שלום חברים.
הרכב האחרון שקניתי הינו של חברת שומאכר האנגלית- Schumacher K1 aero. מדובר בבאגי 1/10 4X4 בעלת הנעת רצועות.
אז לפני שאני אכתוב על הפרוייקט אני רק אגיד שמדובר ברכב שונה מרוב המכוניות בקטגוריה בגלל שהוא מונע על ידי רצועות שזה דבר "שנוי במחלוקת". לאחר נסיון של אחרים במסלול החלטתי לקנות ואני לא מתחרט לשנייה. הרצועות מאוד אמינות ועושות הכול נורא פשוט.
בשביל להגיע לדיף הקדמי או האחורי צריך לפתוח סך הכל ארבעה ברגים, ויש הרבה פחות חלקים שיכולים להיכשל.
וחוץ מעניין הרצועות הרכב עצמו איכותי ביותר מבחינת חומרים, גימור, הנדסה והתאמת החלקים. מומלץ בקיצור.
אז לנושא:
בזמן האחרון רוב הרכבים החדשים שיוצאים בקטגוריה הזאת באים עם דיפ מרכזי לעומת סליפר והנעה שווה וקבועה קדימה אחורה. אז חשבתי- היי, למה לא לבנות דיפ מרכזי לשומאכר?!
אז יש שני סיבוכים עיקריים בלבנות את הדיפ:
א. בשונה מדיף רגיל שבו הOut drives יוצאים מכל צד של בית הדיפ, אני הייתי צריך ששניהם יצאו באותו צד (שימו לב איך הרצועות הן אחת ליד השנייה ורק אז הספור) וזה היה המכשול התכנוני העיקרי.
ב. יש מעט מאוד מקום והכל נורא צפוף לכן הדיפ כדורי ולא עם סטאליטים.
התכנון והמידול בסוליד נעשו בעזרת חבר מוכשר וככה הדיף נראה:
ותמונת חתך:
אז בעצם במקום שכל דיסקה שלוחצת על הכדוריות תצא מכל צד של הספור, לדסקה אחת יש ציר שעובר דרך הדיסקה השנייה ולכל אחת מהדיסקות מחובר פולי וככה הפולים הם אחד לצד השני.
חוץ מזה צריך גם קפיץ שיפעיל לחץ על הדיסקות, והוא ממוקם בהמשך המוט של הדסקה הראשונה והוא לוחץ על מרכז המיסב הימני, שלוחץ על שרוול אלומניום שעובר דרך הפולי הימני, שלוחץ על מיסב לחץ שלוחץ על הדסקה השנייה.
פרטים נוספים:
א. הכדוריות הן 3.5 מ"מ, אני מקווה שהבלאי שלהן לא יהיה מהיר כמו של כדוריות בדיפ סטנדרטי שם הן בקוטר 2.6 אם אני זוכר נכון.
ב. יש שני מייסבים בדיפ עצמו כדי שהכל יסתובב חלק ומדוייק.
ג. הספור גיר היה במקור 48P אבל חשבתי שאולי זה לא ישרוד אז עשיתי גם ספור 32P שהשיניים שלו גדולות משמעותית.
ד. בדיסקה עם המוט עשינו תעלה בשביל גריז.
ה. בגלל שהכל נורא צפוץ נאלצנו לחסוך כמה שאפשר בעובי חומר ונלחמו על עשריות מ"מ אבל בסופו של דבר החלקים יצאו מספיק חזקים וקשיחים.
ו. בנינו את הבית של הכדוריות ככה שהן "יקליקו" פנימה ולא סתם ישבו בקדח. זה יותר נוח בהרכבה/פירוק ו"מייצב" את המכלול.
ז. עשינו שני סוגי בתי דיפ, אחד רגיל עם מקום ל12 כדוריות, ואחד שאמור לגרום לדיפ לעבוד כמו "דיפ מוגבל החלקה":
הרעיון הוא שבהאצה חזקה הכדוריות יתקעו קצת בתוך החריץ ובגלל החיכוך המוגבר פחות כוח יעבוד לגלגלים הקדמיים. אני אעדכן אם זה באמת עובד בהמשך.
גם פה יש תעלה פנימית כדי שהכדורית לא תיפול החוצה.
עכשיו לאיך אני מייצר את זה- את הדיסקות שלוחצות על הכדורים נתתי למישהו שיחרוט לי, ואת בתי הדיפ, הספור, הפולים והמכסה מהצד השני הדפסתי במכונת SLS שיכולה להגיע לדיוקים גבוהים במיוחד, והמייסבים קנויים כמובן.
החלקים מגיעים בצבע לבן אז צבעתי אותם על ידי בישול במים רותחים עם צבע טקסטיל.
החלקים מפלדה:
פה יש את כל שאר התמונות:
https://plus.google.com/photos/10585...Lq3qr-XsurR6wE
החלקים מתאימים אחד לשני בצורה מושלמת ויחד עם זאת יש לי מרחק של בערך 0.1 מ"מ בין הספור לTOP DECK וזה כל כך קרוב גם לתושבת מנוע- צפוף ביותר בקיצור.
ככה הדיפ נראה לאחר הרכב בתוך הרכב:
יצא מגניב ביותר, וללא ספק הפרוייקט הכי מסובך הנדסית שלי עד עכשיו, מזל שהיה מי שיעזור לי
עוד לא יצא לי לבדוק את זה במסלול, מקווה שבשישי הזה.