטינים הטייה בגה הכיוון (התחתון) על מנת שיעלה בסיבוב. מתחילים ללא הטייה בכלל, לרב צריך מעט הטייה ימינה, יותר מדי שמאלה והטיסן יעשה יכניס אף לכיוון הרצפה, יותר מדי ימינה ויעלה ישר למעלה ויזדקר (לא יצא מהזריקה).
יותר מדי הגה גובה ויותר מדי כיוון ימינה והטיסן נתלה אחרי רבע סיבוב או עושה תמרון מוזר ונתלה מעל הראש.
יתור מדי הגה גובה ויותר מדי הגה כיוון שמאלה והטיסן יטפס בבורג ויפסיד גובה או יכנס בקרקע
יותר מדי הגה כיוון ימינה ולא מספיק הגה גובה והטיסן יפנה ימינה וייתלה.
יותר מדי הגה כיוון שמאלה ולא מספיק הגה גובה והטיסן ילא יסגור סיבוב וישאר נמוך מאד.
לחאר שהזריקה מכוונת והטיסן יוצא טוב מכוונים את הגלישה, משקולת באף למנוע סטולים, להוריד עופרת עם צולל, בשלב הזה לא נוגעים יותר בהגה הגובה.
להידוק פנייה מוסיפים משקולת בכנף הפנימית לסיבוב, לא נוגעים בהגה הכיוון.
ככלל, בגלשונים (גם קלע) ההגאים משמשים לכיוון הטיפוס ואיזון משקלי לגלישה.