שי הישום באופנוע הוא קצת שונה, שכן עם גלגל אחד מניע, השינוי כיוון מתבצע לרוב עם תנועת הכלי/גוף, שאתה מניע 2 גלגלים על אותו ציר, כמו שהבנת מההסבר הדיפרנציאל נמצא שם על מנת "לחפר" על ההבדלים בקוטר סיבוב של הגלגל החיצוני/פנימי.
לגבי כיוונים לבולמים אפשר לדון בזה שנים קדימה (אני מתעסק עם זה לא רק בRC), על כל מקרה הבסיס הוא שתתחיל מכיוון נטרלי של כלל השילדה/מתלים, ומשם תעשה טיונינג בהתאם.
הנושא של שמן במתלים, הוא קריטי אם הגעת למגבלות כיוון בשילדה/קפיצים. העקרון פשוט, שמן סמיך יותר יותר קשה "להזזה" וסופג יותר אנרגיה, מה שגורם לפעולת בולם קשה יותר, אך מהצד השני יכול לספוג יותר דרמות בלי לזעזע את האחיזה.
בדיפ שבעצם בנוי מגלגלי שיניים ויחס מסוים, השימוש בשמן סמיך הוא הדרגתי ומגיע בסופו של דבר גם לחלק מכאני שגורם לנעילה (מאמין ששמעת את המונחים דפי פתוח, נעול LSD וכו), מה שאומר שהגלגלים (קדימה/אחורה לא באמת משנה) "ינעלו" מהר יותר (יסתובבו באותה מהירות) ככול שתפעיל יותר כוח/אנרגיה (מכת גז, בלימה וכו).
זה משפיע המון על האחיזה שכן, נעילה מוקדמת מדי תביא לסחרור כמעט מיידית (בדומה לרכבי דריפט), נעילה מאוחרת מדי פשוט לא תעביר את הכוח והאחיזה שדרוש לפעמיים, ופה המשחק והכל ביחס כמובן לכיוון שילדה, מתלים, משקל ועוד.
אני אסכם בקצרה, לדעתי הסדר פעולות במקרה הזה
1. כיוון נטרלי של כלל השילדה קדימה/אחורה (PRELOAD 0)
2. בהתאם לממצאים בסעיף 1 , כיוון קשיחות/PRELOAD (יותר לחץ על הקפיץ=בולם יותר קשיח=רכב יותר קופצני ודרמתי בתגובה לשינוי באחיזה)
3. בהתאם לממצאים בסעיף 2, שינוי סמיכות בבולמים
4. בהתאם לסעיף 3, התעסקות עם הדיפ.
5. יש עוד כמה דרכים לשפר ולהתעסק עם אחיזה, כמו מוטות מייצבים קשיחים/רכבים יותר וכו, אבל לא חושב ששווה להיכנס לזה כרגע.
כמו כל דבר זה תהליך, אבל תאמין לי ברגע שתמצא את האיזון הזה (SWEET SPOT), אתה כמובן תהנה מהרכב פי כמה וכמה, ותדע להגיב ואפילו לצפות את ההתנהגות שלו, בהצלחה.