שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 5 מתוך 5

נושא: פרופילים ופיתולים

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Lightbulb תגובה להודעה: פרופילים ופיתולים

    ישראל..
    מצ"ב קישור הסבר על פיתולים..
    http://www.rcfctoronto.ca/Washout.html
    וקישור לתכן טיסן מנוע (ובו הרבה קישורים פנימיים..)
    http://www.airfieldmodels.com/inform...sign/index.htm

    בשורה התחתונה,
    אף אחד לא ממש מבין את נושא פיתולי הכנפיים בטיסנים חופשיים. פיתול שלילי בקצות הכנפיים להקטנת התנגדות מושריתזה הנקודה היחידה שעליה כולם מסכימים (פיתול זהה בשתי הכנפיים ,מקובל עד 3 מ"מ) .
    לגבי פיתול מרכזי הכנפיים, יש הבדל בין טיסני ד-2 וג-2.
    ליאב הסביר בהודעתו על טיסני ד-2 אך הנימוקים ההנדסיים קצת מורכבים יותר. מקובל שהכנף הפנימית לכיוון סיבוב הטיסן (לרב כנך ימין) תהיה "חיובית" בזמן הגלישה, כלומר פיתול חיובי קטן במרכז ימין (מקובל כ-1 מ"מ) וזאת על מנת שבעת סיבוב הטיסן ימינה נקבל "פניה מתואמת" וכנף ימין לא תיפול. הכנף הימנית שהיא גם הפנימית בסיבוב "טסה לאט יותר" ועל כן העילוי עליה קטן יותר. על ההפרש הזה מפצים בהגדלת זוית ההתקפה בקצה המרכז ומקבלים עילוי המשתווה לכנף החיצונית.

    נושא כיוון הסיבוב (ימינה או שמאלה) הוא מגיה שחורה ומקובל שהטיסנים סובבים ימינה כי "זה כיוון הטרמיקה" אבל בחישוב מפוקח, המטיסים מצידו האיר של קו המשווה לא מטיסים הפוך ומתוך ניסיון של הטסה בחצי השני של הכדור, אין הבדל בהתנהגות ולכן לטוס עם כיוון הטרמיקה או נגד כיוון הטרמיקה לא ממש חשוב.

    בטיסני ג-2 יש את מצב ההטלה מהיד והטיפוס.בעשרים שנים האחרונות התפתח טרנד של פיתולים "הפוכים" כלומר מרכז שמאל מפותל חיובי קטן לטובת הטיפוס ואז נדרשת "הקפצת" כנף גדולה יותר לגלישה. הסיבות לכך הם האמונות על תרומת הגרר והעילוי במהירויות גמוהות ונמוכות (גבוהות בטיפוס ונמוכות בגלישה). כמובן שלכל פרופיל וצורת כנף התנהגות יחודית.

    פרמטר נוסף הוא יציבות אורכית ורחבית של הטיסן
    קישורים כאן..
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longitu...atic_stability
    http://www.djaerotech.com/dj_askjd/d...tail_coef.html

    כל מתכנן אמיתי (ולצערי אין כאלו רבים בארץ..) צריך להתחשב בכל הפרמטרים אך בפועל רב המטיסים מקבלים טיסן קנוי ומנסים לפרש בעצמם את תורת האוירודינמיקה

    לסיכום
    כל מה שיגידו בנושא פיתולים נכון כי אף אחד לא ממש יודע את התשובה ומי שחושב שיודע לא מסביר למה..
    נערך לאחרונה על ידי gil43; 25-08-2008 בשעה 14:03:47.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •