שי לשנות צמיג לקטן יותר אין בעיה, אבל אתה פשוט צריך בהתאם גלגלים וצמיגים וכמובן להחליט מה אתה רוצה, אבל אולי נחלק את זה לשנים, גלגלים בנפרד והמנוע בנפרד.
אני אתמקד שניה במנוע ושנסיים שמה נדבר על צמיגים, כמו שציינתי יש בAXE מנועי 550 אז לא חושב שזה בעיה (ציר 5, 4 Pole).
לגבי חישוב של הגיר יש לך הסבר פשוט באתר של טראקסס, בגדול זה פשוק חילוק של הגלגלי שיניים לקבלת יחס, שים לב שבגלל שיש כמה מקומות של יחס את הצריך יחס סופי, זאת אומרת היחס בדיפ + היחס במנוע/גיר.
https://traxxas.com/support/How-do-I...-my-gear-ratio
עכשיו למנוע, מנוע מדורג בKV (בראשלס) מה שאומר כמה סיבובים לדקה, הכמות סיבובים נקבעת בקשר ישיר למתח, לדוגמא מנוע של 1000KV במתח של 3 תאים 11.1 יספק קצת מעל 11 אלף סלד, מה שאתה צריך לבדוק זה בעצם שלא תעבור את המספר סיבובים האלה במקסימום שימוש שלך עם הגיר/גלגלי שיניים הנוכחים, וכמובן שזה חישוב גס לא בעומס, וגם חישוב שיתן לך תמהירות הסופית.
מצטער על הסבר המופשט, אבל אם צריך אפשר להיכנס ליותר פרטים, אבל מאמין שמקריאה ברשת אתה תקבל עוד המון מיד רלוונטי, אני רק מנסה לכוון אותך מה לבדוק![]()