בשלב הראשון, לפני שאתה טוען את הפאק, העבר אותו מחזור של איזון.

כדאי שתשתמש במטען קצת יותר משוכלל מהמינימום, שיש לו פונקציה כזו, או במאזן עצמאי, שאינו בהכרח חייב במטען.

פעולה זו תביא את הפאק למצב בו תוכל לאבחן את מצבו.


כעקרון, הפרש גדול יחסית במתח התאים לאחר השימוש, מעיד על הבדלי קיבולת מהותיים בין התאים.

קיימים בקרים בשוק, כמו זה, למשל, המתחברים גם לתקע הטעינה המאוזנת של הפאק וכך קובעים את ה-cut-off, או את ה-soft-cut, לפי המתח אליו הגיע התא החלש ביותר. שימוש בבקר מסוג זה יקצר במעט את זמן הטיסה, אך ימנע פריקת-יתר של תא בודד שקיבולתו קטנה יותר מזו של אחיו לפאק...

אוכל להכביר בפרטים בפניה אישית, לכל המעוניין.


לאחר מחזור איזון, כדאי לפרוק את הפאק למתח בסיס ולבדוק את קיבולתו בטעינה.
בעת הטעינה, יש לבקר באופן שוטף את המתח של כל אחד מהתאים בנפרד... אם התא החשוד מגיע למתח הסופי (4.20V) הרבה לפני אחיו, תוכל לדעת בוודאות שהוא חלש יותר.


דר צאלון