זהו הספיריט שלי מוכנה לציפוי, אז החלטתי לעשות לה בוק קטן ולהעלות
עכשיו השאלה אם אני אספיק לסיים בזמן לסופש הזה או שזה יחכה לסופש הבא...
וגם עוד אין לי מושג איפה אני אטיס אותה בפעם הראשונה ואיך...
זה הדאון הראשון שאני מטיס
זהו הספיריט שלי מוכנה לציפוי, אז החלטתי לעשות לה בוק קטן ולהעלות
עכשיו השאלה אם אני אספיק לסיים בזמן לסופש הזה או שזה יחכה לסופש הבא...
וגם עוד אין לי מושג איפה אני אטיס אותה בפעם הראשונה ואיך...
זה הדאון הראשון שאני מטיס
זה לא עלה משום מה...
זה מיועד לצוק?
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
כן, אין לי כרגע דרך אחרת להרים אותו
יפה יפה... ממש נוסטלגיה
בכל מקרה הכי טוב שתטיס דאון בפעם הראשונה אם מישהו מיומן בהטסת דאונים - לא כי זה קשה אלא מהסיבה שאתה לא רגיל אילו, אין מנוע שמושך אותך למעלה, התגובות של הדאון שונות משל טיסן ממונע, ערך הגלישה גבוה יותר וכו'...
האמת שאם אין לך בבסיבה מישהו אם ווינץ'\כבל,הי-סטארט אז עדיף שתלך לצוק, שם יהיה לך הרבה יותר קל להתרגל לדאון ולא תהיה מוגבל בזמן טיסה (כל עוד יש רוח), אחרי שתתרגל אליו אז כמו שאמרתי בשירשור הקודם שלך - אין לי שום בעיה לעזור לך וללמד אותך לתפוס טרמיקות כדי שתרגיש מה זה הטסה אמיתית.
מה שכן לפני שאתה הולך להטיס אותו מאד מאד חשוב להקפיד על מרכז כובד! בדאונים זה הדבר הכי חשוב ובא לידי ביטוי בצורה הרבה יותר קריטית מאשר בטיסנים ממונעים.
כשתהיה מוכן להטיס אותו אז תפרסם כאן בפורום ויקפצו אליך כמה אנשים אז שלא תהיה מודאג (ואם אני אהיה פנוי באותו זמן אז כמובן אגיב בהתאם).
איתן.
תתחדש נראה יפה
לא היה כדי ללכת על דאון עם מנוע לפעם ראשונה?...
ואתה יכות לשים מגדל עם מנוע כדי להעלות אותו לאויר
פעם היה קונודור שככה היה עולה אני חושב שהמגדל עוד אצלי אני צריך לבדוק אם אתה רוצה (רק אני לא מבטיח)![]()
נערך לאחרונה על ידי shvartzi; 14-04-2009 בשעה 19:03:41.
אין לי מושג... הקיט הזה יושב לי על המדף כמעט גמור כבר שנה וחצי, נדמה לי שקניתי אותו לפני שנתיים ורק עכשיו אני מסיים אותו.. בינתיים עשיתי ניסיון ראשון לצפות את הכנף ואני קצת מתבאס מהציפויים שקניתי, החלטתי לחסוך על מונוקווט ולקנות ציפוי סיני לפי מטר ואני לא ממש מסתדר איתו...
אני אעשה עוד ניסיון ומקסימום אני אחזיר אותו ואקח מונוקווט במקום...
ככל הנראה הוא יהיה מוכן רק לשבת הבאה... למרות שיש סיכוי קלוש שיהיה מוכן לשבת הזו
תתחדש
זה באמת נוסטלגיה! זה הדאון הראשון שבניתי כשנכנסתי לתחום.
הדאון ממש כיף להטסה - מזכיר את הג'נטל ליידי בהתנהגות ונראה הרבה יותר טוב.
שני דברים חשובים:
1. לפני שאתה מצפה את הכנף תוודא שהיא מספיק חזקה לכפיפה.
אצלי הכנף התקפלה בעליה עם כבל (בריצה, ולא עם ווינץ'), וזה קרה בגלל שהדבקנו חציצים רק מצד אחד של הקורות, ולא משני הצדדים ולכן היא היתה חלשה.
2. ראיתי שלא בנית גיאודטים בהגאים. כדאי שתוסיף אותם כדי לחזק את ההגאים לפיתול.
זה דאון מדהים!!!
אבא שלי בנה אותו לפני 15 שנים והוא היה מעלה אותו בעזרת כבל או מנוע עם מגדל על הכנף.
