שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15

נושא: סוללה למקלט. LIPO או סוללת LIFE

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    465
    תודה!
    18
    הודה 166 פעמים ב 104 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: סוללה למקלט. LIPO או סוללת LIFE

    הינה קיצור ליכולות, לכוח ולמגבלות של כל סוללה והכימיה שלה.
    למרות שצפיפות האנרגיה שיש בסוללה זה דבר עליון, יש לזקוף לסוללות תכונות אחרות כמו שירות.
    סוללות הנייקד הן הסוללות הנטענות הראשונות בגודל הקטן (לא כמו מצברי הרכב שהיו עד אז) והן בעצם קבעו סטנדרט מסוים שאליו כל שאר הסוללות האחרות בקטגוריה זו מושוות אליו.
    אני חייב לציין שכמו שזה נראה היום המגמה היא בהחלט סוללות שמתבססות על כימיית הליתיום.


    ניקל קדימיום- בודרת אך בעלת צפיפות אנרגיה בינונית. נייקד משמשת בעיקר היכן שחיי מדף ארוכים, קצב שחרור אנרגיה גבוה ויכולת לעמוד בטמפרטורות גבוהות מתבקשים.
    המטרה העיקרית של סוללה זו היא רדיו דו כיווני RC, ציוד ביו-מכאני וכלי עבודה.
    סוללות אלו מכילות רעלים

    ניקל מטאל היידריד- סוללה בעלת צפיפות אנרגיה גבוהה יותר בהשוואה לנייקד אבל על חשבון חיי מדף. אין רעלים בסוללה זו.
    יישום, טלפונים ניידים, מחשבים ניידים.
    רבים רואים בסוללה זו כקרש הקפיצה לסוללות המבוססות על ליתיום.

    מצברים- הסוללה בעלת שיעור החיסכון הגבוה ביותר, מיועדת לצרכנים גדולים במיוחד אבל זה בא על חשבון משקל, כלומר לא היכן שמשקל הוא מאוד חשוב.
    מצברים אלו הם הבחירה המושלמת ליישומי ביה"ח כמו כיסאות גלגלים, נורות חירום וכדומה...מצברים אלו לא יקרים ומאוד קשיחים, מצבר זה משמש תחום מאוד מסוים שיהיה להחליף אותו באיזה תחליף אחר כיום.

    ליתיום יון- הסוללה בעלת ההתפתחות הגדולה ביותר המציעה צפיפות אנרגיה גבוהה מאוד במשקל נמוך, אך מצריכה מעגלי אבטחה (רגולאטורים למיניהם) לטובת בטיחות בהפעלת הסוללה.
    אין סוף יישומים.
    טבלה 1 מתמצתת את התכונות של הסוללות הנפוצות הללו.
    המספרים מתבססים על ממוצעים בלבד.

    ליתיום יון מחולק לשלוש קבוצות:
    קובלט, COBALT סימנו Co המסורתי שלרוב משתמשים בו לסלולאריים.
    מנגן, MANGANESE סימנו Mn שמניע כלי עבודה איכותיים מאוד.
    זרחן, PHOSPATE סימנו H3PO4 שבעצם מתחרה פנים אל פנים עם הקובאלט.
    ליתיום יון פולימר, לא רשום כמערכת נפרדת, המבנה המיוחד שלו עדיין מתפקד באותה דרך וצורה כמו הקובאלט.

    ההתנגדות הפנימית של פאק סוללות גדלה ככול שהמילי אמפר בסוללה גדל.
    החיבורים ומספר הסוללות גם כן. רגולאטור או מעגל בטיחות יכול להוסיף עוד 100 מיליוואט.
    מבוסס על גודל סוללה 18650 . גודל סוללה ועיצובה יכול לקבוע את ההתנגדות הפנימית שלה. פאקים גדולים יכולה להיות בהם התנגדות של יותר 15 אום.
    אורך חיים מבוסס על כך שהסוללה מקבלת תחזוקה שוטפת רגילה.
    אם תבצעו פריקה של הסוללה בצורה מחזורית, הדבר עלול להוריד את חייה עד פי שלושה.
    חיי המדף הסייקלים מבוססים על עומק הפריקה של הסוללה. פריקה נמוכה מקנה לסוללה סייקלים רבים יותר מאשר פריקה עמוקה שלה.
    הפריקה העצמית של הסוללה היא גבוהה מאוד ישר אחרי טעינה, לאחר מיכן הוא נעלם. הפריקה הטבעית ב-נייקד היא 10%, ב-24 שעות הראשונות, אחר כך היא מתאזנת ומאבדת עוד 10% כל 30 יום.
    טמפרטורה גבוהה מאיצה פריקה עצמית בסוללה.
    מעגלי הגנה פנימיים פורקים 3% מהאנרגיה המאוחסנת לחודש.
    המתח הנומינאלי הוא 1.25v :1.2V זה יותר כדי ליצור הרמוניה בין כמה סוללות בפאק אחד, יותר אופייני לסוללות ליתיום.
    סוללות ליתיום לעיתים מוערכות ביותר מ-3.6 וולט. מבוסס על ממוצעת=מתח תחת עומס.
    מסוגל לתת פרצי זרם גבוהים. צריך זמן כדי להתאושש...כן כן גם סוללות צריכות את זה.
    עונה אך ורק לפריקה.טווח טמפרטורת הטעינה הוא יותר מוגבל. יכול להעביר מטען נמוך בטמפרטורה נמוכה.
    תחזוקה רציפה של הסוללות יכולה מבוצעת ע"י שיטה של "השוואה" בין התאים או ע"י הגעה
    למקסימום טעינה כדי למנוע "קורוזיה" בסוללות...הסוללות יכולות להוציא מין אבקת גופרית לבנה.


    Click image for larger version. 

Name:	21343.jpg 
Views:	296 
Size:	98.0 קילובייט 
ID:	123980Click image for larger version. 

Name:	213437.jpg 
Views:	268 
Size:	70.4 קילובייט 
ID:	123981Click image for larger version. 

Name:	2134377.jpg 
Views:	319 
Size:	107.9 קילובייט 
ID:	123982Click image for larger version. 

Name:	ללא שם.jpg 
Views:	304 
Size:	126.1 קילובייט 
ID:	123983

  2. המשתמשים 3 הודו ל TazmanianDevil על הודעתו:

    מטוס סילון 1 (07-04-2015),merkur (07-04-2015),ויזל ישי (16-08-2015)

נושאים דומים

  1. [דיון] מעבר מ LIPO ל LIFE - ירידה בביצועים
    על ידי ronmen בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 24-10-2011, 14:01:49
  2. האם הטעינה של סוללת LIFE היא כמו סוללת 3 תאים רגילה ?
    על ידי ilan_l בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 02-08-2011, 19:46:28
  3. [עזרה!] איך טוענים סוללת life באקוסל6 סוללת 2 תאים 6.6 וולט
    על ידי alexk בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 08-10-2010, 20:01:13
  4. השרון סוללות LIPO ו LIFE -כל הגדלים והטעמים...
    על ידי שלט רחוק בפורום פורום אתרים מסחרים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-09-2010, 02:04:16
  5. LiFe מול LiPo
    על ידי danile80 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 07-04-2009, 17:31:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •