כמו שאמרתי, זה שילוב של חלקים מבאגי טראגי ומאנסטר עם חופה של שורט קורס.
במצב שבו עלות תבנית של יציקת פלסטיק היא יקרה מאוד היצרנים מנסים להשתמש באותה תבנית לכמה שיותר מטרות.
זה נפוץ בכל התעשיה לא רק בחברה כזו או אחרת.
רן ענבר
כמו שאמרתי, זה שילוב של חלקים מבאגי טראגי ומאנסטר עם חופה של שורט קורס.
במצב שבו עלות תבנית של יציקת פלסטיק היא יקרה מאוד היצרנים מנסים להשתמש באותה תבנית לכמה שיותר מטרות.
זה נפוץ בכל התעשיה לא רק בחברה כזו או אחרת.
רן ענבר
AXIAL הוציאו קיט באגי חדש בגודל 1.9, העונה לשם CAPRA, הרכב מוגדר כבאגי שבילים (Trail Buggy) שזה שילוב של יכולת זחלן עם באגי מהיר יחסית.
מה חדש, סרני פורטל קדימה/אחורה (בדומה לTRX-4) שקיבלו את השם F9 מAXIAL, גיר עם יכולת DIG, זאת אומרת אופציה לניתוק מוחלט של הציר האחורי, והעברת הרכב מ4/4 להנעה קידמית, וגם נעילת דיפ אחורית על מנת לקבל רדיוס פניה קטן יותר.
החופה עצמה היא דימוי של שלדת צינורות, גלגלי 1.9 "בידלוק" 3 חלקים (מפלסטיק) ולד בר לגג שמגיע כבר בקיט.
http://www.axialracing.com/products/axi03004
אני מעריך שהכוונה פה היא לתת מענה למי שמחפש יכולת של זחלן אבל בלי הצורך המסובך להיכנס לגיר של שני הילוכים, או לחילופין להחזיק "באגי" וזחלן בנפרד. נחכה לראות איך ואם השוק והמשתמשים יאמצו את הרעיון.
רכב יפה 'כפרה' עליו...
יש לי את הטווין האמר של ווטרה
עם סרן אחורי קשיח ונעול וקדמי חי עם דיפ שמן סמיך (מאוד) וגיר שני הילוכים (העברה מהשלט)
מצפיה בסירטון, הביצועים די דומים למעט זה שהטווין האמר גם נוסע מהר... כ 40-50 קמ"ש
פה יש רק הילוך אחד אז הוא רק זוחל.
זוחל יפה מאוד יש לומר.
בכל מקרה, אני אוהב את הרכבים של אקסיאל... הם בונים רכבים יפים, באיכות טובה...
רן ענבר
טראקסס מוציאה גירסת "מיני" לX-MAXX הענק, בעצם גירסת 1/10 למאנסטר 1/5 הפופולרי שלהם, לא יודע אם זה נובע מזה שהם ראו ביקוש או סוג של ספינאופ, במקום להוציא סתם עוד מאנסטר לקחת תמוצר המוכר, להקטין ולשווק, אתם תחליטו.
מבחינת מבנה זה בעצם כמעט 1/1 XMAXX מוקטן, שילדה במבנה מודולרי 3 חלקים, בולמים חדשים (נמצאים בין הGTR לXMAXX), בדומה לאח הגדול גם פה יש 3 דיפרנציאלים, כאשר המרכזי מחלק תכוח בהתאם לעומס, ועוד כמה שיפורים קטנים לחופה לעמידות, כמו מגיני פלסטיק בגג.
בהשוואה לXMAXX
https://traxxas.com/products/landing/maxx/
נחכה לביקורות לראות אם הוא באמת עמיד.
הוא מגיע 4S ונראה שזה בעצם המחליף לטווח הארוך של הEMAXX, נראה בעתיד.
זה לא סוד שאני לא חובב טראקסס גדול
מצד אחד יש ברכבים שלהם לא מעט דברים יפים וחכמים
ומצד שני דברים שאני לא מבין
לדוגמה?
