שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8

נושא: דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    SOMEWHERE IN THE צפון.
    הודעות
    2,909
    תודה!
    290
    הודה 230 פעמים ב 209 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

    שלום חברים.
    הרכב האחרון שקניתי הינו של חברת שומאכר האנגלית- Schumacher K1 aero. מדובר בבאגי 1/10 4X4 בעלת הנעת רצועות.



    אז לפני שאני אכתוב על הפרוייקט אני רק אגיד שמדובר ברכב שונה מרוב המכוניות בקטגוריה בגלל שהוא מונע על ידי רצועות שזה דבר "שנוי במחלוקת". לאחר נסיון של אחרים במסלול החלטתי לקנות ואני לא מתחרט לשנייה. הרצועות מאוד אמינות ועושות הכול נורא פשוט.
    בשביל להגיע לדיף הקדמי או האחורי צריך לפתוח סך הכל ארבעה ברגים, ויש הרבה פחות חלקים שיכולים להיכשל.
    וחוץ מעניין הרצועות הרכב עצמו איכותי ביותר מבחינת חומרים, גימור, הנדסה והתאמת החלקים. מומלץ בקיצור.


    אז לנושא:
    בזמן האחרון רוב הרכבים החדשים שיוצאים בקטגוריה הזאת באים עם דיפ מרכזי לעומת סליפר והנעה שווה וקבועה קדימה אחורה. אז חשבתי- היי, למה לא לבנות דיפ מרכזי לשומאכר?!
    אז יש שני סיבוכים עיקריים בלבנות את הדיפ:
    א. בשונה מדיף רגיל שבו הOut drives יוצאים מכל צד של בית הדיפ, אני הייתי צריך ששניהם יצאו באותו צד (שימו לב איך הרצועות הן אחת ליד השנייה ורק אז הספור) וזה היה המכשול התכנוני העיקרי.
    ב. יש מעט מאוד מקום והכל נורא צפוף לכן הדיפ כדורי ולא עם סטאליטים.

    התכנון והמידול בסוליד נעשו בעזרת חבר מוכשר וככה הדיף נראה:


    ותמונת חתך:


    אז בעצם במקום שכל דיסקה שלוחצת על הכדוריות תצא מכל צד של הספור, לדסקה אחת יש ציר שעובר דרך הדיסקה השנייה ולכל אחת מהדיסקות מחובר פולי וככה הפולים הם אחד לצד השני.
    חוץ מזה צריך גם קפיץ שיפעיל לחץ על הדיסקות, והוא ממוקם בהמשך המוט של הדסקה הראשונה והוא לוחץ על מרכז המיסב הימני, שלוחץ על שרוול אלומניום שעובר דרך הפולי הימני, שלוחץ על מיסב לחץ שלוחץ על הדסקה השנייה.

    פרטים נוספים:
    א. הכדוריות הן 3.5 מ"מ, אני מקווה שהבלאי שלהן לא יהיה מהיר כמו של כדוריות בדיפ סטנדרטי שם הן בקוטר 2.6 אם אני זוכר נכון.
    ב. יש שני מייסבים בדיפ עצמו כדי שהכל יסתובב חלק ומדוייק.
    ג. הספור גיר היה במקור 48P אבל חשבתי שאולי זה לא ישרוד אז עשיתי גם ספור 32P שהשיניים שלו גדולות משמעותית.
    ד. בדיסקה עם המוט עשינו תעלה בשביל גריז.
    ה. בגלל שהכל נורא צפוץ נאלצנו לחסוך כמה שאפשר בעובי חומר ונלחמו על עשריות מ"מ אבל בסופו של דבר החלקים יצאו מספיק חזקים וקשיחים.
    ו. בנינו את הבית של הכדוריות ככה שהן "יקליקו" פנימה ולא סתם ישבו בקדח. זה יותר נוח בהרכבה/פירוק ו"מייצב" את המכלול.
    ז. עשינו שני סוגי בתי דיפ, אחד רגיל עם מקום ל12 כדוריות, ואחד שאמור לגרום לדיפ לעבוד כמו "דיפ מוגבל החלקה":


    הרעיון הוא שבהאצה חזקה הכדוריות יתקעו קצת בתוך החריץ ובגלל החיכוך המוגבר פחות כוח יעבוד לגלגלים הקדמיים. אני אעדכן אם זה באמת עובד בהמשך.
    גם פה יש תעלה פנימית כדי שהכדורית לא תיפול החוצה.

    עכשיו לאיך אני מייצר את זה- את הדיסקות שלוחצות על הכדורים נתתי למישהו שיחרוט לי, ואת בתי הדיפ, הספור, הפולים והמכסה מהצד השני הדפסתי במכונת SLS שיכולה להגיע לדיוקים גבוהים במיוחד, והמייסבים קנויים כמובן.





