ברשותי טריינר עם מנוע os 46 fxi שלא היה בשימוש מעל 5 שנים. בניסיון סיבוב פרופלור הציר מנוע לא זז. אשמח לדעת מה צריך וכדאי לעשות כדי להחזיר את המנוע למצב טיסה תקין. איך לנקות, במה לנקות ומה כדאי לפרק.
ברשותי טריינר עם מנוע os 46 fxi שלא היה בשימוש מעל 5 שנים. בניסיון סיבוב פרופלור הציר מנוע לא זז. אשמח לדעת מה צריך וכדאי לעשות כדי להחזיר את המנוע למצב טיסה תקין. איך לנקות, במה לנקות ומה כדאי לפרק.
תשרה את המנוע בבנזין ליום ...![]()
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
מורכב איך שהוא? בלי לפרק כלום?
קודם כול הסיבה שהוא נתפס היא כתוצאה משמן קיק שהתייבש לכן בהתאם לדרגה שהוא תפוס ישנם שני אופציות
הראשונה מבלי לפרק יש לחמם את המנוע בעזרת פאן לשיער במשך כמה דקות כתוצאה מכך הגוף יתרחב טיפה והשמן קיק יהפוך צמיגי ואז ניתן יהיה לסובב את הפרופלור
כנ"ל לגבי הקרבורטור כעשר יש לשים לב לא להפעיל כוח גדול מידי עד כדי שבר בזרוע
אופציה שניה יש לפרק את המנוע להוריד ולהסיר את הפלג ולהכניסו למים רותחים עם מעט אבקת כביסה למשך מס דקות
ברגע שהמנוע והקרבורטור משוחררים יש ליבש ולרסס פנימה שמן נגד חלודה ביחוד פנימה על מנת לשמן את המיסבים
או לחילופין ליבש ולהניע מיד
בהצלחה
אדוארד
אני פחות אוהב את הרעיון של הכנסת סבון לתוך המנוע, מעדיף להכניס כימיקלים שהמנוע אוהב כמו דלקים למיניהם ובכך לנקות. אשמח לעוד רעיונות.
יש אנשים מאזור ירושלים/מודיעין שעדיין מטיסים נייטרו, בנזין? אם כן אשמח לשמוע ולהצטרף להטסות להתרענן קצת בתחום ואם אפשר להעזר בידע.
נערך לאחרונה על ידי tomy669; 09-10-2016 בשעה 09:43:27.
קחו בחשבון שבנזין רגיל יכול להמיס את הגומיה של הסיכה
Sent from my Nokia 3100 using Tapatalk
בלי כימיקלים ובלי לסבך עינינים. לחבר פרופלור ולהוציא את הפלג. לחמם באופן מתון ואחיד, לנסות לסובב את הפרופלור מדי פעם. כשמתחיל לנוע, להכניס שמן סינטטי או קיק (אפשר גם דלק) דרך פתח הפלג והמשיך לסובב עד שיגיע למצב של סיבוב קל. את הקרבורטור מומלץ להסיר מגוף המנוע, להסיר את הגומיה (O ring), להוציא את הסיכה הראשית ואת זרוע המצערת, אם היא עשויה מפלסטיק. לחמם באופן מתון ואחיד סביב עד לשחרור החבית. לשמן ולהמשיך לסובב הלוך ושוב עד לקבלת תנועה חופשית.
להחזיר את כל הרכיבים למקומותיהם ולהניע.
בהצלחה
באיזו דרך שלא תבחר לשחרור המנוע, כדאי מאד לשים לב לעוד שני דברים : האחד מצב המיסבים, אם לא תפתח את המנוע תוכל להרגיש אותם, אם תפתח תוכל לראות אם הם חלודים. יש הדרכות ביוטיוב לגבי החלפה אם נדרש. השני כדאי לשים לב במיוחד שמעברי הדלק בסיכה ובקרבורטור לא סתומים בשמן יבש או לכלוך.
אם תזדמן לאזור יקנעם טבעון בסוכות אני יכול לעזור עם המנוע.
אין הביישן למד, ואין הקפדן מלמד
השיטה המהירה היא חימום להמסת ושחרור שמן הקיק...
אבל..תלוי במצב ההדבקה.. בנזין עשוי לשחרר.. פרק את הפלג וטבול את כל המנוע בבנזין...
ההמסה של שמן הקיק מאוד איטית ועשוייה לקחת ימים
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
לאחר שנעדרתי מההובי כ30 שנה ניסיתי להשמיש מנועים די חדשים שהיו לי ועבדו מעט מאד. המנועים היו תקועים. הפתרון הטוב ביותר שמצאתי הוא לפתוח ולהוציא את הפלאג. להשרות לטבול את המנוע (במיכל פלאסטיק מסוג שמקבלים כשקונים אוכל מוכן). מלא בדלק ניטרו ( היה לי ישן שלא רציתי להשתמש בו לטיסה) ולשכוח ממנו ליומיים שלושה. כל המנועים השתחררו. לא שמן קיק ולא דלק. בהצלחה
סולי
נערך לאחרונה על ידי solly; 29-11-2016 בשעה 18:17:50.
מחזק את דברי solly
נמצא בתחום הזה ככבר למעלה מ 30 שנה, ומנסיון אני יכול לומר לך שהפתרון הכי טוב הוא להשרות את המנוע בניטרו ליום יומיים וזהו.
חימום המנוע או טבילה בבנזין יכולים להזיק לכל האטמים \ גומיות של הסיכה וכו.
פתח את האגזוז שפוך טיפה דלק ניטרו
חבר את הפרופ ותהדק אותו בשביל שיהיה לך מומנט לסיבוב
הציר
שיחררצי ככה מלא מנועים
גם אני מכיר את השיטה של הכנסת דלק ניטרו דרך הפלאג, דרך הקרבורטור להמתין קצת וזה יתחיל לזוז
רן ענבר
אני פירקתי קרבורטור ופלג
שמתי בתנור אפיה לכמה דקות
חיברתי מדחף ושיחררתי
נשמע הזוי אבל עבד
דרך אגב חממתי קודם והכנסתי רק במצב שהתנור כבוי
Sent from my iPhone using Tapatalk