1. מנוע 540 עם 4 תאים ו 2400KV [קטן יחסית לרכב במשקל 4.4 ק"ג] מגיע עם מאוורר ו...צלעות קירור
למה זה?
כי הוא הולך להתחמם? או כדי לחסוך מהקונה את האילתורים בעתיד? או גם וגם?
2. שמו דיפ מרכזי [וויתרו על סליפר קלאץ'] שתפקידו לווסת את הכוח בין קדימה לאחורה
אז למה שמו בו שמן [יותר נכון בטון] בצמיגות 20M [כן 20 מיליון בדקתי ברשימת החלקים] אחרת אין לי הסבר למה הרכב עדיין מרים גלגל?
ולמה עשו לו ווילי באר?
תחליטו מה אתם רוצים... ותזרמו עם זה
אגב, גם השמן בדיפים האחרים הוא 30K
3. דבר יפה שראיתי בבקר:
החלק האדום נראה לי כמו פיוז של 10 אמפר...
גאוני.
למנוע שריפה של ה BEC במקרה של עומס ייתר מכל סיבה שהיא.
4. לטעמי יש הרבה מידיי פלסטיק...
איכות הפלסטיק ורמת הדיוק היא אומנם גבוהה אבל עדיין זה מתבטא בבלאי ובמשקל
הרכב הזה להבדיל מה TRX4 הוא רכב מהיר
משקל הופך מכה לאנרגיה קינטית ומכה חזקה בזמן תאונה
משקל פוגע בביצועים
הכול כמובן ביחס לאותו רכב עם פחות משקל
מעבר לזה?
E MAXX הוא רכב וותיק...יש נעליים גדולות להיכנס אליהן
רן ענבר
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 24-09-2019 בשעה 17:39:36.
רן הסמיכות שמן היא בדיוק כמו בXMAXX המקורי, אבל שמה מדובר על עומס של 6/8 תאים, ב1/10 עם 4 תאים אני לא באמת יודע עד כמה זה הכרחי, אבל כמו שראית מהווילי בסרטון זה עובד, עד כמה המנוע הזה באמת יצליח להזיז שמה משהו לאורך זמן, זה רק הזמן והביקורות יגידו.
בכל מקרה עוד "הגנה" שאמורה למנוע זעזועים וגם פה זה משהו שלקחו מהמקורי, זה הSPUR עם "ליבה" מגומי.
לגבי השילדה ממה שאני כן ראיתי, יש שמה חיזוק רוחבי ואנכי שזה משהו נחמד, במיוחד לאור החולשה של הדברים האלה בדגם המקורי.
אני יכול להגיד לך שמניסיון אישי הפיוז הזה אומנם פיצר נלמד, אבל הוא ממש לא מונע מהבקר המקורי למות (וזה משני בקרים מקורים של XMAXX ).
נחכה קצת לביקורת
זהו שווילי לדעתי זה דבר רע.
דיפ מרכזי אמור למנוע אותו.
אם ממלאים שמן סמיך כמו 20M זה כמעט כמו דיפ נעול
אז למה לשים דיפ אם נועלים אותו?
שמים דיפ כדי למנוע ווילי ולחלק כוח נכון אבל נועלים אותו ושמים ווילי-באר
זה כמו דבר והיפוכו.
לגבי השריפה של הבקר
אני לא מכיר את מה שתארת אבל לדעתי הפיוז נועד להגן רק על ה BEC ולא על כלל הבקר.
כשבקר מעביר זרם רב למנוע שמתחמם... הוא נשרף
פה, שמו צלעות קירור למנוע
אולי כדי למנוע בעיה לפני שנוצרה...
מה קרה לבקר שלך ב x maxx?
