היי,
בשבוע שעבר בשבת בברנר עליתי לאויר והתרסקתי בגלל טעות מטומטמת.. CG לא נכון ששכחתי לאזן אחרי שינויים. התוצאה הייתה סרוו MG14 שהמלצתי עליו שהתחיל להישמע מוזר והחלטתי להחליף אותו וראש סרוו של מנגנון ה TILT שגם הוחלף.
קישור לסרוו במדובר ולהמלצה:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...highlight=MG14
היום בבוקר הטסתי FPV את הגרזן. הייתה רוח די חזקה והוא השתולל בהנאה. הטסתי בערך 11-12 דקות ואז בגובה 50 מטר הרגשתי ש"אין לי רדיו" התחלתי להסתחרר במהירות לתוך האדמה.. מה מהירות.. חבל על הזמן ברגע הסחרור פתחתי וסגרתי מנוע כדי לראות אם שי רדיו והייתה תגובה כלומר רדיו היה לי.
ההתרסקות הייתה נוראית. התנגשות מאוד חזקה שבגללה נשבר הג'וינר! רק כדי לקבל פרופורציה.. ג'וינר של 8מ"מ באושך של 12 ס"מ מפיברגלס יצוק.. צריך כמה מאות קילוגרמים של כוח כדי לשבוע כזה דבר. כנף אחת יצאה ללא פגע - ממש בלי שריטה ובכנף השניה נגרם קמט בסקין העליון בלבד.. הייתה הפרדה בלמינט של הבד מהקלקר לא פגיעה רצינית, בכל זאת 2 שכבות קוולר, הוא נשבר איפה שנגמר החיזוק קרבון.. אני עדין מתחבט האם בכלל לתקן את הפלטפורמה או להשמיש איזה זאגי קלקר בתור FPV. בשבוע הבא אקח את הכנף לחבר מומחה ונתייעץ אולי אפשר לתקן אותה ע"י הזרקת דבק ובנוסף ואקום חלקי ואז כולנו נרוויח עוד שרשור תיקון שלא רואים כל יום.
בקיצר הסיבה להתרסקות היא כשל בסרוו ימין. הוא פשוט זז חופשי. זה ממש מוזר אף פעם לא נתקלתי בכזה סוג של כשל בסרוו MG.. ראיתי גג"שים נטחנים, קפיצת שן או פתאום מפסיק לפעול.. אבל כשל כזה.. אף פעם.. כשמזיזים את הראש הוא כאילו מסתובב חופשי אבל עם חיכוך מוזר.. אפתח אותו מחר ואדווח.
כצפיתי בסרטון אחרי זה הבנתי שכל הניסיונות שלי לא היו מועילים.. ככה זה - בכנף מעופפת שנהוגה רק ע"י 2 סרוויים ואחד כושל.. אין הרבה מה לעשות בסרטון ממש רואים את הסחרור אגרסיבי לצד שמאל.. רואים את הניסיון שלי לתיקון ימין כאשר משכתי את ההגה לצד השני הסחרור האט אבל אי אפשר היה לצאת ממנו.
לכל הציוד שלום! (מישהו יכול לחשב את G הפגיעה?)
מחר אעלה את הסרטון.
אני לוקח בחזרה את ההמלצה שלי על הסרוו
http://www.efly.co.il/forums/showthr...highlight=MG14
שבת שלום![]()