איך מתבצע ההיגוי כלומר החיבור לסרוו בהגה גובה מונובלוק ?
איך מתבצע ההיגוי כלומר החיבור לסרוו בהגה גובה מונובלוק ?
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
בידיוק כמו הגה גובה שהוא לא מונובלוק.
http://jroger.nuxit.net/berliweb/mad...e_madslide.htm
הרעיון זהה להגה גובה רגיל.
אפשר לחבר זרוע עם הורן להגה גובה, או לעשות מתקן פנימי כמו שעשיתי בדאון שלי.
זנב הדאון
נקודת החיבור בין ההגה גובה להגה הכיוון
וללא ההגה גובה
חצי הגה גובה. החור שבמרכז הוא ציר הסיבוב של ההגה.
והמתקן בצורת L שמסתתר בתוך הגה הכיוון.
הצינורית הימנית היא ציר הסיבוב של המתקן (ושל ההגה)
![]()
ליאב אחלה תשובה ותמונות שמסבירות הכל ,לראשונה נתקלתי עם השיטה הזו בדאון (קיולריס) נחמד אם כי שם יש אפשרות לפרק את ההגה לשני חלקים מה שלא אהבתי אז ביצעתי הדבקה של ההגה בכל זאת עם הגה גובה לא מתעסקים.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
כל הרעיון הוא שההגה גובה מתפרק לשני חלקים בשביל האחסון.
את הפלדה הקדמית (1.5 מ"מ) כופפתי מעט וכך ההגאים מחוברים בלחץ ולא משתחררים.
בזמן טיסה הכוחות הפועלים על ההגאים לא מופעלים בכיוון שינתק אותם.
זו הסיבה גם שמסתפקים רק בסלוטייפ לחבר את הכנפיים אפילו ב-F3J.
יכולתי גם לקדוח בהגה גובה איפה שהפלדה הראשית (3 מ"מ) מתחברת, חור בקוטר 2.5 מ"מ ולהרחיב עם שופין עגול ל-2.9 כדי שהפלדה הזו גם תכנס בלחץ, אבל לא חשבתי על זה בזמנו.
תודה ליאב - תשובה מפורטת ועבודה מצקועית. סגרת לי את הפינה.
האם התפקוד של ההגה משתנה במונובלוק ? האם אופי הטיסה שונה ואיך ?
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
לא הרגשתי משהו שונה בהטסה של הדאון פרט לחריפות התגובה בעלרוד.
זווית התנועה של הגה מונובלוק היא הרבה יותר קטנה בגלל שההשפעה שלו חריפה יותר - ההגה גדול יחסית להגה גובה סטנדרטי (ברוב הטיסנים יש מייצב גובה - החלק הקבוע, והגה גובה - החלק שזז שהוא קטן משמעותית לעומת הגה מונובלוק).
ליתר ביטחון, אפשרתי תנועה של זווית גדולה יותר ולכן ההגה היה רגיש יותר עם תגובות חריפות יותר.
מבחינה אווירודינמית, אני חושב שלמונובלוק יש פחות גרר - אני אומר את זה על סמך אינטואיציה - נשאיר את ההרחבה על האווירודינמיקה למומחים.