רן ענבר
המטרה אבל זה לעשות גם ווילי, חלק מבאשניג גם שמן סמיך מאוד זה עדיין שמן, עדיין יש אחוז מסוים של חיכוך/כוח שצריך להעביר בשביל לנעול אותו, בXMAXX שלי ביטלתי את הדיפ המרכזי לאחד נעול (מתאם אלומיניום שמחברת תצירים) ואני יכול להגיד לך שההבדלים קריטים, אפילו ה20M עדיין ביציאה מהמקום "מרחם" בתנאי כביש על המכלולים, מה שלא קורה עם נעילה, אפילו עשיתי ניסוי בזמנו עם XMAXX של חבר שהדיפ המרכזי נטחן לו, החלפנו תפיניונים/גלגלש בפנים + שמן של 100K ואפילו 500K והרכב פשוט לא מצליח לעשות ווילי והאחיזה שונה לגמרי, אבל שוב מדובר פה בכוח של 8 תאים, מה שכן תמוה זה שפה מדובר בכוח 4תאים, אז ב4 תאים יש סיכוי שזה אולי סוג של אוברקיל, אבל רק מניסיון והסעה אפשר להגיד.
והבקרים אחד מהם הלך לו המאוורר באמצע ראן ונשרף, השני פשוט מת, פתחתי אותו עד כמה שאפשר (אם את הסיליקון השחור שמונע כניסה של מים) נראה שהלוח שמה נשרף, בכל מקרה הבקרים האלה עמידים עד גבול מסוים לחום וכוח, אין ספק שבקר אפטרמארקט עדיף פי כמה.
זה על גבול החדשה, אבל מעניין לדעתי, חברת kraken rc, למי שלא מכיר חברה אמריקאית "חדשה" יחסית מ2010, מתמחה ברכבי 1/5 טרופי טראק סקייל שמונעים בניטרו, יצאה בגיוס המונים לרכב SDS (מה שרובכם בטח מכירים כRZR) חדש בגודל 1/10. הרכב הוא פרוייקט שהם עבדו עליו ונבנה לטובת חברת RC אחרת, אך נגנז בגלל חוסר תקציב, הבעלים של kraken החליט שהוא לא רוצה לוותר, ובעצם לקח את זה אליו ויצא לגיוס כספים המוני.
אז מה בתפריט ?
רכב SDS ראשון מסוגו בגודל 1/10, הרכב מבחינת מבנה ומתלים עוצב ותוכנן בהשראת can am maverick x3 (רכב SDS שקיים גם בארץ), זרועות עצה כפולות קדימה ואחורה, כאשר מאחורה יש בנוסף גם semi trailing arms (בדומה למתלה של טרופי טראק). הרכב ישתמש במכלולי הנעה (דיפ, ציריות, דריישאפט וכו) של 1/8 לעמידות, כל הפלסטיקים יהיו עשוים מתערבות פלסטיק ייחידות לטענת החברה.
יש אופציה לקנות אותו כקיט, ככמעט מוכן להסעה (ARTR) או מוכן להסעה (RTR) עם תמיכה בסוללות 2-3 תאים.
לינק לגיוס ההמוני, עם האופציות רכישה.
https://www.indiegogo.com/projects/k...er/x/5134474#/
אם זה שווה 300+ דולר אתם תחליטו, מצד אחד אופציה נחמדה לנסות משהו חדש (אם יצא לפועל), מצד שני כמו שאנחנו מכירים בתחום הזה, לא הכל מחזיק מעמד לטווח הארוך, רק הזמן יגיד.
העיצוב לדעתי מאוד נחמד וראליסטי, ממה שיכולתי לראות בסרטונים והתמונה הבודדת של השילדה קשה להחליט עד כמה זה עמיד, אבל נראה שכן הושקעה לא מעט מחשבה בעיצוב.
נערך לאחרונה על ידי TAOTAO; 10-10-2019 בשעה 01:33:21.
יצא לפני חודשים ספורים היאטי jr של אקסיאל
http://www.axialracing.com/t/vehicles/yeti-jr
לא ירדתי לרזולוציה בבדיקה אבל במבט ראשוני נראה לי די דומה...
כמובן, זה רכב קטן ומנוע בראשד אבל מבנה דומה ל RZR לפחות בסקייל
המתלה האחורי של הסטרייקר הוא בעל מבנה שאני לא ראיתי בשום רכב...
