שמן קיק הוא שמן טבעי מצמח
הסינטטי כשמו כן הוא.
שמן קיק לא נשרף בטמפרטורות גבוהות ולכן הוא גם משאיר אחריו המון לכה חומה על האגזוז.
אומנם הוא גורם למנוע להיות יותר משומן ולכן מקטין חיכוך כתוצאה מכך חום מנוע יורד.
במיוחד נכון בפעימה ״היבשה״ שיש במנוע 4 פעימות. ן
הבעיה העקרית שלו היא השאריות של השמן השרוף שהוא משאיר
שמן סינטטי אומנם נשרף בטמפרטורות יותר נמוכות מהקיק אך אינו משאיר שאריות שריפה וקארבון אחריו.
היום בטכנולוגיה המדוייקת של ייצור מנועים אין צורך בשמן שכולו קיק ולכן יצרני דלקים למנועי 4 פעימות שמים בסביבות 16% סינטטי ובין 3-2% קיק.
ישנם גם דלקים עם שמן סינטטי מלא.
בארץ עדיף כן לשים את השני אחוז קיק במיוחד בקיץ.