    החלקים מגיעים בצבע לבן אז צבעתי אותם על ידי בישול במים רותחים עם צבע טקסטיל.
    החלקים מפלדה:




    פה יש את כל שאר התמונות:
    https://plus.google.com/photos/10585...Lq3qr-XsurR6wE


    החלקים מתאימים אחד לשני בצורה מושלמת ויחד עם זאת יש לי מרחק של בערך 0.1 מ"מ בין הספור לTOP DECK וזה כל כך קרוב גם לתושבת מנוע- צפוף ביותר בקיצור.
    ככה הדיפ נראה לאחר הרכב בתוך הרכב:





    יצא מגניב ביותר, וללא ספק הפרוייקט הכי מסובך הנדסית שלי עד עכשיו, מזל שהיה מי שיעזור לי
    עוד לא יצא לי לבדוק את זה במסלול, מקווה שבשישי הזה.
    מתן.

    שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.

  2. המשתמשים 2 הודו ל ebay007 על הודעתו:

    nadavz (19-03-2015),רן ענבר (19-03-2015)

  3. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    מיקום
    Arad, Israel, Israel
    הודעות
    1,008
    תודה!
    34
    הודה 12 פעמים ב 12 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

    וואו, כל הכבוד!!!


    Sent from my GT-I9500

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    Oct 2011
    מיקום
    פ"ת
    הודעות
    1,585
    תודה!
    69
    הודה 102 פעמים ב 87 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

    מדהים!
    כל הכבוד!
    רחפן F450 כולל ציוד FPV מלא למכירה!


    שלט - flysky fs-gt3b

    מכוניות:
    Kyosho Inferno ST NITRO
    kyosho Inferno st-rr electric

    mugen mbx5 NITRO

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    10,083
    תודה!
    1,390
    הודה 1,344 פעמים ב 1,118 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

    א. כל הכבוד על התכנון החשיבה והביצוע.
    זה פרוייקט יחודי או שראית אותו איפה שהוא?
    ב. תודה על הסקירה.
    ג. דווח בהמשך על הביצועים...

    רן ענבר

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    SOMEWHERE IN THE צפון.
    הודעות
    2,909
    תודה!
    290
    הודה 230 פעמים ב 209 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

    פרוייקט יחודי לגמרי. אף אחד מעולם לא עשה דיפ מרכזי לרכב הזה. (אולי חוץ משומאכר עצמם, אבל גם לא מגלים בינתיים)

    היום אני אמור לקבל בית דיפ עם חורים קטנים בעשירית כדי שיהיה לכדוריות יותר חיכוך וזה אמור להיות כאילו הייתי שם שמן סמיך יותר בדיפ שמן.
    מתן.

    שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    SOMEWHERE IN THE צפון.
    הודעות
    2,909
    תודה!
    290
    הודה 230 פעמים ב 209 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

    הנה סרטון שמראה את זה עובד:
    מתן.

    שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.

  8. המשתמשים הבאים אמרו תודה לebay007 על הודעתו:

    maozasaf (20-03-2015)

  9. #7
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    SOMEWHERE IN THE צפון.
    הודעות
    2,909
    תודה!
    290
    הודה 230 פעמים ב 209 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

    אתמול הסעתי וזה לא רע!
    הבעיה העיקרית היא שאין לדיפ מספיק התנגדות (כאילו היה שם שמן דליל מאוד אם זה היה דיפ שמן) אז אני אייצר בית דיפ חדש עם חורים קטנים ב0.1 כדי להוסיף חיכוך בין הכדוריות לקייס.
    מתן.

    שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.

  10. #8
    תאריך הצטרפות
    Mar 2015
    הודעות
    17
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: דיפ כדורי מרכזי לשומאכר K1 aero- תכנון ובנייה עצמית

    מגניב לגמרי.
    אני צריך כזה בקנה מידה מלא לג׳יפ שלי.

נושאים דומים

  1. טיסן טריינר/ספורט מקאפה - תכנון ובניה עצמית וטיסת בכורה
    על ידי pomerus בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 22-11-2012, 18:00:01
  2. רחפן כדורי
    על ידי ShaharBD בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 11-01-2012, 16:09:27
  3. [שרשור בניה] טיסן מפוליגל / קאפה (בניה עצמית כלל תכנון עצמי.)
    על ידי ram130111 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 25-08-2010, 17:05:07
  4. [מדליק] ללקק את האצבעות -תכנונים ובנייה עצמית של מסוקים
    על ידי ZvikaF בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 02-12-2008, 10:38:42
  5. היכן ניתן להשיג כדורי מתכת לאיזון?
    על ידי אליקופטר בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 06-09-2008, 09:23:56

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •