שלום.
למנוע 4 פעימות יש כמה סוגי דלקים המתאים לו.
בין היתר זה סוגי השמן,
מה ההבדל בין שמן קיק ושמן סנטטי ומה עדיף ?
האם שמן סנטטי בלבד טוב יותר מאשר 50% סנטטי ו 50% קיק יהיה עדיף ?
תודה
שלום.
למנוע 4 פעימות יש כמה סוגי דלקים המתאים לו.
בין היתר זה סוגי השמן,
מה ההבדל בין שמן קיק ושמן סנטטי ומה עדיף ?
האם שמן סנטטי בלבד טוב יותר מאשר 50% סנטטי ו 50% קיק יהיה עדיף ?
תודה
שמן קיק הוא שמן טבעי מצמח
הסינטטי כשמו כן הוא.
שמן קיק לא נשרף בטמפרטורות גבוהות ולכן הוא גם משאיר אחריו המון לכה חומה על האגזוז.
אומנם הוא גורם למנוע להיות יותר משומן ולכן מקטין חיכוך כתוצאה מכך חום מנוע יורד.
במיוחד נכון בפעימה ״היבשה״ שיש במנוע 4 פעימות. ן
הבעיה העקרית שלו היא השאריות של השמן השרוף שהוא משאיר
שמן סינטטי אומנם נשרף בטמפרטורות יותר נמוכות מהקיק אך אינו משאיר שאריות שריפה וקארבון אחריו.
היום בטכנולוגיה המדוייקת של ייצור מנועים אין צורך בשמן שכולו קיק ולכן יצרני דלקים למנועי 4 פעימות שמים בסביבות 16% סינטטי ובין 3-2% קיק.
ישנם גם דלקים עם שמן סינטטי מלא.
בארץ עדיף כן לשים את השני אחוז קיק במיוחד בקיץ.
אם הבנתי נכון , אז דלק עם שמן סנטטי בלבד עדיף.
נכון, אבל לא כל כך
שמן קיק עמיד בטמפרטורה גבוהה בשיעור משמעותי משמן סינטטי. כאשר המנוע פועל בעומס רב ביום חם, שמן הקיק, הנמצא בתערובת הדלק, ממשיך ומגן עליו מפני שחיקה, מעבר ליכולתו של השמן הסינטטי. עירוב של 2-3% שמן קיק בתערובת הדלק משמש ערובה לשמירת המנוע בפני שחיקה במצבי קיצון ולפעולה תקינה לאורך זמן.
גם יש חשיבות לסוגי השמן... למשל מנועי YS למינהם צריך שמן KLZ198 ולא הרגיל KLZ200.
היום מי שנורא חושש משתמשים בשמן קיק מהונדס (בנול)
איזה מהדלקים עדיף למנוע 4 פעימות
cool power mv 15% nitro 18% synthetic
או
cool power 15% nitor 17 oil
כאשר השמן מתחלק 50 % שמן סנטטי ן 50% שמן קיק
http://morganfuel.com/coolpower_performance
תודה
נערך לאחרונה על ידי dikoz; 21-12-2015 בשעה 13:49:48.
50-50 נראה לי המון מידי.
18% סינטטי מלא עדיף.
אני מבטיח לך שלא תשרוף מנוע ...
אני נוהג להשתמש בדלק 18% סינטטי ואני מוסיף לו 3% שמן קיק.
התוצאות מצויינות. הבלאי נמוך והמנועים מחזיקים מעמד לאורך שנים.