עוד...
קיבוע הקניסטרים.
קניסטרים מוסיפים המון למנועי בנזין, הם ממש לא גורעים מתפקודו של המנוע כמו שאולי מקובל לשמוע, אלא להיפך.
הם גורמים להפחתת הרעש בצורה משמעותית, סל"ד עקבי וטוב בסרק ובמצערת חלקית. תנועת המנוע בהחשות יותר עגולה וליניארית.
חיסרון, תוספת משקל של קילו בקירוב.
כיום אני מריץ על הטיסן הזה מנוע מסוג MVVS 175 סמ"ק עם קניסטרים מקוריים של MVVS, שמיים וארץ בין המנועים.
מנוע ואלקטרוניקה.
המנוע שהורכב תחילה היה מנוע מסוג DA 150 עם קניסטרים של חברת JMB. מנוע מעולה שיה מורכב על טיסן ישן יותר שהיה לי משנת 2008 מסוד יאק 54 של חברת SD MODELS.
המנוע היה טוב להתחלה, לאחר מיכן היה צורך במנוע יותר חזק כדי לבצע טיסת IMAC יותר טובה ואיכותית.
באפלים ועוד...
באפל הוא בעצם מחיצה לניתוב האוויר ישירות אל צילינדרי המנוע.
לרוב, מורכבים מנועי בוקסר שני צילינדרים על טיסנים מסוג זה.
מנועים אלו הם מקוררי אוויר ולכן, חייבים לנתב בצורה מלכותית אוויר אל הצילינדרים כדי שהנ"ל יוכלו להתקרר בצורה יותר יעילה.
מנוע חם מידי יכול לגרום לקאט מנוע שהוא ממש לא דבר רצוי.
![]()