רן ענבר
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 10-10-2019 בשעה 12:38:06.
הYeti Jr מוכר וידוע, אבל הוא רק 1/18 (מי אמר צעצוע של ילדים ) והרישיון הוא על החופה, בפועל מתחת מתחבא מיני YETI, הkraken מציג סוג של קטגוריה חדשה, זה בגודל של 1/10 (יש השוואה בסרטון, זה בגודל באמצע כזה בהתחשב בדגם האמיתי)ואכן העיצוב של המתלים הוא חדש לחלוטין ולקוח מהדגם המקורי.
בוא נראה אם יתמזל מזלם לייצר אותו.
לא חשבתי שאני ארשום את זה, אבל במפתיע HPI הוציאו עדכון לרכב וותיק שלהם, JUMPSHOT SC V2 בגרסת RTR מוכן להסעה, השינוים העיקרים הם בעיקר במכלולים, מנוע גדול יותר (550 במקום 540), חיזוק של הגלגלי שיניים בגיר, חיזוק המנגנון של הסרבו, חיזוק השילדה ועוד.
https://www.hpiracing.com/en/kit/120081
יכול להיות שזה מעיד על חזרתם לאט לאט לשוק, אבל קשה להכריע כרגע.
נערך לאחרונה על ידי TAOTAO; 01-11-2019 בשעה 08:21:09.
רן ענבר (31-10-2019)
בחיי שאני לא מבין אותם.
ברכב הזה יש ים מכלולים שלא ראיתי ברכבים אחרים בקטגוריה
מבנה הגוף לדוגמה.
אני בטוח שהוא חזק אבל הוא גם כבד יותר.
דיפרנציאל אחורי פלנטרי זו תצורה שונה מהרגיל
או שהם גילו את אמריקה או שהם משקיעים כסף מיותר במבנה מסובך.
רן ענבר
או שנשאר להם כל כך הרבה חלקים ספייר שלשנות את הכל עכשיו יהיה הוצאה גדולה מדי אז ממשיכים עם מה שיש.
כבר כמה ימים ש ARRMA עושים טיזר לרכב חדש
אז היום הוא יצא
קארטון 1/5 עם 8 תאי ליפו:https://www.arrma-rc.com/kraton8s/
צבע חופה שני+חלק אחורי:
ללא חופה:
רכב גדול
אורך של 76 ס"מ
רוחב של 60 ס"מ
בסיס גלגלים של 49 ס"מ
מצוייד במנוע 4985 עם 1200 KV ובקר 160 אמפר [ספקטרום]
סרוו של צב בעוצמה של 38 ק"ג אבל 0.2 שניות [איטי נורא]
במשקל של 11 ק"ג ומהירות של כ 80 קמ"ש
למען ההשוואה ה X MAXX של טראקסס שוקל רק 8.6 ק"ג [שניהם ללא סוללות]
בחיי שאני לא מבין למה טרחו ליצר רכב כל כך גדול שנוסע רק 80 קמ"ש ולמה לקנות אותו?
רן ענבר
bashing trend
תראה אילו מוטות שמו לו, שהדברים האלה עולים ברמפות של הסקייט פארקים למינהם, במהירות של 80 קמ"ש, זה עולה גבוה גבוה, ושזה נוחות, צריך שכל הכלי יהיה מאסיבי גדול וחזק.
יש ממש הרבה חבר'ה עם ערוצי youtube שכל המהות של הערוץ זה לקבל רכבים חדשים ולשבור להם את הצ***
הכול מתחיל ונגמר בפיזיקה פשוטה.
יחס כוח ומשקל טוב ייתן לנו ביצועים טובים
תאוצה טובה ,עצירה טובה ושליטה ברכב בכל תנאי השטח.
ככל שרכב גדול כך המשקל שלו עולה אבל המנוע שלו לא גדל באותו יחס
כשמשקל עולה, כל מכה של משקל (גדול) ומהירות מצריכה יותר כוח התנגדות של גוף הרכב.