הוא הפסיק להטיס אותו אחרי בערך שנה ומאז הוא שוכב על המדף ומעלה אבק
לפני בערך חודש וחצי החלטנו לחתוך את החלק הקדמי של האף ושמנו לו מנוע חשמלי קטן שמשך אותו למעלה כמו גדול והוא טס מלא זמן ללא מנוע רק עם טרמיקות והיינו ממש מרוצים.
אבל בטיסה השניה בהמראה הוא עבר טראומה והתנגש עם טיסן אחר באווירהיה ממש מבאס אבל עוד יש לנו את התוכניות ויום יבוא ונבנה כזה חדש כי זה דאון מדהים!!!
אתה תהנה ממנו 100%
![]()
נראה טוב תתחדש
תודה לכולכם, מה זה גיאודטים?
גיאודטים אלו צלעות המוצבות באלכסון - וכך הן מחזקות את החלק לפיתול.
לדוגמה:
בכנף למשל, מבנה הקופסה הוא זה שמחזק את הכנף לפיתול במקום גיאודטים או קורה עגולה (צינור).
ההגאים עצמם נראים חזקים, אבל יכול להיות שהם לא חזקים מספיק לפיתול.
התוספת לחוזק היא גבוהה יחסית למשקל המועט שהם מוסיפים.
ב-Spirit שלי היו גיאודטים (גם הופיעו בתוכנית).
הגיאודטים יחזקו בצורה המקסימלית כאשר יוצבו ב-45 מעלות, אבל גם בצורה ששרטתי, תוספת החוזק תהיה משמעותית.
![]()
נערך לאחרונה על ידי Liav; 15-04-2009 בשעה 01:22:07.
שמע, הלכתי לפי התוכנית ולפי החוברת הוראות ואני די סומך על גרייט פליינס שהם יודעים את העבודה שלהם, היה לך ספיריט או ספיריט 100?
אני אבדוק מחר שוב בחוברת ובתוכנית ליתר בטחון לראות שלא פספסתי משהו אבל למיטב זכרוני עברתי על כל השלבים וזה לא הופיע
תודה בכל אופן
היה לי את הספיריט - 2 מטרים מוטת כנף.
אז כנראה שבאמת לא פספסת את הגיאודטים בהוראות...
כמו שכבר ציינתי, במקומך הייתי בודק את חוזק ההגאים ומחליט בעצמי אם יש צורך להוסיף גיאודטים - אני בכל אופן מסתמך על ההוראות, אבל אף פעם לא סומך עליהן לגמרי בעיניים עצומות בלי לחשוב על רעיונות לשיפור, אפילו אם מדובר בחברה רצינית כמו Great Planes.
אוי.. אני זוכר את זה..
"ליאב: יאללה דרימר תתחיל לרוץ הכי חזק ומהר שאת היכול"
"דרימר: אתה בטוח? אני יכול לרוץ כמו ארנב מפגר על ספידים"
"ליאב: כן כן הקורה היא בטון בניתי אותה כמו ד2"
"דרימר: אתה ביקשת.. אני מתחיל לרוץ כמו מפגר"
כמה שניות אחרי זה כשהטיסן כמעט בשיא הגובה אני מרגיש רעד מטורף בחוט ושבירה מפחידה, הכנף נשברה ליד השורש.
ליאב הצליח להנחית את הטיסן כמעט ספוט עם כנף אחת.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
נראה לי שהכנסת אותו לסרטים (ועכשיו הוא יהיה עוד יותר בסרטים)...
הטיסן שהתקפל כשאתה רצת, לא היה הספיריט, אלא דאון אחר קודם כל.
את הספיריט לא הצלחתי להנחית כי לא היו לי מאזנות. אחרי שהכנף התקפלה, הטיסן פשוט עשה ספירלה לאדמה ללא שליטה בכלל והטיסן הלך טוטאלוס.
דרימר, אולי קצת נסחפתי בזמנו ובגלל זה לקחתי את הטיסן לגבול היכולת שלו.
אגב, אמרתי לך משהו בסגנון של "תרוץ מהר, אבל שים לב למתח, ותאט אם אתה רואה שהוא מתחיל לעלות בפתאומיות", אבל לא משנה, הטיסן היה מתקפל מתישהו בגלל כשל מבני בקורה.
לא קראתי את כל הדגובות אבל הדאון ניראה ממש מדהים חייב לציין
בהצלחה בהטסה שלו![]()
לי לא תהיה בעיה של אבדן מאזנות כי גם ככה בניתי אותו בלי מאזנות![]()
נראה יפה.
איך פתרת את בעית הרווח בין הכנפים ?
שייפתי קצת את השאריות אפוקסי שהיו על המוט באמצע, זה די עזר, וחוץ מזה שכלוחצים את הכנפיים חזק אחת על השניה זה מסתדר די בסדר