לפני שאתחיל אציין שאין לי כלל ניסיון במסוקים אבל עם מנועים ובקרים אני בסדר...

הבדיקה הראשונה היא בראיה.
תראה שהכול שלם, אין סדקים או פגיעות חיצוניות במעטפת או בתושבות.

תנסה לסובב את ציר המנוע ביד: להרגיש שהמנוע מסתובב חלק לגמרי.
אם יש לך ספק, פרק את המנוע ותבדוק את שלמות המגנטים המיסבים, בידוד הסלילים ויישור ציר המנוע.
רק לאחר שהכול נבדק ונמצא תקין בבדיקות הייתי עובר לחיבור סוללה...
חבר מערכת שלמה (סוללה+מקלט/סרוו טסטר) והפעל את המנוע באיטיות.
שים לב שבמספר מקומות נתקלתי באזהרות מפני הפעלת מנוע ללא עומס ולכן אין להגיע לסל"ד גבוהה...
אם עד עכשיו הכול תקין, ללא עליית טמפרטורה או נזק נראה לעין... ניתן לחברו למסוק תקין.
את הטיסה הראשונה הייתי מתחיל בעדינות עם ריחוף או אפילו ללא התרוממות מהקרקע ורק לאחר כך מתחיל להשתולל.

רן ענבר