ציטוט נכתב במקור על ידי flatspin צפיה בהודעה
AvSa
עיינתי שוב, לאורך השרשור, ואני חושב שזיהיתי את נקודת המחלוקת בינינו.
כשאני מתיחס לבדיקה, פירושו של דבר שבעקבותיה אני מבצע את השינוי המתחייב. חוזר על הבדיקה שוב ושוב, מתקן כל פעם לפי הצורך עד לקבלת מצב של טיסה אופקית וישרה כאשר אין צורך בקיזוז הגה הגובה.
חשבתי שהדבר מובן מאליו ולפיכך לא הדגשתי זאת ובכך טעיתי.
אין ספק שבסופו של התהליך כל משטחי ההיגוי, לרבות מאזנות והגה כיוון צריכים להיות ישרים עם המייצבים/כנף.
אני מסכים חלקית,

אם הכנפיים לא סימטריות - מייצרות עילוי ומרכז הכובד מאוזן אז אכן אתה צודק

אם הכנפיים סימטריות ומקבילות לגוף (טיסני ה3D לדוגמא) עלמנת לשמור על גובה חייב להיווצר עילוי ואם מרכז הכובד הוא בדיוק בשיא הקימור (מאוזן לגמרי) אז בעצם לא יהיה עילוי כי לא תיהיה זוית התקפה לכנף ולכן מסלול בליסטי אפילו עם מנוע עובד ואם לא אז בהכרח או שההגה גובה או מרכז הכובד לאחור משפיע ומייצר עילוי בכך שנוצרת זווית התקפה חיובית כלשהי