כדי לייצר יותר עמידות של גוף הרכב הופכים אותו לטנק
11 קילו ללא סוללות
קח רכב 1/8 שאינו "כזה קטן" ותקבל 120 קמ"ש עם שליטה ותמרון טובים בהרבה בחצי מחיר ושליש משקל.
על זה נאמר מזמן: "על טעם וריח אין להתווכח"
רן ענבר
הגודל הופך את התעופה בשמיים לאקט מרשים, אני גם די בטוח שרוב האוכלוסיה שמסיעים רכבים כאלה, לא ממש מעניין אותם פיזיקה וביצועים, אלא פוזה ולמי יש יותר גדול :-)
הם פשוט רצו לתת תשובה לXMAXX, והתשובה הכי טובה לזה לדעתי זה משהו שלא ישבר כסטוק (לדוגמאת הXMAXX), גם אם המחיר הוא משקל.
ובדומה למה ששי ציין, בגדלים האלה ובאופן שימוש הזה, ההתייחסות לביצועים במסלול או ביחס ליכולות מסלול של באגי 1/8 הוא מזערי, זה רכבים לאנשים שרוצים לעשות באשינג בלי הגבלות או דאגות, בכל שטח שלא יהיה.
נערך לאחרונה על ידי TAOTAO; 21-11-2019 בשעה 17:47:04.
בבקשה, ערוץ של בחור שעונה בצורה טיפוסית להגדרה
להתחרות ב X MAXX זה לא נראה לי כזה חוכמה
אפשר לעשות באשינג בלי דאגות ואז בא רכב קצת יותר קטן זול יותר ומשאיר לך אבק...
עם כל הגודל של הרכב...אתה מרגיש קטן ומסכן כמו שלא הרגשת מעולם
רן ענבר
אני לא יודע מאיזה היבט אתה מסתכל, אני מסיע עם כמה ילדים חביבים במושב, אחד מהם שממש נכנס לזה ובא להתייעץ איתי התחיל מECX RUCKUS עבר לE-REVO והגיע עכשיו לlosi 8IGHT-E 3.0 מיותר לציין שהבדלים עצומים.
אני מסיע איתם בעיקר עם הYETI והXMAXX בשדות וביער הקרוב, להגיד לך שיש פה הרגשה שונה, ברור שיש, אני לא חושב שאני מתחרה איתו או בעל מעט יותר ביצועים, למה ? כי הגודל שונה והכוח (המערכת בלוסי משודרגת) שונים, כמובן שטראגי מבחינת אחיזה והתנהגות זה עולם אחר, לעומת מאנסטר שמן ומגושם.
אבל ההנאה היא אחרת, שהוא מסיע תXMAXX הוא עדיין מתלהב ודוחף לקצה, ושאני מסיע תלוסי אין ספק שיש פה תחושה של רכב מכוייל ומהודק, אבל שוב חוויה שונה. מה קורה כאשר שניהם באותו גודל (לדוגמאת הARRMA) מעריך שההרגשה זהה לXMAXX, כל דבר אפשרי ואין מכשול או משהו "גדול" עליו.
אין לי ספק שטארגי בגודל של 1/5 יתנהג (אחיזה שינוי כיוון וכו) פי כמה וכמה יותר ממאנסטר, אבל מצד שני מאנסטר בגודל הזה נועד בעיקר להנאות של ווילי, קפיצות, סלטות וכו, ושהגוש פלסטיק/מתכת הזה נוחת זה תמיד מרשים איכשהו.
שי מכמה סרטונים שראיתי נראה שהכל די מחזיק שמה, היה בחור ששבר את ה"טמבון" הקידמי במכה קיצונית, ואחד מהמיסבי כדור בנאבה שהשתחרר, אבל לא משהו קיצוני, בוא נראה לאן אנשים יקחו את זה.
זה לא עיניין של טראגי מול מאנסטר
זה עיניין של 1/8 מול 1/5
ו... ברור לי שאפשר להנות מכמעט כל מוצר
אני? מתחיל לחייך גם כשאני מסיע ניקו
רן ענבר